Pán je môj pastier

pán je môj pastier

… a mení životy

Kniha Pán je môj pastier je skvelou voľbou pre tých, ktorí majú radi knihy, ktoré im pohladia dušu bez zbytočne zdĺhavých opisov prostredia. Betsy Duffeyová a Laurie Myersová idú v knihe priamo na vec a čitateľ sa ihneď ocitne v deji, ktorý ho zaujme. Kniha obsahuje príbehy, ktoré sa odohrávajú na rozličných miestach ľuďom v odlišných životných situáciach. Jediné, čo ich spája je 23. žalm, ktorý Kate McConnellová napísala pre svojho syna a vložila mu ho do saka. 23. žalm prišiel k tomu, kto ho práve potreboval, aby prostredníctvom neho načerpal silu.

Kniha Pán je môj pastier síce nie je skutočným príbehom a môže sa azda zdať neskutočné, ako by sa jeden obyčajný papier môže dostať toľkým ľuďom. Som však presvedčená, že niečo podobné vôbec nie je nemožné. Bohu predsa nič nie je nemožné! Vďaka knihe som si hlbšie uvedomila význam dvadsiatehotretieho žalmu. Každá kapitola v ktorej sa odohráva iný príbeh totiž začína úryvkom z neho.

„Hneď prvý verš: „Pán je môj pastier“ poukazuje na to, že Boh má všetko vo svojich rukách. Každý ďalší verš je dôkazom toho, že mu záleží jedine na tom, čo je pre nás dobré a vo svojej láske je pripravený prinášať aj obete. Ale najmä posledný verš s tým úžasným prisľúbením, že s ním budeme bývať naveky.“

Snáď všetci poznajú tento verš a vedia, o čom je. Ale uvedomujeme si reálne, že je hlavne o nás ľuďoch? Boh sa stará o nás ľudí rovnako ako pastier o svoje ovečky. Nevadí mu, že sme rovnako ako ovce, špinavý, zapáchame, sme tvrdohlavý, vrháme sa do nebezpečenstva a Boh nás napriek všetkému miluje a poskytuje nám záchranu. Keď si človek uvedomí jeho lásku a opateru, cíti sa v bezpečí a milovaný tou najhlbšou láskou. Láska Boha je totiž bezpodmienečná a nekonečná, rovnako ako jeho milosrdenstvo.

„Vedela, čo robia pastieri. Starajú sa o ovce, aj keď zapáchajú alebo sú choré, a dávajú pozor, aby ich neprepadla divá zver alebo zlodeji. Ovce sa pastiera neboja. Majú ho rady a cítia sa pri ňom, v bezpečí.Aj Naďa by sa rada cítila milovaná a v bezpečí.“

Kate je milujúca matka a manželka, ktorá sa nestará len o seba a svoju rodinu. Je veľmi angažovaná vo svojom okolí, priateľská ku každému hoci ho pozná len zbežne. Hoci sa snaží pomáhať mnohým, stále ma pocit, že je toho málo, že nerobí dosť. Keď sa ocitá uprostred hromadnej havárie, prosí Boha, aby ju ponechal na zemi, lebo chce ešte mnohé vykonať. Vôbec netuší, že žalm, ktorý dala Mattovi do saka sa podivuhodnými cestami dostane na rôzne miesta a pomôže toľkým ľuďom, kým ona leží v nemocnici.

Jednotlivé príbehy majú pätnásť až dvadsať strán, takže kniha je vhodná aj pre chvíle kedy momentálne nemáte veľa času na čítanie. Nestratíte niť ak si budete „dávkovať“ raz za pár dní. Povedala by som, že knihu budete čítať s odstupom jednotlivých príbehov, môžete tak nad nimi hlbšie pouvažovať. Dokonca sa možno v niektorom z nich nájdete.

Autorky nám v knihe Pán je môj pastier ponúkajú návod ako môžeme jednoduchým spôsobom pomôcť druhým skrze Božie slovo. Osobne sa mi veľmi páči predstava, že by som si len tak našla v kabelke, či vo vrecku papierik s nejakým citátom z Biblie. A čo ma láka ešte viac je byť takouto tajnou rozdávateľkou Božieho slova. Je krásne predstaviť si, že skrze takúto malú drobnosť, ktorá by nás stála len pár minút denne, by sme mohli niekomu pomôcť.

„Svet sa zdal plný možností a nádeje. Láska a prijatie, ktoré Chris cítil takmer fyzicky, nemala nič spoločné s tým pekným dievčaťom, ktoré sa naňho usmievalo. Bol zase milovaný Bohom, Bohom, ktorý chcel, aby mal plný život.“

Želám všetkým čitateľom, ktorí sa odhodlajú nasledovať príklad Kate McConnellovej odovzdávať Božie slovo, aby ich Pán v tomto úsilí požehnával a aby skrze ich pomoc mnohí našli skutočnú vieru v Boha.

Zaujal vás román Pán je môj pastier? Túto knihu a mnohé ďalšie si môžete pohodlne kúpiť v e-shope Teofania.

Prajem Vám príjemné čítanie.