Odkazy z Timber Ridge: Na úsvite

Na-usvite_obalka

Tamera Alexanderová píše svoje knihy veľmi precízne a detailne. Román Na úsvite nebol, len starostlivo vykreslený, ale aj napínavý takže sa čítal veľmi ľahko. Postavy som si rýchlo obľúbila a hneď po prečítaní som rozmýšľala ako by sa asi príbeh odvíjal ďalej. Molly Whitcombová stála pred veľmi ťažkou voľbou. Musela sa rozhodnúť či bude zámerne klamať a možno si azda časom svojimi činmi získa nielen čas, ale aj ľudí. Alebo povie pravdu a začiatok nového života skončí skôr ako začal...

Niečo o románe Na úsvite…

Keďže sa príbeh Molly neodohráva v súčasnosti, situácia do ktorej sa nečakane dostala, by teraz zrejme nebola až taká vážna. Avšak morálne dilemy, ktoré viedla, si viem veľmi bytostne predstaviť. Sama neviem ako by som sa v danej chvíli zachovala. Klamstvo vyslovene neznášam a tiež absolútne neznášam, keď mi niekto klame do očí, pretože sa bojí dôsledkov, ktoré prídu. Molly však bola v bezvýchodiskovej situácii a v takýchto sa človek snaží o jediné, aby prežil najlepšie ako sa dá.

Hoci jej lož pôsobila veľmi hodnoverne, jedného človeka sa jej nepodarilo úplne oklamať. Šerif James McPherson svojim šiestym zmyslom cíti, že niečo nie je z novou učiteľkou v poriadku. Hoci ju poznal len krátko a kvalifikáciu mala naozaj výbornú, niečo mu na celej veci nesedelo. Učiteľka ako Molly Whitcombová by mohla učiť naozaj kdekoľvek. Tak prečo odišla na samotu k malým deťom keď predtým učila na univerzite?

Navyše Molly bola aj príťažlivá, čo si musel okamžite všimnúť každý muž. Napriek svojej kráse a vedomostiam nie je povýšenecká, takže si po chvíli získala cele okolie Timber Ridge. Jamesov záujem o Molly sa začína stále viac zväčšovať. Keď na scénu prichádza láska, Molly cíti, že by mu mala povedať pravdu. Stojí tak pred obrovskou dilemou. James neznáša klamstvá a tak hrozí, že ho stratí. Napriek putu, ktoré sa medzi nimi vytvorilo, vôbec nie je isté, či ustojí túto ťažkú skúšku.

Čo mi kniha dala…

Okrem skvelého oddychu samozrejme, som sa zamýšľala ako by som konala ja v rovnakej situácii. A vôbec neviem ako by som sa napokon rozhodla. Keď je človek „zatlačený k múru“ koná inak ako by si bol kedysi myslel. Príbeh sa nám veľmi dobre čítal. Ja aj moja desaťročná dcéra sme ho prečítali za tri dni. Boli v ňom totiž skvelé zápletky a zvraty. Dej ide príjemne plynulo a je ideálna na dovolenku alebo keď máte čas a nič vás neruší. Ťažko sa púšťa z rúk 🙂 .

Veľmi sa teším, že vydavateľstvo i527.net prináša na trh Cleanbooks a ja sa ich nebojím dať prečítať mojim dcéram. Na dovolenku sme si napríklad brali všetci len po dve knihy a keďže sme všetci veľký knihomoli, snažili sme sa brať také, ktoré si budeme môcť vymieňať. A práve v tomto vidím neoceniteľnú výhodou Cleanbooks, že ich môžu čítať aj moje deti. Viem, že aj keby som ich nemala pred tým prečítané, ich obsah by nebol nevhodný pre ich vek.

Román Na úsvite má aj prvý diel Z diaľky. Ten som však ešte nečítala, ale ako náhle ho prečítam určite o ňom napíšem recenziu. Príbehy patria do knižnej série Odkazy z Timber Ridge a bola by som veľmi rada, keby mali viac ako dva diely.

Okrem romantickej a dobrodružnej zápletky si v knihe prečítate o fungovaní obyvateľov a zahraničných prisťahovalcov, ktorých vzájomné vzťahy rozhodne neboli vrelé. Pri čítaní o týchto vzťahoch mi prišlo, že vyhýbanie sa cudzincom, či zlé zmýšľanie o nich je veľmi prítomne aj v súčasnosti. Niekedy je to však len strach z neznáma, ktorý sa bojíme prekonať.

Ukážka z knihy…

„Slnko sa už napoly skrylo za hory na západe a svieži septembrový vetrí, čo počas dňa šuchotal v popadanom lístí, teraz prudko vanul pomedzi skupinky osík a strhával im z vetiev šaty.

Molly sklonila hlavu proti vetru a prdala do kroku. Vedela, že krátku vzdialenosť stihne prejsť ešte za svetla, a tešila sa, ako sa doma usadí pred kozubom so šálkou horúceho čaju. Len čo si na to pomyslela, bodli ju výčitky svedomia, lebo si spomenula na obydlia, odkiaľ práve odišla.

Keď zdvihla hlavu, zbadala, ako po opačnej strane cesty smerom k nej kráčajú dvaja muži. Ani jeden sa na ňu nedíval, a keď ich nepoznala, zo zvyku ich obišla so sklonenou hlavou. Kúsok ďalej je po chrbte prebehol nevysvetliteľný mráz. A nečujný hlas jej prikázal, aby bežala.

Skusmo sa obzrela a videla, že muži sa blížia k nej.“

Prajem vám príjemné čítanie románu Na úsviete.

Vaša knihomoľka