Stať sa sebou

Stať sa sebou

Stať sa sebou – žiť Božie sny

Musím povedať, že kniha Stať sa sebou ma prekvapila hneď po prvých riadkoch. Keď som sa začítala do textu povedala som si, že Stasi Eldredge ma určite musí poznať. Ako by priamo hľadela do mojej duše a pomenovala veci, ktoré ja sama niekedy odmietam vidieť. Ako je toto možné? To naozaj môže aj niekto iný prežívať niektoré situácie rovnako? Bola a stále som ohromená. Ženy táto kniha je tu pre vás. Neváhajte a siahnite po nej!

Hoci kniha ma len 264 strán obsahuje mnoho krásnych myšlienok, ktoré som si „dávkovala“ po kvapkách, aby som ich naplno vnímala a v srdci o nich rozjímala. Najradšej by som v recenzii uverejnila pol knihy, pretože je ťažké vybrať len pár slov. Nechám však na každú ženu nech si nájde to svoje naj.

Dovoľte mi ešte raz povedať tú pravdu: ste milovaná. Hlboko. Nesmierne. Nepredstaviteľne milovaná. A ste obdivuhodné stvorenie. Či dokážete zabiť pavúka, alebo nie. Či vám sadne kúpací plášť univerzálnej veľkosti, alebo nie. Či víťazíte vo všetkých oblastiach svojho života, alebo nie. Či ste (znovu) stratili nervy, alebo ste sa oddali snívaniu či ďalšiemu koláču, alebo sebaodsudzujúcim myšlienkam. Ste milovaná. Práve v tomto momente ste milovaná, dobývaná a videná Jediným, ktorý vidí všetko. Pozná vás lepšie, než vy poznáte seba a nikdy ste preňho neboli sklamaním.

Kniha Stať sa sebou mi poodhalila toho veľa o sebe, mojej mame a iných ženách. O zraneniach ktoré mi iní spôsobili, ale aj o tých, ktoré spôsobujem ja druhým. Ukázala mi také zákutia a časti mojej duše, ktoré by som radšej nechala zavreté, pretože hoci už dávno neboleli, práve pri čítaní som pochopila, že niektoré ešte vždy nie sú doriešené.

Ježiš je jediný, kto môže naplniť najhlbšie potreby vášho srdca a chce , aby ste vedeli, ako hlboko vás miluje. Tak veľmi, že pohol nebom a zemou, aby to dokázal. On je jediný, kto vás nikdy nesklame, nikdy neopustí, dôverne vás poteší a dokonale vás miluje každý okamih vášho života. Pozvite ho dnu.

Stať sa sebou? Prečo práve taký názov? Nechápete? Po prečítaní pochopíte. Nemôžeme sa stať takými, akými nás chcú mať naši rodičia, manžel či spoločnosť. To nie je správny postoj. Aká chcete byť? Po čom túžite? Čo je pre vás dôležité? Čo by ste robili keby neexistovali žiadne prekážky, keby ste nerozmýšľali nad tým, čo povedia druhí? Teraz by bolo fajn prestať čítať a skutočne snívať, hoci sa to môže zdať ťažké.

Stasi nám prostredníctvom svedectva o svojom živote a živote žien z Biblie ukazuje veci, ktoré nám môžu otvoriť oči.

Stávať sa sebou vyžaduje postaviť sa proti prúdu sveta – požiadavkám, očakávaniam, útokom každodennej reality a našej vlastnej minulosti. Už viac nemôžeme vychutnávať svoje vnútorné sebaobviňovanie. Stať sa sebou vyžaduje, že budeme pravdu hovoriť v láske, dokonca aj sebe.

Počas čítania knihy sa mi stala zvláštna vec, ktorá ma prinútila rozmýšľať a zastať. Okrem kníh čítam aj denné čítania na rôzne témy z aplikácie Biblia. V jeden deň mi aplikácia ponúkla tento verš dňa: Nech nik v pokušení nehovorí: „Boh ma pokúša.“ Veď Boha nemožno pokúšať na zlé a ani on sám nikoho nepokúša. Ale každého pokúša vlastná žiadostivosť, ktorá ho zachvacuje a zvádza. (Jakubov 1:13-14). A práve tento verš som v ten istý deň čítala v knihe Stať sa sebou. Náhoda? Boh sa nám každej prihovára, len treba mať otvorené srdce. Čo vám hovorí dnes? Kým sa máte stať? Ako sa máte zachovať?

Boh vás miluje. Každú. Osobitne. Jedinečne. Nekonečne. Pochopte a precíťte túto úžasnú pravdu.

ELDREDGE, Stasi. Stať sa sebou, žiť Božie sny. Redemptoristi. 2015. 264s. ISBN 978-80-89342-79-2