Youcat Príprava na birmovku

Youcat Príprava na birmovku

Youcat Príprava na birmovku patrí do edície Youcat – katechizmus katolíckej cirkvi pre mladých. Kniha v podobe menšej brožúry nám ukáže dvanásť kapitol, v ktorých nás prevedie prípravou na birmovku. Je to veľmi zaujímavé a poučné čítanie. Všetko je písané formou pre mladých, takže ľahšie pochopíme ako sa pripraviť na birmovku, ako sa modliť, čo vlastne birmovka znamená a ako prežívať svoju vieru.

„Mali by ste poznať svoju vieru rovnako dôkladne, ako pozná IT-odborník operačný systém svojho počítača. Mali by ste svojej viere porozumieť tak, ako rozumie dobrý hudobník dielu, ktoré hrá.“

Youcat je písaný veľmi pútavo a vysvetľujúco. Je doplnený odkazmi na Sväté písmo ako aj odkazmi na základný Youcat. Pomocou obrázkov a kreslených postavičiek získame odpovede na naše otázky a ľahšie si ich zapamätáme. Tiež tu nájdeme príbehy svätých, povzbudenia a zaujímavé myšlienky do nášho života. Každý z nás si v nej nájde niečo, čo ho posunie bližšie k Bohu, čo posilní jeho vieru, alebo pomože odpovedať na rôzne otázky. Stačí ju začať čítať a s radosťou sa k nej budete vracať.

„Šťastie nie je v nás a nie je ani mimo nás. Šťastie spočíva jedine v Bohu. A pokiaľ sa nám podarilo nájsť Boha, potom je šťastie všade.“

Ja som sa k Youcat Príprava na birmovku dostala až po mojej birmovke, ale aj napriek tomu to bolo pre mňa veľmi poučné čítanie. O pár rokov neskôr som aj z tejto knihy viedla birmovancov na stretkách. Príbehy, prirovnania a otázky z knihy sa im veľmi páčili. Viedli ich k tomu, aby sa veľa pýtali a hľadali svoju vieru ešte viac. Knihu vrelo odporúčam pre každého, kto sa pripravuje na birmovku ako aj pre toho, kto sa chce o birmovke dozvedieť viac.

„Nasleduj svoju túžbu dovoliť Bohu, aby ťa znovu urobil dokonalým a krásnym.“

NILS, Baer, MEUSER, Bernhard, Youcat Príprava na birmovku, Prvé vydanie. Kumran. 2013,112s. ISBN:SKKNA10141