Bez stopy

Bez stopy

Bree Nichollsová bola záchranárka pátracieho tímu K-9. Mnoho krát už zachránila stratených ľudí, pomocou stopárskych psov. No, práve vlastnú rodinu nenašla. Lietadlo so synom Davym a manželom sa bez stopy stratilo niekde v lesoch. Divočina michiganského Horného polostrova bola totižto veľmi rozľahlá. Ona aj pes Samson sa už niekoľko mesiacov snažili nájsť aspoň vrak lietadla. Keby Bree našla aspoň telá svojich milovaných, mohla by sa pohnúť ďalej.

„Kam by sa mala pohnúť ďalej? Na východ alebo na západ? Alebo pokračovať na sever? Východne od sektoru pätnásť sa rozprestierala roklina rieky Rock River. Tam zatiaľ nehľadala. Kolosálnosť úlohy, pred ktorou stála, ju takmer dusila.“

V jeden večer po úspešnom hľadaní dvoch  malých detí išla Bree na recepciu. Recepciu pripravila jej švagriná Hilery, ktorá bola starostkou. A vďaka ďalšiemu Breenmu úspechu si dnes chcela zabezpečiť ďalších voličov. Bree takmer so všetkými preberala pátranie malých detí. Pristavila sa aj pri kamarátke Fay. Rozprávali sa o pátraní detí, keď Fay medzi rečou spomenula, že minule pri prechádzke v lesoch našla chatku, v ktorej bývala stará žena. A nielen to, kúsok odtiaľ vraj bolo aj sedadlo z lietadla.

„Takmer určite nepôjde o nič dôležité. Čo však stratí, ak sa tam pôjde pozrieť?“

Fay a Bree sa dohodli, že na druhý deň sa v kaviarni porozprávajú o chate v lesoch viac. Na druhý deň však Fay nemala zhovorčivú náladu a celkovo bola akási zvláštna. Bree nepovedala dokopy nič nové a veľmi sa ponáhľala na výlet. Keby Bree vedela, že je to posledný krát čo ju vidí, určite by sa snažila vymámiť z nej viac podrobností. Fay sa večer nevrátila domov a tak manžel Stev poprosil Bree, aby ju našla. Bree a pátrací pes Samson ju našli, ale mŕtvu.

Nájde Bree niekedy vrak lietadla a pochová už svoju minulosť?
Bola Fayina smrť len nešťastná náhoda, alebo v malom mestečku pobehuje vrah, ktorého všetci poznajú?
Má smrť Fay a pád lietadla nejaký súvis?

Keď som začala čítať knihu Bez stopy, neverila som, že ma nadchne. Odporučila mi ju však kamarátka a tak som sa na to dala. Osobne podobné krimi knihy často nečítam, no táto je naozaj skvelá. Kniha mi prišla ako zmes viacerých žánrov. Je tajomná, keďže ide o pátranie vraždy. No zároveň je plná rozprávania o medziľudských vzťahoch a zložitých ľudských pocitov. Veľmi sa mi páčilo, že v knihe nebolo moc násilia, hoci tam bola vražda. Taktiež, že autorka nepridávala romantické scény. V strede knihy som mala trochu pocit stagnácie, ale po niekoľkých kapitolách dej opäť začal naberať na obrátkach. A čo je úplne najlepšie, do posledných chvíľ som naozaj nezistila, kto bol vrah.

Bree si zažila ťažké časy po tom, ako bez stopy zmizol jej manžel a syn. No stále sa snaží nájsť ich. Jej neustále hľadanie mi prišlo miestami až posadnuté. No zrejme by som konala podobne, keby som vedela, že niekde na blízku v lesoch sú moji najbližší. Bree mi pripadala v niektorých oblastiach tak typicky tvrdohlavá, ako ženy bývajú. Bolo fajn, že hlavná postava nie je konečne vo všetkom perfektná a žije reálne situácie v reálnom živote. Páčilo sa mi, ako sa rodina a priatelia snažia Bree dostať k viere. Hoci Bree kvôli zatrpknutosti nechce vôbec pripustiť možnosť existencie Boha, necháva ostatným priestor rozprávať o ňom. Práve na tom bolo vidieť, aké dôležité je v každodenných situáciach aj pred neveriacimi rozprávať o Bohu. Možno práve na základe našich rečí a skutkov sa im podarí Boha nájsť.

COBLEOVÁ, Celleen. Bez stopy. Prvé vydanie. i527.net, 2015. ISBN 9788089822003.