Tetovanie na srdci

Tetovanie na srdci

Predstavte si, že ste súčasťou jedného z najobávanejších gangov v Los Angeles. Patríte niekam, predávate drogy, bijete sa a neustále zápasíte o život. Iný život ani nepoznáte. Rodičia sa vás zriekli už keď ste boli malý, mama droguje, otec je alkoholik. A vy ste vyrastali na ulici, kde si vás odchytil vodca gangu a vy ste povedali áno. Neviete sa zmeniť aj keby ste chceli. Zrazu spoznávate otca Gregora a ten vám otvára oči. Dostanete sa na dobrú cestu, necháte sa pokrstiť, získate prácu a dieťatko je na ceste. Všetko vyzerá super, pokiaľ vás bývali kolega z gangu nezastrelí na ulici zato, že ste si dovolili odísť….

Pre nás môžno až neuveriteľný príbeh, ale v Los Angeles úplne normálny. Pre otca Gregora Boyla možno až bolestivý, keďže pri ňom stratil gangstra, ktorému sa snažil pomôcť zaradiť sa do spoločnosti. Tento obetavý jezuita, ktorý bol neskôr vysvätený za kňaza sa venuje práci s gangami v Los Angeles. Dáva im šancu na nový život, pochopenie a hlavne lásku. Členovia gangov mu prejavujú úctu ako nikomu inému a on sám sa pri nich učí, ako ich správne viesť.

„Boh hľadí poza naše viny a vidí naše potreby. No skôr, ako si ľudia z gangov túto pravdu uvedomia, prebíjajú sa životom uzavretí do ulít svojich póz, ktoré celkom potláčajú ich pravé a celistvé „ja“.“

Kniha Tetovanie na srdci od Gregora Boyla je zložená z pravdivých príbehov, ktoré zažil otec Gregor alebo len jednoducho otec „G“ ako ho volajú homies z gangov. Príbehy na seba nenadväzujú, skôr ide o zbierku rôznych životných situácii, ktorých bol svedkom. Sú pútavé, niekedy humorné, alebo smutné a viackrát končia až smrťou jedného z členov gangu. Keďže sú pravdivé, nútia sa nás zamyslieť nad životom ako darom a potrebou „vytiahnuť“ ľudí z gangu do normálneho života.

„Hľa, on sa na teba pozerá a neprestáva sa usmievať. Až sa zdá, akoby Bohu popri tom, ako z nás neprestáva spúšťať zrak, nezostával čas na to, aby občas nesúhlasne zvraštil obočie.“

Mne osobne sa kniha plná životných príbehov ťažko skúšaných ľudí z gangov veľmi páčila. Nútila ma zamyslieť sa nad situáciami a niekedy som ostávala až šokovaná. Jediné mínus, ktoré som na knihe našla je, že niekedy sa príbehy veľmi rýchlo menili a skákali od jedného príkladu k druhému, takže som sa miestami strácala. Niekoho by mohlo odradiť aj neustále používanie španielskych slov, ktoré veľakrát neboli preložené. Ale aj napriek tomu má kniha viacej pozitív a naozaj oslovila. Rozhodne si ju nechám v knižnici!

„Karla je krásne dievča, na ktorú na Speedy momentálne „zaostrené“, a býva v časti ovládanej Speedeho najväčšími nepriateľmi. Odprevadiť ju domov znamenalo riskovať životy ich oboch. “

Ak vás recenzia zaujala, knihu si môžete pohodlne kúpiť na zachej.sk

BOYLE, Gregory. Tetovanie na srdci. Prvé vydanie. Porta LIbri, 224s. 2014. ISBN 9788081560309