Odvážna dáma

Odvážna dáma

Sídlo Haven Manor 2

Ak vás zaujala nová séria kníh Sídlo Haven Manor od Kristi Ann Hunterovej, určite vás rovnako ako mňa potešilo, že druhý diel Odvážna dáma, prišiel na knižný trh tak rýchlo! V druhom diele sa dozviete, ako pokračoval život v sídle po tom, ako sa jeho majiteľ po dlhej dobe rozhodol konečne ho využívať. Väčšina detí, ktoré v sídle ešte donedávna žili, stihli našťastie odísť pred jeho príchodom do náhradných rodín, kde našli nový domov. Pár najstarších však ostalo v dome a je otázne, či ich tam pán domu, William, markíz z Chemsfordu, nechá slúžiť vzhľadom na ich vek. Hoci sa na jeho príchod dobre pripravili, nik nečakal, že nový pán sa bude až zaražajúco podobať na jedno z detí…

William už od prvého momentu tušil, že personál pred ním niečo tají. Tajomné reči medzi personálom, bláznivé návrhy gazdinej, ktorá sa ho stále snažila mať pod dohľadom a mnoho iných okolností, mu stále vŕtali v hlave. Dapfne si spočiatku myslela, že nebude až také ťažké uchovať tajomstvo domu v bezpečí, no nové nečakané okolnosti ju rýchlo presvedčia o opaku. Napriek tomu až do samého konca dúfa, že jej minulosť zostane zabudnutá, aby nezranila svojho syna, ktorý ani netuší, že práve ona je jeho matka…

„Zamyslela sa a ponorila do predstáv o tom, aký život mohla teraz mať, keby vtedy v noci, keď sa snažila byť niekým iným a nie sebou, stretla tohto muža. Keby svoje jediné potupné dobrodružstvo zažila s mužom, ktorý by nemal v pláne obrať isté dievča o česť a pošpiniť jej meno. Aké by to bolo, keby vtedy stretla džentlmena, ktorý by ju namiesto potupy zachránil.“

Kniha si ma získala už od úvodných strán. Komické situácie, v ktorých sa hlavná hrdinka Dapfne ocitla, pobavia zrejme väčšinu čitateľov. Dapfne, ktorá je odhodlaná urobiť zo seba aj blázna, len aby uchránila dlhoročné tajomstvo sídla a svoje najväčšie životné tajomstvo. Hoci je to veľmi odvážna dáma, v niektorých situáciách radšej zbabelo utečie. A to len preto, aby nemusela čeliť pravde, ktorej odhalenie mal William už skoro na dosah. Kniha je plná neočakávaných zvratov, takže ju prečítate veľmi rýchlo napriek tomu, že má 400 strán. Obálka je príjemná a názov sa hodí k príbehu. Už počas čítania vám určite neujde, že sa máme na čo tešiť v treťom diely. Tu autorka snáď konečne odhalí viac o tajomnej špiónke Jess. Ja už sa na to veľmi teším 🙂

„William si už veľmi dávno zvykol na to, že ľudia okolo neho majú pred ním tajomstvá. Aristokracia sa neustále snažila kontrolovať, kto čo vedel, a klebety si vymieňali, akoby šlo o obchod. Aj jeho otec to mal vo zvyku… Nepáčilo sa mu, že aj teraz sa pod jeho vlastnou strechou dialo niečo podobné. Zhovárali sa o tom priamo pod jeho nosom a vôbec sa im nedarilo zakryť očividnú skutočnosť: že pred ním niečo taja.“

A čo si z knihy môžete odniesť do svojho života? Určite veľa. Príklad Dapfne a jej priateliek, ktoré sa rozhodli ujať sa detí, ktorých sa ostatní ľudia stránili, je hodný nasledovania. Podajme ruku najmä tým, od ktorých spoločnosť bočí a zakrýva si pred nimi oči. Zároveň sa naučme rovnako ako Dapfne napriek všetkému čeliť svojej minulosti, tajomstvám a tiež strachu. Dovoľme do tohto všetkému vstúpiť Bohu, dovoľme priateľom pomôcť nám. Potom uvidíme, aké zázračné veci sa začnú diať v našich životoch!

„Práve preto je dobré, že ľudia sa od seba odlišujú. Boh vidí hodnotu vo výnimočnosti každého človeka.“

Ak vás bavia romány #KdeDobroVitazi, určite si nenechajte ujsť nielen Odvážnu dámu, ale aj prvý diel Záhadná guvernantka.

Prajem vám príjemné čítanie.