Kráľ slobodný svet

Kráľ Slobodný svet
3/5 - (1 vote)

Druhý diel z edície Kráľ od Štefana Paločka nás zavedie o pár tisícročí dopredu, kde sa svet zmenil na nepoznanie. Ľudia sú slobodní, dokážu lietať a velebia Riliska, za vyslobodenie z rúk Kráľa. Všetko ale nie je tak, ako sa na prvý pohľad zdá. Ľudia sa ženú za peniazmi, nenachádzajú pravý zmysel života a po strate schoposti lietať ich odnesie biele komando nikto nevie kam. Žijú v neustálom strachu, keď tu na scénu prichádza Ben a snaží sa všetkým otvoriť oči pravdou o Kráľovi.

„Je len jediná bytosť na svete, ktorá môže darovať človeku lietanie navždy. Tou bytosťou je Kráľ, ktorého Aby a Mada pred päťtisíc rokmi odmietli. V hľadisku zavládlo zdesenie.“

Ako som už spomínala, Kniha Kráľ Slobodný svet nás zavedie o päťtisícročí dopredu, kde už na zemi nežijú fleimovia, ale ľudia so schopnosťou lietať. Na začiatku sa dozvedáme o živote Mardyho, ktorý robí všetko pre to, aby dokázal získať ruku Lili. Poctivo a tvrdo pracuje, až sa s ňou po rokoch konečne ožení. Na svadobnej ceste ju ale veľmi nečakane stratí. Po postrelení stratí schopnosť lietať a odvedie si ju biele komando. Mardymu sa zrúti celý svet, stráca zmysel života a necháva sa ovládať a viesť hnevom.

„Mardy to vedel. A veril tomu, že Lili je tá najkrajšia a najlepšia žena na svete. Uvedomoval si, že v jeho živote existuje len jediné šťastie a ním je ona.“

Na ceste domov z nevydarenej svadobnej cesty, Mardy v kupé vlaku stretá Finsa, ktorý jemu aj ostatným cestujúcim ponúka lepší život. Život, kde sa môžu rozhodovať podľa seba a robiť si, čo sa im len zachce. Všetko má ale svoju cenu a Mardy sa dostáva do veľkých problémov, keď sa spolu s Finsom pokúsi vykradnúť trezor. Tu stretáva Bena, ktorý rozpráva o milosrdenstve, odpustení a o Kráľovi, ktorý každého miluje. Akú cestu si nakoniec zvolí Mardy a komu sa rozhodne veriť? Dokáže ešte nájsť zmysel života aj bez Lili alebo je pre neho všetko beznádejne stratené?

„Nemáte najmenší dôkaz o tom, že Kráľ skutočne miluje svojich ľudí… Prichádza čas, kedy Kráľ dokáže ľuďom, že ich miluje, odvetil Ben.“

Druhá časť trilógie Kráľ prináša nové postavy, ktoré oživujú a zrýchľujú dej. Dozvedáme sa o živote Mardyho a ďalších ľudí a tiež vieme nazrieť do života Riliska a Kráľa. Veľmi sa mi páčia postavy Ben a Fins. Predstavujú akoby anjela a démona alebo inak povedané, hlasy v našom svedomí. Navádzajú nás na zlé, alebo dobré a snažia sa nás na tej ceste čo najdlhšie udržať.

Osobne ma veľmi prekvapilo, že autor pridal nové postavy a zároveň, že sme sa zrazu presunuli o veľa rokov dopredu. Ako každá kniha aj táto má svoje negatívu. Veľmi ma sklamalo, že autor pri akčnejších častiach deja pridával zbytočné opisy, ktoré všetko zdržiavali. Na druhej strane sa mi veľmi páčila postava Mardyho, na ktorom bolo vidieť vnútorný boj a snahu prekonať čo najlepšie skúšky, ktoré mu život nadelil.

Aj táto druhá kniha je určená pre mladších čitateľov, ktorým môže pomôcť pochopiť, že nie všetko je zlato, čo sa bliští.

Tak isto si nezabudnite prečítať aj prvú časť Kráľ zakázané ovocie

Ak vás druhá kniha z edície Kráľ zaujala, môžete si ju pohodlne zakúpiť na zachej.sk