Testament exorcistu

Testament exorcistu

Rozhovory o Bohu a Satanovi

Kniha Testament exorcistu je trochu iného typu ako predošlé diela od Pátra Amortha. Sám páter na začiatku knihy priznáva, že táto kniha nezožne veľký úspech ako predošlé, pretože sa v nej čitatelia dozvedia hlavne o posolstve dobra (správy o zle a o Zlom sa širšia rýchlejšie a vo väčšej miere). Ja však dúfam, že v tomto nebude mať pravdu. Kniha je v skutku nabitá tým, aké dôležité je v dnešnej dobe šírenie dobre všade kde sa nachádzame.

„Škoda, že „odborníci na dobro“ sa zväčša buď skrývajú, alebo sú úplne prehliadaní. A je to nemilé, lebo takto nám chýbajú vzory, ktoré by priťahovali ľudí k dobru, ukázali by, ako ho vychutnať, a šírili by ho, aby pritiahli tých, ktorí sa od neho odvrátili alebo podliehajú zlu.“

Úplne súhlasím s názorom pátra Amortha, že svet prezentuje hlavne to zlé. Dobré správy o dobrých ľuďoch či skutkoch sa šíria len málokedy. Nie sú až také zaujímavé, a priznajme si, mnohých ľudí, ani dobré správy o cudzích nezaujímajú. Niektorí totiž majú zvláštnu vlastnosť, tešiť sa z nešťastia druhých, smiať sa na nedokonalostiach ostatných a podobne. Ja som sa už pred rokmi rozhodla radšej nesledovať správy a nepočúvať rádio, pretože osem z desiatich správ bolo negatívnych a pozitívne správy sa zväčša týkali domácich miláčikov, len sem tam nejaká výnimka. Keď si náhodou sem tam zapnem správy, tak sa mi to len potvrdí.

„Ľudia sa zväčša javia ako slabí a dezorientovaní, keď prídu do kontaktu so zlým, a to práve preto, lebo nežijú vnútorné spoločenstvo s Bohom ako s láskavým a starostlivým Otcom.“

Na veľkú škodu mnohým sa nepropagujú vo veľkom svedectvá ľudí o uzdravení, o zlepšení vzťahov v rodine a podobne. Ja osobne veľmi rada počúvam svedectvá. Mám vtedy až zimomriavky a cítim veľkú bázeň voči Bohu. Správy, ktoré verejnosť propaguje, vyvolávajú vo mne presne opačné pocity. Cítim sa stiesnene, smutne a na malú chvíľu mám pocit, že zlo a Zlý majú navrch. No a práve o tom Zlému ide. Snaží sa v ľuďoch vyvolať mylnú predstavu o tom, ako to v skutočnosti je. Veriaci ľudia majú výhodu v tom, že mnohé pozitívne správy čerpajú vo svojich spoločenstvách a tak nepodliehajú tak často zlým správam. Ako však zlé správy vplývajú na ľudí, ktorí vnímajú a prijímajú len verejne propagované správy plné zla a násilia?

A práve preto sme povolaní ukazovať a hlavne šíriť dobro. Ľudia majú prostredníctvom nás vidieť dobro a tiež Božiu lásku a milosrdenstvo. Treba stále viac ukazovať, že Boh má navrch, že ľudí miluje, že Boh tak miloval tento svet, že dal svojho jednorodeného syna, aby nik nemusel zahynúť, ale aby mal v ňom večný život.

Sme teda povolaní odpustiť hriechy iných, aby mali možnosť cítiť sa aj oni nezištne Bohom milovaní, a teda aby sa aj oni dostali na tento zoznam.“

Páter Amorth v knihe Testament exorcistu odpovedá na mnohé podstatné a zároveň zaujímavé otázky. Čitateľ má možnosť nájsť veľmi podnetné myšlienky. Celá kniha obsahuje desať kapitol, v ktorých páter Amorth odpovedá na otázky. Ja osobne uprednostňujem skôr knihy písané ako jeden ucelený príbeh, ale to je len vec vkusu. Pri tejto forme mám väčšiu tendenciu strácať sa. Napriek tomu sa mi kniha páčila a oslovilo ma veľa autorových myšlienok. Myslím, že dobre sa bude čítať tým, ktorý majú radi žurnalistický štýl. Ďalšou výhodou je, že človek si môže len tak náhodne otvárať knihu a prečítať si nejakú časť bez toho, že by mu niečo z predošlého chýbalo k pochopeniu danej časti.

„Božie slovo vyzýva k umiernenosti, pevnosti, bdelosti, k modlitbe, aby sme boli zasvätení do boja a mohli poraziť Zlého.“

Výnimočnosť knihy Testament exorcistu som v recenzií len krátko načrtla. Dúfam však, že som vás navnadila natoľko, že si nájdete čas na prečítanie celej tejto knihy. Knihu si môžete zakúpiť na zachej.sk

AMORTH, Gabriele. Rozhovory o Bohu a Satanovi: Testament exorcistu. Prvé vydanie. Don Bosco. 2017. 204s. ISBN: 978-80-8074-384-0.