Modlitba ako stretnutie

Modlitba ako stretnutie

Čo si predstavujete pod pojmom modlitba? A keby som vám povedala Modlitba ako stretnutie? Aké pocity to vo vás vyvoláva? Poviem vám, čo si pod týmto pojmom predstavujem ja. Predstavte si krásny zimný večer. Idete si oddýchnuť, uvaríte si čaj, zabalíte sa do deky. Sedíte pri okne a čakáte na hosťa. A vás zrazu zaplaví pokoj, pretože hosť už prišiel. Sadne si vedľa vás a čaká, čo mu poviete. Nemusíte sa upravovať, pekne obliekať, On vás pozná takých, akí ste. A vy rozprávate. Rozprávate všetko, čo máte na srdci. A On počúva a neodsudzuje…

„Modlitba nemusí byť plná nábožnej bázne, stačí, ak bude úprimná. Mala by pred Boha skutočne predostrieť môj život.“

Malá, ale zato veľmi výstižná kniha Modlitba ako stretnutie od Anselm Grün OSB nám pomôže pochopiť modlitbu, ako stretnutie s Bohom. Je zložená z dvoch väčších kapitol: Kroky k stretnutiu a Miesta stretnutia a z menších podkapitol ako napríklad: rozhovor s Bohom, mlčanie pred Bohom a poklona. Dopodrobna rozoberá ako prežívať modlitbu, stretnutie s Bohom, ako sa modliť, ako rozjímať, ako mlčať a počúvať. Hoci je kniha dosť malá a tenká, treba ju čítať pomaly, lebo nad každou vetou sa dá dlho premýšľať.

„Keď Boh prichádza ku mne tak blízko, že už nezáleží na ničom, iba na stretnutí s ním, potom vybledne tak často dotieravá blízkosť ľudí, čo odo mňa niečo chcú, aj blízkosť starostí a problémov, čo na mňa doliehajú. Keď všetko naplní Božia prítomnosť, už nič nemá nado mnou moc.“

Kniha ma oslovila už od začiatku. Nie je napísaná komlikovaným štýlom, práve naopak. Zaujala ma doslova každá veta, ktorú som čítala. Obsahuje veľa či už autorových myšlienok alebo myšlienok iných mníchov či kňazov. Pri čítaní som zisťovala, ako sa môžem dokonalejšie modliť, čo všetko môžem môjmu Bohu povedať a ako ho počúvať. Po prečítaní knihy som ju chcela začať čítať odznova, aby som si zachovala v srdci, čo najviac myšlienok.

„Jedno stará porekadlo znie: Srdce sa utrpením otvára. Ježišovo srdce je pre nás otvorené, pretože trpí, pretože sa nebráni bolesti. Milovať môže iba ten, kto je zraniteľný.“

Čítanie tejto knihy ma naplnilo a veľmi povzbudilo. Zároveň ma kniha naučila nové spôsoby rozhovoru s Bohom. Naozaj odporúčam prečítať si a nechať sa inšpiorvať. Môžete si ju pohodlne zakúpiť aj s ďalšími knihami od tohto autora na zachej.sk

Grün OSB, Anselm. Modlitba ako stretnutie. Prvé vydanie. Dobrá kniha 2017. 88s. ISBN: 9788081911040