Raz a navždy

Raz a navždy
4/5 - (2 votes)

Pre všetkých nadšencov Collen Cobleovej je tu jej ďalší román, ktorý je priamym pokračovaním románu Bez stopy. Rockharborské mystérium pokračuje opäť riešením napínavého prípadu. Do prípadu je však zaplatených viac obyvateľov mestečka a dokonca aj Kadova sestra Lauri. Bree a jej pes Samson sú však ničomníkom na stope.

Už prešiel nejaký čas odvtedy, čo Bree našla svojho syna Davyho a život sa pomaly začína dostávať do normálu. Teda takmer. Davyho ešte sem tam trápia nočné mory a keď je námesačný bezcieľne blúdi po dome. Pri jednom nočnom blúdení Davyho po dome objaví Samson tajnú miestnosť v pivnici, v ktorej na druhý deň ráno Kade nájde starú mŕtvolu. Po tomto záhadnom objavení sa začnú diať v mestečku čudné veci.

Bree potlačila sklamanie. Možno od neho očakáva priveľa. Kým ona s ním chcela tráviť každú sekundu, on sa pomaly začínal uvoľňovať a dostávať do normálu. A to bolo dobre. Aspoň si to nahovárala.

Kadov život sa v poslednom čase toči v poslednej dobe hlavne okolo Bree, jej syna a otvoreniu stanice pre ohrozené zvieratá. Okrem toho však má na starosti sestru Lauri, ktorá sa mu však po smrti rodičov stále viac a viac vzďaľuje. Dostáva sa do zlej chlapčenskej partie. Lauri si začína uvedomovať, že jej konanie voči bratovi a okoliu je čoraz horšie, ale nevie ako to napraviť. To ako hlboko klesla si uvedomí, až keď je už skoro úplne neskoro. Dá sa to ešte nejako napraviť?

Napriek všetkej obozretnosti jej pod teniskami zašušťalo suché lístie. Až ju myklo. Chcela sa vkradnúť do domu a vypočuť si ich rozhovor, no takto to nešlo. Určite by ju začuli. Vrátila sa, kadiaľ prišla, a vydala sa k chatke. Možno nájde niečo, čo si predtým nevšimla. Nemala čas si všetko poprezerať. Ak bude mať trocha šťastia, Brian sa tam spolu s ostatnými chvíľu zdrží.

Musím povedať, že som dlho očakávala ako bude pokračovať Rockharborské mystérium a príbeh Bree. Musím povedať, že kniha Raz a navždy mi nepríde taká napínavá ako prvý diel. Napriek tomu je o to viac zauzlenejšia a záhadnejšia. Nič nie je tak ako by čitateľ čakal a autorka prekvapuje jednotlivými scénami a zápletkami.

„Za toto ešte zaplatíš,“ zavrčal mužský hlas. „Budeš si priať, aby si ten svoj pekný nos nebola strkala do mojich vecí. Vďaka tebe som prišiel o všetko. Budem pri tom, keď o všetko prídeš aj ty. Počnúc tvojim psom.“

Druhý diel obsahuje viac postáv a častejšie som musela rozmýšľať nad vzťahmi jednotlivých hrdinov, dokonca som sa až niekedy strácala. Záver knihy bol prekvapivý, čo mu som bola veľmi rada. Posledné strany knihy som si najviac užila a opäť v nich bolo cítiť silný drive ako v prvej knihe. Napriek vyriešeniu prípadu, kniha mi pripadá neukončená a zrejme si budem musieť s ostatnými čitateľmi počkať ako napokon dopadne život hlavných hrdinov. Osobne dúfam, že tretia časť bude napínavejšia a konečne sa zavŕši celý príbeh.

COBLEOVÁ, Celleen. Raz a navždy. Prvé vydanie. i527.net, 2016. ISBN 9788089822096.