Na dne

Na dne
3/5 - (1 vote)

Na čítanie záverečného dielu Rockarborského mystéria od Collen Cobleovej som sa veľmi tešila. Tretia časť nesie názov Na dne a dokonale vyjadruje to, kde sa ocitnú hlavní hrdinovia tejto zaujímavej série. Bree a jej rodinu som si zamilovala už v prvom diele a napäto som očakávala, ako bude ich príbeh pokračovať. Autorka opäť nesklamala a knihe dala obrovské grády v podobe dobrodružstva a tiež napätia, ktoré by sa dalo krájať.

Tretí diel Na dne začne vraždou jedného z vedcov, ktorí začali pracovať na tajnom projekte v jaskyni. Spočiatku vyzerá táto vražda ako samovražda, a preto jej nik nepripisuje veľkú váhu. Postupom času však vyplavujú na povrch aj ďalšie skutočnosti, ktoré ukážu, že nič nie je náhoda. Všetko sa stále viac a viac zamotáva a hlavní hrdinovia sa ocitajú na dne svojich síl. Celú situáciu napokon skomplikuje únos Breeinho pátracieho psa Samsona, ktorý veľmi pomáhal pri riešení komplikovaného prípadu. Únos však nebol náhodný a to znepokojuje všetkých zainteresovaných. Môže vražda vedca a únos psa súvisieť?

„Davy bol na toho sympatického požiarnika až príliš naviazaný, a ona si vôbec nebola istá, či by to priateľstvo, ktoré im ponúkal, mohlo – alebo malo- viesť k niečomu viac.“

Okrem riešenia komplikovaného prípadu sa Bree musí zaoberať aj konečným vyriešením svojich osobných vzťahov. Veľmi váha medzi výberom správneho partnera a to hlavne kvôli malému Davymu. Je pre ňu ťažké vybrať si z dvoch úžasných mužov. Hoci jej srdce tuší, že Kade je ten pravý, jej syn Davy je opačného názoru a najradšej by si za svojho otca vybral požiarnika Nicka, ktorý mu prirástol k srdcu. Ako si vybrať z mužov, keď obaja majú obdivuhodný charakter a pri tom uspokojiť svoje aj synove želania?

„Bree vystrčila bradu. Možno je príliš ochranárska, ale Davy si už prežil dosť. Nechce, aby znovu trpel. Aké hlúpe prianie, povedala si, keď sa nad tým viac zamyslela. Život je predsa plný bojov a problémov. Nemôže ho pred všetkým ochrániť, nech by sa akokoľvek snažila.“

Naozaj nečakaná situácia však nastane keď sa z ničoho nič objaví na scéne pravý otec Bree.  Nešokuje ju len to, že zrazu po rokoch sa dozvie meno svojho otca, ale hlavne to, že ho poznala keď bola dieťaťom. Tento objav ju nielen šokuje, ale aj nahnevá. Vrátia sa jej staré a škaredé spomienky na minulosť. Dokáže sa vyrovnať so svojou minulosťou?

Neviem ako ostatní čitatelia, ale ja som už akosi automaticky očakávala, že príbeh začne nejakou vraždou a komplikovaným riešením prípadu. Čo ma však prekvapilo, bol záhadný únos psa a tiež návrat pravého otca Bree. Čo ma veľmi uspokojilo bolo, že Bree sa konečne rozhodla pre konkrétneho muža do budúcnosti, ktorý sa od začiatku ocitne v roli manžela aj otca. Úplne som chápala jej pochybnosti a vnútorný boj pri neľahkom výbere manžela a otca. Jej vyber totiž neovplyvnil len jej život, ale hlavne život jej syna. Jej vlastná matka mala viacero „mužov na chvíľu“ a to zanechalo na Bree ťažké stopy.

„Bree vedela, že to Anu myslí dobre. Alkoholičku, ktorá Bree vychovávala, však nikdy nestretla. Bree o nej rozmýšľala radšej ako o Dolores než ako o mame. Láskyplné „mami ani „mama“ sa k tej horkokrvnej žene nehodilo. K žene, ktorá takmer každý jeden večer strávila na gauči, opitá  do nemoty.“

Bree počas celého príbehu bojuje hlavne svoj vnútorný boj. Po všetkom čím si v živote prešla je pre ňu ťažké uveriť, že nad všetkým bdie Boh. V jej živote sa odohralo toľko ťažkých a smutných vecí, že nájsť pevnú vieru pod nohami sa zdá niekedy nemožné. Odzrkadľuje sa to hlavne v tom, že mnohokrát má problém dôverovať nielen ľuďom, ale hlavne Bohu.

V knihe bolo všetko, čo má dobrá kniha mať. Myslím, že každý čitateľ si v nej príde na svoje. Nenájdeme tu len dynamický mysteriózny príbeh, ale aj lásku vyzretých ľudí, bežné problémy, ktoré má každý z nás a tiež posolstvo viery. Za seba však musím povedať, že zo všetkých troch dielov sa mi páčil najviac prvý, pretože ostatné dva sa mi zdali predvídateľné a tiež miestami preplnené. No tak či tak si myslím, že knihu sa určite oplatí prečítať, pretože konečne vyjdú najavo nedopovedané veci z predchádzajúcich dielov.

Pred čítaním knihy Na dne odporúčam samozrejme prečítať prvý diel Bez stopy a druhý diel Raz a navždy. Želám príjemný čitateľský zážitok.

COBLEOVÁ, Celleen. Na dne. Prvé vydanie. i527.net, 2017. ISBN 978-80-89822-16-4.