Povolanie

Povolanie

STRACH JE ÚČINNÝM SEDATÍVOM PROTI VZBURE

Druhý diel Povolanie zo série Prorok sa ma dotkol priam bytostne. Príbeh podáva Rachelle Dekkerová neskutočne pútavo, čo čitateľa pohltí hneď od prvých stránok. Pokračovanie príbehu Carrington a Remka, ktorým sa podarilo ujsť za hranice mesta naberá na obrátkach. Vzbúrenci, ale aj ľudia v meste stále viac pociťujú strach, ktorý ich ochromuje. Práve strach je to, voči čomu musia hlavní hrdinovia i my bojovať. Myslím, že návod na jeho prekonanie nám kniha ponúka.

Hoci Remko a Carrington ušli z mesta a pridali a k vzbúrencom, ktorých vedie Aaron, ich život nie je ľahký a ani príjemný. Carrington už dávno pocítila, že cesta, ktorú ich učí Aaron je tá správna hoci nie je ľahká a vyžaduje si obete. Je potrebné, aby sa o ceste dozvedelo čo možno najviac ľudí a mohli aj oni žiť slobodne. Remko úplne nechápe Aaronove zmýšľanie a ani to, čo na ňom ostatní vidia, avšak kvôli láske k manželke urobí čokoľvek.

„Môže sa človek vôbec niekedy strachu zbaviť? Môže konať a žiť bez toho, aby ho poháňali obavy? Aaron hovoril o ceste, ktorú neovláda strach, o realite, za ktorú bojujú: je ale niečo také vôbec možné?“​

Remko vedie tím, ktorý zachraňuje a vyvádza ľudí z mesta. Nie každá misia sa podarí a on to považuje za svoju osobnú prehru. Stále častejšie sa stáva, že zlyhajú, čo stojí stále viac ľudských životov. Všetko sa zhoršilo, keď začal vládnuť nový prezident Damien Gold. Ten sa usiluje ovládať ľudí a ich myslenie prostredníctvom strachu. Chce z nich úplne vykoreniť možnosť slobodnej voľby.

Strach. Neistota. Popravy prorokov a ich priateľov. Toto a iné veci začali vyvolávať nezhody v tábore vzbúrencov. Niektorí chcú ostať a pomôcť ľuďom z mesta, ostatní chcú odísť, čo najďalej a ochrániť tak svoje rodiny pred vládou, ktorá nepozná súcit, len prísne pravidlá. Problémy vznikajú dokonca aj medzi Carrington a jej manželom. A hoci majú pocit, že situácia už snáď nemôže byť horšia, veľmi sa mýlia, v ich tábore je totiž zradca.

Kniha Povolanie ma v skutku prekvapila. Vôbec som nečakala, že práve takýmto smerom sa bude dej uberať. Prvý diel Vyvolenie vo mne síce vyvolal mnoho pozitívnych odoziev, ale zároveň som sa pri niektorých až hororovo bála. Naproti tomu druhý diel mi ukázal, že je možné to, čo je pre mňa priznám sa často úplne nemožné. Prekonať svoj strach. Mám z mnohých vecí a situácií strach. Bojím sa už len pri samotnej predstave, že niečo podobné nastane. Snažím sa vyhýbať, utekať. Poznáte to? Robíte kadejaké kľučky len aby ste niečo nemuseli urobiť zo strachu? Ale uvedomujete si aj, že nielenže tak nepomôžete niekomu, kto to potrebuje, ale zároveň môžete ublížiť.

Priznám sa mám strach, naozaj veľký strach. Snažím sa proti nemu bojovať modlitbou, no stále mám pocit, že je to málo. Snažím sa mu teda ujsť, no on ma často krát chytí oveľa skôr ako by som čakala. Snažím sa teda odovzdávať to Bohu, no ani to mi nie vždy ide. Málo mu v tejto oblasti verím. Dúfam a pevne verím, že mi hlavní hrdinovia knihy aspoň trochu pootvorili oči ako bojovať proti strachu. Chcem sa stať rovnako slobodnou a nežiť viac v otroctve strachu, ktorý ma zväzuje a nedovolí mi robiť mnohé veci.

Strach je veľmi reálna vec. Chlapec však vedel, že sila, ktorú má, je väčšia ako strach. Jeho sila totiž pochádzala z niečoho väčšieho, než bol obor. Pochádzala z dôvery v Otca.“

Už teraz viem, že túto knihu budem viac krát čítať, aby som si pripomenula, že prekonať strach nie je nemožné. Dúfam, že aj vám sa bude páčiť rovnako ako mne. Už teraz sa neviem dočkať tretieho dielu. Koniec ostal zaujímavo otvorený a budem veľmi rada, ak ho v dohľadnej dobe vydajú. Som zvedavá ako bude pokračovať príbeh prorokov a vlády, ktorá sa rozhodla, zmeniť ľudí a ich myslenie.

„Vieš ako: pusť to z rúk. Spomeň si na to, kým si .Spomeň si na poslanie, ktoré ti zveril Otec. Potom sa nebudeš báť, potom uvidíš.“

Zaujal vás román Povolanie z vydavateľstva i527.net ? Ďalšie podobné pútavé romány nájde na stránke stránke i527.net. Druhý časť série Prorok si môžete zakúpiť tu: i527.net, Kumran.sk alebo Martinus.sk
Prajem Vám príjemné čítanie.

DEKKEROVÁ, Rachelle. Prorok: Povolanie. i527.net, 2017, 312s. ISBN 978-80-89822-18-8.