Selekcia

Selekcia

Román Selekcia je jedným z tých, ktoré zhltnete za pár chvíľ! Kiera Cassová veľmi živo, dobrodružne i romanticky opisuje súťaž, ktorá zmení život tridsiatim piatim mladým ženám z Illeý. Do výberu boli vybraté ženy z rôznych kást, takže to bola vskutku pestrá paleta. Líšili sa vzdelaním, majetkom, hodnotami a princípmi. Jediné, čo ich spájalo bol vek a snaha získať si srdce princa spolu s kráľovskou korunou. Výnimkou bola len America Springerová, ktorá považovala výber za nočnú moru, z ktorej sa snáď jedno ráno prebudí.

Premeriavala som si ho pohľadom bez štipky strachu, hoci moja uplakaná tvár tento dojem určite oslabovala.
„Prepáč, drahá, máš v úmysle ešte plakať?“ spýtal sa a tá myšlienka ho evidentne vyvádzala z miery.
„Nevolajte ma tak! Nie som vám o nič drahšia ako tých tridsaťštyri cudziniek v tejto klietke.“

Hoci sa America narodila v piatej kaste spevákov a umelcov, čo v niektorých obdobiach znamenalo hlad, či dokonca život bez elektriny, cítila sa spokojná. Schádzala sa totiž potajomky s Aspenom zo šiestej kasty v domčeku na strome, kde spoločne snívali o lepšej budúcnosti, v ktorej budú tvoriť rodinu. Všetko sa však zmenilo, keď Americe prišiel list, v ktorom jej oznámili, že si môže podať prihlášku do výberu na budúcu princovu nevestu. Aspen ju napokon prehovoril, aby ju predsa len vypísala a poslala, aby v budúcnosti neľutovala, že nevyužila svoju šancu. Netušili však, že práve America bude jednou z tridsiatich-piatich vyvolených!

„Klopkanie tridsiatich piatich párov podpätkov na mramorových schodoch pripomínalo akýsi elegantný pochod. Kde-tu sa ozvalo mrmlanie, no väčšina dievčat kráčala v tichosti.“

Princ Maxon vôbec nie je taký, akým sa zdal na obrazovke. Postupne to pochopí každá z dievčat a mnohé tým zmätie. Jediná, ktorá nevzdychala a neomdlievala pri pohľade na neho bola America. Za zvláštnych okolností sa stretnú a uzavrú spolu dohodu výhodnú pre obe strany. Ani jeden z nich však netuší, že všetko sa bude vyvíjať úplne inak ako očakávali.

Maxon je dotlačený k tomu, aby Selekcia prebiehala čo najrýchlejšie a najplynulejšie. Ako si má však vybrať nielen správnu manželku, ale aj vhodnú kráľovnú pre kráľovstvo? Pod drobnohľadom už nie je len kráľovská rodina, ale aj uchádzačky a všetky ich činy. Dievčatá však čakajú aj úlohy a nečakané chvíle, ktoré pomôžu veľmi rýchlo skresať počet vybraných.

„Spomenula som si, čo mi Maxon povedal včera v noci – že ho stále strážia. Možno len nevedel, ako niekoho požiadať, aby s ním bol osamote. Možno to bol jeho spôsob, ako sa zblížiť s niekým neznámym. Jedno dievča vedľa mňa čosi nesúhlasne zamrmlalo. Och. Uvedomila som si, že ak prehrám budem oficiálne prvým dievčaťom, ktoré bude s princom hovoriť medzi štyrmi očami.“

Čítanie románu Selekcia som si naozaj užila. Dej sa odohráva v budúcnosti niekoľko rokov po štvrtej svetovej vojne. Ľudia sú rozdelení do ôsmich kást, ktoré sa od seba výrazne líšili. Som rada, že zatiaľ neexistuje striktné rozdelenie vrstiev na kasty podľa toho, kto sa kde narodil. Osud človeka v kaste bol pevne určený. Kto sa narodil ako umelec a hudobník na 90% ním aj ostal. Na to, aby sa dostal niekam vyššie by si musel postavenie kúpiť. Takýto luxus si však málo kto mohol dovoliť.

Na knihe sa mi najviac páčil dynamický dej, vďaka ktorému som napredovala s obrovskou rýchlosťou. Ako zápor by som mohla považovať, že niektoré časti deja boli ľahko predvídateľné. Napriek tomu som si obľúbila tento príbeh tak, že som sa nemohla dočkať pokračovania. Počet dievčat sa rapídnym tempom zmenšuje a s napätím čakám, kto ďalší vypadne.

Želám vám, aby ste si román Selekcia užili rovnako skvele ako ja! 🙂

CASSOVÁ, Kiera. Selekcia. Prvé vydanie. 2014. CooBoo. Praha. 296s. ISBN: 978-80-7447-656-3