Dosť bolo dokonalých manželstiev

Dosť bolo dokonalých manželstiev

Túžite po dokonalom manželstve? Myslíte, že niečo ako dokonalé manželstvo vôbec existuje? Nie, neexistuje! Možno ste doň vstupovali s nádhernými predstavami o tom, aké bude to vaše dokonalé, no realita vám ukázala, že niektoré vaše sny zostanú navždy len snami. Nevešajte však hlavu, nesmúťte. Ako píšu manželia Savageovci vo svojej knihe Dosť bolo dokonalých manželstiev, trávnik vašich susedov či priateľov nie je zelenší a krajší ako ten váš. Ich trávnik možno nemá tie nedokonalosti ako ten váš, no má iné, menšie či väčšie. Zabudnite preto na vaše nerealistické očakávania a radšej sa rozhodnite urobiť maximum pre vaše manželstvo a vašu rodinu, hoci to nikdy nebude úplne dokonalé! 🙂

„Buďme však pripravení zmeniť niečo aj na sebe, pretože sa pravdepodobne musíme stretnúť niekde uprostred.“

Jill Savageová ma veľmi zaujala už svojimi predošlými knihami o výchove, ktoré som ocenila nielen ja, ale i mnohé moje priateľky. Veľmi ma preto potešilo, keď sa na knižnom trhu objavila kniha o manželstve, ktorú napísala spolu so svojím manželom. Mark Savage a jeho žena nám dovolili vo svojej knihe Dosť bolo dokonalých manželstiev nazrieť do toho ich a ukázať nám, kde oni (a určite aj iné páry) urobili chyby. V knihe odhaľujú však oveľa viac ako problémy či riešenia na ne, obnažili pred nami svoje duše, skrze svoje myšlienky, za čo im ďakujem. Táto kniha je veľkým svedectvom ich lásky a viery.

„Ak sa budeme držať Boha, naučíme sa, aké krásne je na sebe ustavične pracovať.“

Dosť bolo dokonalých manželstiev

Táto kniha je praktickou príručkou, pomocou ktorej môžeme odhaliť problémy, ktoré sa vám doposiaľ nepodarilo správne pomenovať a preto ich neviete riešiť. Dokonca určite narazíte i na také, o ktorých si môžete myslieť, že vášmu manželstvu sa nemôže stať. Jill a Mark nielenže identifikovali problémy, ale aj mnohé varovné signály. Ak ich správne rozpoznáte a eliminujete, môžete predísť veľkej kolízii vo vašom manželstve. Na konci každej kapitoly vám autori ponúkajú zamyslenia, otázky na spoločný rozhovor a tiež modlitbu. Je preto veľmi fajn, ak ju čítate s manželom spoločne. Taktiež na konci knihy je vytvorený test „vášho operačného systému“, s ktorého výsledkom budete môcť ďalej pracovať na zlepšovaní nielen vášho manželstva, ale i ostatných vzťahov.

„Manželstvo je celoživotná práca, pri ktorej sa stále učíme.“

Pri čítaní knihy som bola prekvapená, že som pochopila, kde robím chyby ja, hlavne vo vzťahu s mojím synom. Vďaka tejto knihe som si uvedomila, že hoci nerobíme veci rovnako a nechápeme rovnako, nie je to správne alebo nesprávne, len odlišné, pretože sme iní a inak jedinečný vo svojej podstate. Rovnako ako každé manželstvo je jedinečné hoci nie je práve dokonalé!

„Dokonalé manželstvá nejestvujú, no je tu Boh, ktorý nás chce „zdokonaľovať“ prostredníctvom manželstva. A keď nás jeho zámer naplní, pocítime slobodu, že sme skutočne spolu!“

Ak ste ešte nemali možnosť čítať knihy od Jill, vrelo vám odporúčam Dosť bolo dokonalých detí a Dosť bolo dokonalých mám. Ak si chcete prečítať ďalšie dobré knihy o manželstve, odporúčam vám Láska a úcta, Více si povídat, vice se milovat a Päť jazykov lásky.

Ak vás moja recenzia na knihu Dosť bolo dokonalých manželstiev zaujala, môžete si ju pohodlne zakúpiť na kumran.sk

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com.

SAVAGEOVA, Jill, SAVAGE, Mark. Dosť bolo dokonalých manželstiev. Prvé vydanie. kumran.sk 2019. 224s. mäkká väzba. ISBN:978-80-89993-10-9