To najlepšie zo mňa

To najlepšie zo mňa

Amanda a Dawson boli pred 25 rokmi jedným telom a jednou dušou. Hoci nepochádzali z rovnakých pomerov a ich rodičia nesúhlasili s ich vzťahom, ich láska sa prehlbovala a vyzeralo to tak, že všetky skúšky osudu zvládnu. Dawson však skončil vo väzení, Amanda odišla na vysokú školu a ich cesty sa úplne rozišli. Po čase sa stretnú na pohrebe priateľa. Vzplanie ich láska nanovo a dostanú novú šancu? Kniha To najlepšie zo mňa od Nicholasa Sparksa si získa všetkých, ktorí vedia oceniť romány plné neočakávaných zvratov.

„Bol to ustavičný, vyčerpávajúci zdroj úzkosti a už ju unavovali obavy z toho, čo si jej deti myslia alebo cítia pri pohľade na otca motajúceho sa po dome na neistých nohách.“

Amanda žila takmer obyčajný život matky a manželky. Vzorne sa starala o deti, svoju prácu a tiež sa snažila zakrývať manželov problém, ktorý pomaly, ale isto ničil ich manželstvo. Čím ďalej tým viac bola vyčerpaná a uvažovala, ako by mohla celú situáciu zvrátiť. Dalo by sa jej manželstvo ešte zachrániť? Bude naďalej trpieť v manželstve, aby nerozbila rodinu alebo bude hľadať inú cestu? Dokážu sa s manželom preniesť cez Beinu smrť?

„No nemohla pochopiť stoický postoj, s akým sa matka zmierila so situáciou, ani nestrávila ponaučenie, ktoré jej dala tri mesiace po Beinej smrti. Vtedy jej povedala, že sa musí „vrátiť do sedla“ a „prestať sa ľutovať“. Akoby Beina smrť nebola nič viac než smutný rozchod s priateľom.“

Dawson Cole sa rozhodol, že po živote vo väzení sa stane neviditeľným pre okolie. Nenadväzoval s nikým žiadny blízky kontakt. Žil, čo najskromnejšie, pretože dúfam, že tak odčiní, čo spôsobil v mladosti. Rodina Coleovcom bola známa tým, že násilie, krutosť a všemožné prekračovanie zákona sú ich typickou črtou. Len Dawson bol odjakživa iný. Veľmi dúfal, že by sa mohol vymaniť s rodinného klanu a žiť normálnym životom. Avšak osud mal s ním iné plány a tragická udalosť spred dvadsiatich piatich rokov zničila jeho nádej na lepší život. Jediné dobré, čo kedy zažil, bolo pár chvíľ s Amandou, jedinou láskou, ktorú mal a ktorú ešte stále miloval. Zmení sa jeho smutný osamelý život krátkym návratom do rodného mesta, kde aspoň na chvíli cítil, čo je to šťastie a láska?

„Akosi cítila, že jej spojenie s Dawsonom bolo iné a musela si klásť otázku, či si život vybral daň aj na ich vzťahu. Nechcela si to pripustiť, no ako to mala vedieť na isto?“

Táto kniha sa mi dostala do rúk veľkou náhodou, ale som tomu veľmi rada. Románom si ma autor získal už po pár stranách. Nicholas Sparks vo svojej knihe To najlepšie zo mňa ma vedel pobaviť aj rozplakať. Hltanie strán pri jej čítaní môžete očakávať hneď po úvode. Počas záverečných kapitol som miestami až nedýchala a s napätím som očakávala, ako to celé skončí. Záver prišiel podľa mňa príliš skoro a mala som pocit, akoby niekto zrazu stopol dej, v ktorom som sa ocitla spolu s hrdinami. Ak by som mala knihe niečo vytknúť, tak sú to miestami zbytočné opisy, hlavne v úvodných kapitolách. Namiesto nich by ma viac potešilo, keby dotvoril viac záver. Napriek tomu musím povedať, že neľutujem čas, ktorý som tejto knihe dala. Pri jej čítaní som sa rovnako ako hlavná hrdinka Amanda zamýšľala nad tým, čo by bolo keby… Takéto uvažovanie a snívanie však nič nezmení. Tá otázka sa môže stať nebezpečnou, pretože nás môže prinútiť smútiť za niečím, čo sa nestalo a už nikdy ani nestane. Nežime v snoch, ale čo najlepšie v realite, ktorú práve prežívame.

„Možno mi nerozumieš, ale dal som ti to najlepšie zo seba, a keď si odišla, nič už nebolo také ako predtým.“

Ak vás zaujal výnimočný autor, ktorý vie podávať príbehy veľmi strhujúco, vrelo vám odporúčam aj film Správa vo fľaši, knihu som síce ešte nečítala, ale film ma dojal ako žiaden iný!

SPARKS, Nicholas. To najlepšie zo mňa. Druhé vydanie. IKAR. 2018. 256s. Pevná väzba. ISBN: 978-80-551-6395-6