Nepriznaná

Nepriznaná

Každý z nás by chcel vrátiť určitú časť života. Zmeniť niečo. Keď už nie celú časť, aspoň nejaký okamih či rozhovor. Túžime začať odznova. Túžime zmeniť naše rozhodnutia, naše správanie, alebo naše činy. Ale boli by ste ochotní stratiť vašu pamäť a spomienky, len aby ste mali možnosť začať nanovo? Ja asi nie, ale Louisa Copelandová v knihe Nepriznaná od Diany Lesire Brandmeyer nemá inú možnosť. Po prebudení v nemocnici sa na ňu usmieva síce veľmi sympatický muž Collin, ktorý ju chcem zobrať domov, ale na druhej strane Louisa netuší, prečo ju nazýva svojou manželkou.

„Collin sa musel posadiť na stoličku vedľa postele. Zdala sa mu belšia ako kolekcia porcelánových bábik, ktoré vlastnila ich dcéra. Ty si nás nepamätáš? “

Louisa mala všetko po čom túžila. Manžela, tri deti, rodinný dom a zaužívaný životný štandard. Napriek tomu je nešťastná a niečo jej chýba. Jej manžel Collin ostáva dlho v práci a ona je skoro na všetko sama. Jeden takýto večer sa jej veci vymknú spod kontroly a na hlavu jej spadne gril. Zobudí sa v nemocnici a netuší, kto je. Myslí si, že je slávnou spisovateľkou bez záväzkov, Jazz Sweetovou. Collin ju berie domov, kde ju čakajú tri vystrašené deti a ona absolútne netuší, čo má robiť.

„Madison prudko odsunula svoju stoličku a utekala preč od stola. „To nie je ona. Vyzerá ako mama a hovorí ako mama, ale nie je to mama!“ “

Celá rodina Copelandová bojuje s novou situáciu. Každý člen sa s ňou vyrovnáva po svojom. Deti sa snažia vyťažiť čo najviac benevolentnejších pravidiel, Louisa – Jazz sa snaží získať späť svoju pamäť a Collin sa snaží zachrániť svoje manželstvo. Vráti sa Louise pamäť? Uvedmomí si Collin, kde robil chyby v manželstve a dokáže ich napraviť? Zvyknú si deti na novú mamu Jazz, alebo budú až do konca čakať na Louisu?

„Bol to lúč nádeje, po ktorej túžil. Táto udalosť by mohla byť druhou šancou. Možno to bol dar od Boha, aby sa pousiloval zachrániť svoje manželstvo.“

Čítanie  knihy Nepriznaná som si naplno užívala. Autorka Diana Lesire Drandmeyer opisovala udalosti z viacerých perspektív a dokázala čitateľa vtiahnuť do deja. Dej rýchlo napredoval bez zbytočných zastávok, charaktery postáv sa pomaly menili a knihu ste zhltli na dejen dúšok. Posolstvo zachránenia manželstva a prijatia druhej šance je aktuálne a veľmi dobre spracované. Na knihe by som naozaj nič nemenila. Humor, ktorým autorka priebežne dávkovala dej všetko odľahčoval a dodával knihe ten správny švih. Nechajte sa aj vy očariť rodinou Copelandovou a začítajte sa do príbehu, ktorý napísal sám život.

BRANDMEYER LESIRE Diana. Nepriznaná. Prvé vydanie. Christian Project Support 2017. 224s. ISBN: 9788089793204