90 minút v nebi

90 minút v nebi

Skutočné príbehy často-krát znejú až neuveriteľne. A práve taký je aj príbeh o Donovi Piperovi 90 minút v nebi. Jeho svedectvo určite zaujme každého, kto si ho prečíta. Je naozaj možné, aby človek po vážnej autonehode zomrel, bol 90 minút v nebi a potom ho Boh vrátil späť?

Don Piper išiel autom z konferencie. No došlo k vážnej autonehode, pri ktorej po jeho aute prešiel kamión. Záchranári po príchode na miesto skonštatovali smrť. Nenahmatali pulz a nasvedčovali tomu aj vonkajšie zranenia. Don sa hneď po smrti ocitol v nebi. Konkrétne pred nebeskou bránou kde ho čakalo „nebeské uvítanie“. Don bol očarený všetkým čo v nebi videl. Privítala ho rodina aj známi. No najviac ho zaujala neopísateľná nebeská hudba.

„Deväťdesiat minút v nebi zanechalo vo mne pocit, že už nemôžem zostať tým istým človekom, akým som bol. Už tu neviem byť úplne spokojný, pretože žijem v očakávaní.“

Záchranári ho nechali vo vraku a išli sa venovať ostatným zraneným pacientom. Na ceste sa vytvorila kolóna, v ktorej uviazol aj Dick Onerecker s manželkou. Bol zvedavý čo sa stalo a šiel sa pozrieť, či by nemohol byť nejako užitočný. Boh ku nemu prehovoril, aby sa modlil za muža v červenom aute. Záchranári sa ho snažili prehovoriť, aby išiel radšej za zranenými, no Dick bol neodbytný. Nejako sa mu podarilo dostať sa na zadné sedadlá, položil ruku na plece mŕtveho muža a sústredene sa modlil za jeho uzdravenie. Po modlitbe si začal spievať a zrazu počul, ako spieva mŕtvy muž z auta.

„Až potom mi to došlo, ako som to celé zle chápal. Podvádzal som ich aj seba. Snažil som sa byť pre nich silný, a tým som ich oberal o možnosť posilniť ma. Keď som konečne zistil, akým sú pre mňa darom, zaplavil ma pocit viny.

Kniha má necelých dvesto strán, takže ju človek pohodlne zvládne prečítať aj v priebehu jedného dňa. Svedectvo Dona o tom, ako bol v nebi je úžasné. Dáva každému nádej a uistenie, že po smrti nás naozaj čaká niečo úžasné. Rovnako ako Don si môžeme klásť mnoho otázok. Prečo zomrel a vrátil sa opäť na zem? Prečo dostal tú výnimočnú možnosť byť chvíľu v nebi? Prečo žil po nehode v ustavičnej bolesti? Chcel Boh, aby vďaka skutočnej bolesti, vedel pochopiť bolesti druhých? Ako môže jeho skúsenosť poslúžiť druhým?

„Zistil som, prečo som schopný utešiť ľudí, ktorí očakávajú smrť alebo prežili stratu milovaného človeka: ja som tam bol. Môžem ich uistiť, že nebo je neopísateľne radostné miesto, ktoré sa nedá  k ničomu prirovnať. Bez najmenších pochybností viem, že nebo existuje. Je skutočnejšie ako čokoľvek, čo som v živote prežil.“

Donov príbeh mi pripadá v mnohých prípadoch odlišný od jemu podobných. Don totiž o svojom zážitku v nebi dlho nikomu nepovedal. Neopisuje žiadny tunel, do ktorého šiel a podobne. Čítala som už pár kníh o ľuďoch, ktorí boli v nebi, no zatiaľ ani jeden nerozprával o nebeskej hudbe. Práve to, aká neopísateľná hudba ma veľmi zaujalo, pretože hudbu milujem. Pri nej oddychujem, teším sa aj žialim. Takže už teraz sa môžem tešiť, že ak sa mi podarí prísť do neba, budem si môcť užívať hudbu a spev. Viac by sa mi páčilo, keby Don ešte podrobnejšie opísal svoj zážitok, pre lepšiu predstavu.

Aj keď Don po príchode z neba nemal veľkú chuť žiť a nemal chuť bojovať s bolesťou, nakoniec prijal to, čo mu Boh pripravil. Je úžasné, ako smrť a následné Donovo oživenie zmenilo život nielen jemu, ale aj mnohým iným. Určite si toho veľa vytrpí, kvôli zraneniam z nehody, no napriek tomu dáva svoj život iným. Musí byť úžasné keď nielen verí, ale aj vie, čo ho vo večnosti čaká.

PIPER, Don. 90 minút v nebi. Prvé vydanie. KUMRAN, 2011. ISBN 9788089487059.