Malá škola modlitby

Malá škola modlitby
4.7/5 - (4 votes)

Túžite oživiť či obnoviť vašu modlitbu? Nájsť nový spôsob, ako komunikovať s Bohom? Tak potom je táto knižka určená aj pre vás! Jednoducho povedané, kniha, ktorá sa dá prečítať na jeden hlt. Aspoň u mňa to tak bolo. Keď som si ku nej sadla, nevedela som prestať čítať. Chytila ma za srdce. Kniha Malá škola modlitby od Anselm Grün je napísaná veľmi pútavo. Zaujímavo, jednoducho a prakticky vysvetľuje modlitby, postoje a gestá pri modlitbe či spôsoby, ako sa lepšie modliť.

„Modlitba má väčšiu moc ako všetci mocnári na tomto svete. V modlitbe si človek získava späť svoje práva. Právo na život, právo na pomoc i právo na dôstojnosť.“

Pre mňa je to už druhá kniha, ktorú som čítala od tohto nemeckého kňaza a teológa. Publikoval už knihu s názvom Modlitba ako stretnutie. Tak isto ako prvá kniha, aj táto ma veľmi zaujala. Bála som sa, že bude napísaná ťažko a málo zrozumiteľne, ale opak bol pravdou. Kniha je rozdelená na sedem častí s malými podkapitolami. Venuje sa témam ako modlitba žalmov, spôsoby modlitby, postoje a gestá pri modlitbe či tradične zaužívané modlitby. V podkapitolách sa venuje napríklad jednotlivým postojom (kľačanie, státie, ležanie), gestám (vystieranie rúk,pokľaknutie, prežehnanie) či spôsobom modlitby (chvály, poklona a nárek).

„Keď sa modlím žalm, v ktorom sa spomína odovzdanosť a dôvera, aj ja sa otváram rovnakému postoju. Práve slovami žalmu Boh vo mne rozsieva dôveru.“

Veľmi ma zaujala kapitola s názvom: Modlitba žalmov. Priblížila mi, ako silu majú žalmy, či ako vznikli a ako sa ich treba modliť. Tiež som sa dozvedela o rôznych spôsoboch modlitby ako napríklad chvály, nárek či strelné modlitby. Veľa z týchto spôsobov je pre mňa nových a tak dokázali oživiť môj duchovný život. Autor sa v úvode venuje téme, prečo je dôležité sa modliť a prečo sa modlitba z nášho života postupne vytráca. Autorova myšlienka, že keď sa modlíme, nemusí sa HNEĎ stať to, čo chceme, ale zmení sa náš postoj k danej veci mi pomohla pochopiť, prečo máme niekedy pocit, že Boh neodpovedá na naše modlitby.

„Boh nie je niekto vzdialený a abstraktný. Je mi vždy na blízku a môžem sa naňho kedykoľvek obrátiť ako na svojho priateľa.“

Na kniha som nenašla žiadne negatívum. Doporučila by som ju aj mladším čiteteľom, nie však deťom, ale je určená aj pre skúsených veriacich. Povzbudí, pomôže chápať modlitby a ukáže nám, ako okoreniť náš život modlitbou. Pre mňa je to jedna z najlepších kníh, ktoré by som zaradila do duchovného rozvoja.

Ak vás recenzia zaujala, knihu si môžete zakúpiť na zachej.sk

GRüN, Anselm. Malá škola modlitby. Košice:Zachej.sk, 2018, s. 174. ISBN 9788089866397