Nebojte sa sexu

Nebojte sa sexu
2.4/5 - (5 votes)

salebo Miluj a rob, čo chceš

Knihu Nebojte sa sexu som brala do rúk s očakávaním a zvláštnymi pocitmi, pretože v nej o sexe hovorí otec Ksawery Knotz. Rozmýšľala som, čo by mohol vedieť človek žijúci v celibáte viac o milovaní ako manželia, ktorí ho spoločne zažívajú. Možno si myslíte, že viete všetko, čo potrebujete vedieť o sexe a kňaz vám v tejto oblasti nemá, čo poradiť. Ja sama som od knihy nečakala nič nové, čítala som zo zvedavosti. Otec Ksawery ma však prekvapil a ukázal, že hoci žije celibát, môže manželom pomôcť pozdvihnúť úroveň ich spoločného intímneho života.

Manželia sa v sexe učia jeden o druhom a nepotrebujú žiadne vonkajšie vzory. Nemusia nikoho nasledovať.“

Každý pár prežíva svoje milovanie inak. Je to niečo, čo sa jednoducho nedá porovnávať a o čom by sme sa rozprávali s niekým iným ako so svojím manželom/manželkou. Avšak, ak ste mali pred manželstvom sex s niekým iným, je dosť možné, že vo vašej hlave začnete porovnávať, hoci možno nie preto, že by ste to vedomo chceli. Rozmýšľali ste nad tým, či je rozdiel aj medzi milovaním pred a po svadbe medzi tými istými ľuďmi? Možno pár z vás si povie, že rozdiel je len v papieri a prsteňoch na rukách, no nie je to tak. Po svadbe už nie ste dvojica, ale trojica a to aj v tejto oblasti.

„Ľudia sa porovnávajú. A keď sa začnú porovnávať v intímnej oblasti, strácajú bezpečie. Muži reagujú podobne. Vzniká v nich obava – uspokojím ju? Osvedčím sa? Budem lepší než tí muži, o ktorých veľa neviem, ale viem, že ich moja manželka milovala? Sú to napätia, ktoré nesmierne blokujú. V tej chvíli ľudia ľutujú, že tak žili.“

Otec Ksawery zdôrazňuje, aké je dôležité, aby manželia o sexe komunikovali. Minimálne toľko ako o iných dôležitých veciach ich života, dokonca možno viac. Milovanie je totiž dôležitou súčasťou manželského života. Vďaka úprimnému polhodinovému rozhovoru o sexe sa môžeme dozvedieť o svojom milovanom viac ako za päť rokov náhodného skúšania pri samotnom milovaní. Každý z manželov určite chce, aby tomu druhému bolo čo najlepšie. A práve preto je otvorený rozhovor jednou z kľúčových častí samotného milovania.

„Bez dialógu nemáme šancu na nič.“

Kniha Nebojte sa sexu sa veľmi dobre číta, takže som ju „zhltla“ za pár hodín. Je to menší formát, ktorý verím neodradí ani tých, čo nemajú veľa času na čítanie. Určite neobsahuje všetko, čo by mali manželia vedieť o milovaní, ale môže slúžiť ako dobrý prostriedok na zlepšenie partnerského vzťahu v tejto oblasti. Sylwester Szefer kladie otcovi Ksawerovi otázky, ktorých odpovede zaujmú mnohé manželské páry. Možno aj vy sami nájdete odpovede na veci, o ktorých ste už dlho uvažovali a netušili ste koho sa na ne opýtať.

„Krása sexu siaha ďaleko za techniku. Sex je pekný, ak vyjadruje hlboký medziľudský vzťah.“

Veľmi sa mi páčilo, že autor sa dotkol aj problémových častí. Jediné, čo by som mohla knihe vytknúť je, že niektoré časti mohli byť obsažnejšie. No možno sa raz dočkáme pokračovania alebo prepracovanejšej verzie tejto osožnej publikácie. Ak vás recenzia knihy Nebojte sa sexu zaujala, môžete si ju pohodlne zakúpiť na zachej.sk

Manželov spájajú spoločné hodnoty, chuť byť spolu, city, ktoré si prejavujú, vzájomná túžba, pocit blízkosti, pripútanosť, tiež  impulzy tela, čiže všetky sexuálny túžby. Do takto chápaného ľudského puta, ktoré zasahuje všetky oblasti života človeka vrátane sexuality, sa vteľuje Kristus. Môžeme povedať, že ak je Boh v pute medzi ženou a mužom, ktorí sa milujú, v tej chvíli milujú aj Krista.“

SZEFER, Sylwester. KNOTZ, Ksawery. Nebojte sa sexu alebo Miluj a rob, čo chceš. Prvé vydanie. 2018. ISBN: 978-80- 89866-23- 6