Nebo nie je Výmysel

Nebo nie je výmysel
5/5 - (4 votes)

Pár mesiacov po tom, ako sa malý Colton uzdravil po prasknutí slepého čreva, sa on a jeho rodina konečne vybrali na výlet. Colton len tak medzi rečou zrazu spomenie rodičom, že keď ho operovali bol v nebi. Nebo nie je výmysel, ako by si niekto mohol myslieť. Colton ho zažil, hoci rodičia tomu najprv nechceli uveriť. Nechápali, že nečakane, po niekoľkých mesiacov im oznámil o svojom dobrodružstve v nebi.

Vyšiel som z tela a zhora som sa díval, ako ma ujo doktor operuje. Potom som videl teba a maminku. Ty si bol sám v nejakej malej miestnosti a modlil si sa. Mamka bola inde a tiež sa modlila a ešte telefonovala.“

To čo sa dialo počas operácie Colton nemal odkiaľ vedieť, preto rodičov tieto slová zarazili. Nevedeli si ich nijako vysvetliť. Coltonov otec Todd, ktorý je kňaz Weleyánskej cirkvi chcel vedieť a pochopiť viac. Chcel sa dozvedieť, či je to naozaj pravda. Začal sa teda Coltona vypytovať krátkymi otázkami na dobrodružstvo v nebi. Malý Colton otcovi vždy pohotovo odpovedal a navyše v jeho odpovediach boli také informácie, ktoré Colton určite nepočul v nedeľnej škole či inde. Tieto detaily mohol vedieť len človek, ktorý dokonale pozná bibliu alebo ten, kto to zažil na vlastnej koži.

„A teraz som počúval vlastného syna, ako detským, ale vecným hláskom opisuje veci, ktoré nielenže  sú samy o sebe nevídané, ale ktoré sa navyše presne zhodujú s Bibliou – počnúc dúhovými farbami opísanými v Zjavení Jána, ktoré sa s predškolákmi bežne nepreberá. A ako tak Colton úprimne džavotal, stále sa ma pýtal – mňa hoci som kňaz – či som to alebo ono vedel.“

Stále častejšie sa stávalo, že Colton len tak medzi rečou hovoril o svojich zážitkoch z neba. Rodičom nešlo do hlavy, ako je možné, že zažil toho tak veľa. Keď sa ho opýtali koľko času strávil v nebi, odpovedal pohotovo, že tri minúty. No v nebi plynie čas inak ako na zemi. Najviac rodičov Colton prekvapil tým, keď hovoril o tom, ako stretol svoju sestru v nebi. Dokonca mame Sonji povedal, že spontánny potrat bol v druhom mesiaci.

Ako mohol Colton vedieť o potrate, ktorý bol pred jeho narodením?
Odkiaľ môže malý štvorročný Colton poznať také detaily o nebi?
Je možné, aby bol Colton skutočne v nebi a zažil všetko čo postupne rozpráva rodičom?

Kniha Nebo nie je Výmysel ma veľmi prekvapila. Osobne som čakala niečo úplne iné. Opisy otca Todda a mamy Sonje, ktorí boli očitými svedkami, všetkého čo sa stalo v Coltonovom živote, sú až neuveriteľné. Začínam uvažovať. Je to všetko možné? Môže naozaj niekto ísť na „návštevu“ do neba a potom po mnohých mesiacoch o tom zrazu hovoriť? To, že si malý štvorročný Colton aj po toľkom čase pamätal tak veľa, mi pripadalo neuveriteľné. Množstvo situácií a stretnutí, ktoré v nebi Colton zažil by na zemi trvali možno aj pár dni a v nebi malú chvíľu.

Kniha Nebo nie je Výmysel ma veľmi zaujala. Prečítala som ju za dva dni a čítala sa veľmi dobre, pretože mala viac krátkych kapitol, v ktorých neboli zbytočné opisy. Fotografie Coltona a jeho rodiny, boli príjemným spestrením knihy. Škoda, že boli na jednom mieste a nie priebežne rozmiestnené. Kniha bola sfilmovaná, takže je možné zažiť si príbeh Coltona Burpa a jeho rodiny aj takýmto spôsobom.

BURPO, Todd a Lynn VINCENTOVÁ. Nebo nie je Výmysel. Druhé vydanie. Bratislava: TATRAN, 2014. ISBN 9788022206990.