Nezmazateľný dojem

Recenzia: Nezmazateľný dojem

Príbehy z Belmontu 1

Príbeh Claire, ktorý sa odohráva v Belmonte, zanechal vo mne neopísateľné pocity. Je veľmi ťažké napísať recenziu na takúto úžasnú knihu tak, aby som ju vystihla a zároveň vám nepovedala priveľa. Každopádne mám pocit, že napíšem toho málo, pretože o tejto knihe by sa dalo hodiny rozprávať a aj tak by človek mohol zabudnúť na niečo dôležité. Verím, že kniha Nezmazateľný dojem zanechá v každom, kto si ju prečíta oveľa viac ako príjemné chvíle.

Pochopila som, že keď nám Pán berie to, na čom tak veľmi lipnú naše srdcia, to sa len vo všetkej láskavosti snaží pritiahnuť našu pozornosť z tohto sveta na svet, kde vládne skutočné šťastie.

Nezmazateľný dojem je príbeh plný napätia, dramatických momentov, výnimočných postáv so strhujúcim dejom. Pri čítaní knihy som s veľkým napätím očakávala, čo ma čaká o pár riadkov ďalej a vonkoncom som sa nevedela dočkať konca. Nielenže ma uchvátili charaktery postáv a ich životné situácie, ale aj akási blízkosť s hlavnou hrdinkou Claire, ktorá rovnako ako ja, rada maľovala.

Hlavná hrdinka knihy Nezmazateľný dojem Claire je pod nátlakom rodiny donútená falšovať majstrovské obrazy veľkých umelcov. Už dlhšiu dobu jej však svedomie našepkáva zanechať tento spôsob života, ale nevie ako. Maľovanie miluje a práca ju teší, no už nechce viac klamať, ani seba, ani druhých. Udalosti sa však napokon v priebehu pár hodín menia a Claire dostáva šancu zmeniť svoj spôsob života.

Nedovoľte, aby iní formovali váš pohľad na seba… pokiaľ to nie je Boh. Snažte sa na seba nazerať Jeho očami a cez Jeho moc a zistíte, kým môžete byť, hoci ste zatiaľ tým, čím ste.

Keďže zväčša pri maľovaní len kopírovala cudzie práce, vo svojich námetoch nenachádzala nič výnimočne. Stále mala pocit, že tam niečo chýba a miestami pochybovala, či má vôbec nejaký talent na maľovanie. Bola si neistá sebou a všetko, čo sa stalo v minulosti svedčilo proti nej. Jej život však vzal do rúk veľký Hrnčiar a ona sa mu postupne podvoľovala a dôverovala mu stále viac. A práve vďaka tomu sa dostala na panstvo Belmont, kde nielenže začala nový život, ale aj spoznala výnimočných ľudí s ich jedinečnými príbehmi.

V knihe ma však nefascinovala len Claire Laurentová, Sutton Monroe, Adelici Acklenová ale aj menšie postavy ako kuchárka Cordinia, reverend Bunting a mnohí iní. Každý z nich mal svoje životné trápenie, každý z nich bol jedinečný. Tamera Alexandera postavy a prostredie vykreslila tak, že mám pocit, ako by som v Belmonte bola a oni boli mojimi priateľmi.

Kniha Nezmazateľný dojem mi ukázala niekoľko vecí, ktoré by som chcela v mojom živote, rovnako ako Claire zmeniť. Napíšem však len dve pre mňa najpodstatnejšie.

Každý človek počas svojho života vykonal niečo, na čo nie je príliš hrdý. Niečo, čo by rád zmenil, ak by sa dal vrátiť čas. No práve tieto „zlé“ veci a činy často krát zmenia náš pohľad na seba. Myslíme si, že kvôli našim chybám sme nehodní alebo niečo horšie. Možno by okolie s nami súhlasilo, keby poznalo aj niektoré naše prešľapy. No Boh ako „hrnčiar“ má moc nás nehodné, poškodené nádoby pretvoriť na úžasné dielo. Ak mu to dovolíme.

Nevedela, ako postupovať, aby pretvorila svoj súčasný svet bez toho, aby ho úplne zničila, ale dôverovala Hrnčiarovi. Boli si istá, že on jej ukáže ako, on sám si ju vyformuje na čokoľvek, čo bude chcieť.

Druhá vec, ktorá ma oslovila bolo predstava, aké by to bolo, keby sme svoju prácu či svoj talent robili s vedomím, že nie je podstatné, čo na to povedia ostatní, ale čo na to povie Boh. Robili by sme niečo, aj keby sme vedeli, že je to iba pre Boha? Aké by to bolo? Čo by sme do takejto práce odovzdali? Bez obmedzení? Bez strachu nad súdmi, ktoré o nás a našej práci vyriekli iní?

Aj vy, aj ja, všetci zanechávame dojmy. Žime teda opravdivý život viery, ktorý poukazuje na Krista. Koniec-koncov, všetko smeruje k Nemu.

Myslím, že mojich slov i úryvok z knihy už bolo viac ako dosť. Ak vás aspoň trochu zaujal nevšedný príbeh Nezmazateľný dojem určite si ju prečítajte. Táto kniha je naozaj hodná vášho času. Prajem príjemné čítanie.

Zaujal vás historický román Nezmazateľný dojem? Daľšie historické romány nájdete na stránke i527.net Román Nezmazateľný dojem si môžete zakúpiť tu: i527.net, kumran.sk alebo na martinus.sk

ALEXANDEROVÁ, Tamera. Nezmazateľný dojem. Prvé vydanie. 2017, 504s. ISBN 978-80-89822-15-7.

ZdieľajShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone