Abigail – Skrytá nádej

Abigail

Abigail bola sirota a slúžka. Takže z pohľadu mnohých, druhým nemala čo dať. Nemala vôbec žiadne postavenie a tak bolo nemysliteľné, že by o ňu, ako ženu mohol mať nejaký muž niekedy záujem. No predsa len niečo mala. Bola nádherná. Jej vonkajšiu krásu dotváralo ešte krajšie vnútro. Ako sa Abigail zachová keď zistí, že o ňu majú záujem vplyvní muži? Nechá sa opantať vidinou moci a bohatstva, alebo zostane verná svojmu Bohu?

Príbeh Abigail sa odohráva v čase keď sa začalo s prenasledovaním kresťanov. Ľudia museli preukázať oveľa väčšiu silu, aby vytrvali vo viere. Myslím, že to mali oveľa ťažšie, ako my v súčastnosti. Za svoju vieru trpeli nielen odcudzením od najbližších, ale často krát aj mučením, či smrťou, ako Štefan, ktorého ukameňovali.

Abigail s radosťou slúžila ostatným. Hoci nič nevlastnila, darovala svoj čas, úsmev, príjemný rozhovor a milé slovo všetkým tým, o ktorých sa s láskou starala. Hoci bývala často-krát fyzicky vyčerpaná a zmorená bolesťou zranenej nohy, slúžila ďalej. Ja sama mnoho-krát cítim, že som na pokraji svojich síl a viac už nevládzem. Táto jednoduchá žena mi ukázala, že sa vždy dá ísť ešte ďalej. S láskou a vierou v Boha sa dajú dokázať obrovské veci aj v obyčajných denných situáciách.

Abigail stála však pred ťažkým rozhodnutím. Dostala ponuku na sobáš od Ezru, ktorý bol síce starší, ale bohatý obchodník. Súčasne jej ponúkol sobáš aj Linux, ktorý bol vplyvným rímskym vojakom. Ani jeden z nich nepatril do ich spoločenstva veriacich. A sobáš s mužom bez viery si Abigail nevedela predstaviť. Hoci mohla vysloviť svoj názor, v konečnom dôsledku o jej osude rozhodovali starší. Oba sobáše, by ju odbremenili od ťažkej práce. No ona si vybrala tú ťažšiu cestu služby, ktorú jej vybral Boh.

Keď Abigail už nevládala so silami, začali sa s Martou modliť za uzdravenie. Mala som pocit, že ani nie tak kvôli sebe, ale skôr preto, aby mohla aj naďalej slúžiť druhým. Pokorne zvládala bolesť, až kým sa nedalo inak, len ležať. Vždy mala na zreteli dobro druhých. Abigail je pre mňa veľkou ženou, ktorá ma učí svedomitosti v maličkostiach.

Počas čítania knihy, som si sama začala klásť množstvo otázok. Ako môžem slúžiť Bohu? Slúžim Bohu a ostatným zo všetkých svojich síl a podľa svojich schopností? Vedú ma k tejto službe správne pohnútky alebo len nejaké sebecké zámery? Vyberám si tú ťažšiu cestu alebo tú rýchlejšiu a jednoduchšiu? Viem kam smeruje môj život? Dôverujem v každej oblasti svojho života Bohu?

Kniha Abigail, je priamym pokračovaním knihy Leona. Táto kniha ma zaujala autentickosťou doby. Po prečítaní som mala pocit, že som priamo pri postavách. Spolu s nimi som prežívala ťažké osudy a krušné chvíle.  Autori ma vôbec nesklamali, ako to obvykle býva pri druhých dielach trilógií. Veľmi krásne vyrozprávali príbeh Abigail a prvých kresťanov. Dotvárali ho reálnymi časťami biblie. Zároveň vymyslené scény pôsobili tak, ako by sa reálne stali.

Kniha sa mi veľmi príjemne čítala a dobre som si pri nej oddýchla. Donútila ma rozmýšľať nad tým, ako ťažko bola skúšaná viera prvých kresťanov. Apoštoli sa snažili naučiť všetkých, aby úplne dôverovali Bohu.

UKÁŽKA Z KNIHY
Aká je bezradná.
Ale je to naozaj také strašné?
Bola presvedčená, že Boh vie, čo sa s ňou deje. Veď Mesiáš vravel, že vie aj o páde toho najdrobnejšieho vrabca. No aj keď sa modlila za pomoc a správne rozhodnutia, nenachádzala jasnú odpoveď. Prečo?
Prečo to tak vníma? Až doteraz ju myšlienky na manželstvo vôbec nedesili. Ale musí to byť jeden z týchto dvoch? Prečo je jej viera skúšaná práve takto?
Na schodoch začula pevný krok, zdvihla hlavu, vystrela chrbát a narýchlo si rožkom šatky utrela slzy. No nebola dosť rýchla a pred Martiným prenikavým pohľadom sa jej nič nepodarilo ukryť.
„Tak čo ťa trápi?“ spýtala sa Marta priamo. „Noha, či tí chlapi?“