Sabotáž

Sabotáž

Aljašská odvaha – kniha piata

Dlho očakávaný piaty diel Sabotáž zo série kníh Aljašská odvaha je už tu. Kniha Sabotáž vôbec nezaostáva za predošlými dielmi a čitateľom ponúka veľkú dávku dobrodružstva, napätia, nečakaných zvratov a skvelých zápletiek . Hneď od úvodných strán sa môžeme pustiť s hlavnými postavami do nového dobrodružstva, ktoré sa odohráva počas pretekov psích záprahov Iditarod. Preteky naruší zmiznutie Kirrinho strýka Franka, ktorý sa stratil počas snehovej búrky niekde na trati. Pomoc pri jeho hľadaní jej ponúkne človek, od ktorého by to nikdy nečakala, známy zvodca žien Reef McKenna.

Nové napínavé dobrodružstvo začína keď sa Kirra Jacobsová dozvie, že jej strýko Frank zmizol uprostred pretekov. Hoci je vonku snehová búrka Kirra je odhodlaná nájsť ho aj za cenu vlastného života. Reef McKenna jej však nedovolil odísť samej a tak sa do pátracej akcie pustili spoločne. Hoci bolo zlé počasie, nevedeli si vysvetliť, ako je možné, že Frank, ktorý je skúsený pretekár zmizol.

Aj keď Franka vystopujú pátranie pokračuje ďalej. Kirra a Reef totiž zistili, že Frank zmizol zámerne, pretože jeho dcéru Meg uniesli a vydierajú ho. Pátranie postupuje veľmi pomaly, pretože vydierači im situáciu stále viac a viac sťažujú. V ohrození už nie je len Meg a Frank, ale aj Reef a Kirra. Vydierači sú odhodlaní použiť akékoľvek prostriedky, aby ich zastavili. Neustále ich sledujú a nastavujú pasce.

Kirra kráčala za Reefom po budove Medzinárodného letiska vo Fairbankse. Čo to len robí? Nie je možné, že sa sem vrátila! S jej alma mater sa spája niekoľko najšťastnejších spomienok, no zároveň aj tých najstrašnejších.

Pri pátraní sa Kirra musela zmieriť s prítomnosťou Reefa, ktorý ju až príliš často vyvádza z miery. Postupom času však prichádza na to, že muž, ktorý jej pomáha pri pátraní vôbec nie je tým akého si pamätá z minulosti. Čo spôsobilo zmenu jeho správania a aj životného štýlu? Je možné, že sa Reef zbavil svojich zlých zvykov a ľahktikárstva? Jeho zmena jej však tak bila do očí, že tomu vonkoncom nemôže uveriť. Odrazu z neho cíti pokoj, ktorý v sebe nikdy nemal. Práve takýto pokoj, by chcela pocítiť aj sama. No prejde veľa času, kým sa zmieri s udalosťami z pred dvoch rokov.

Odvrátila pohľad a pozorovala smreky, ktoré sa popri ceste týčili do výšky ako strážnici. Vedela, že je to naivné, ale celým srdcom dúfala, že Meg nájdu v Sewarde a zistia, že všetko bolo iba čudné nedorozumenie. Pri nedorozumeniach  sa však nestáva, žeby vás naháňali ozbrojení muži. Meg – a s veľkou pravdepodobnosťou aj Reef – je vo veľkom nebezpečenstve a ich čas vyprší o štyri dni, keď sa Frank dostane do Nome.

Dani Pettreyová ma opäť prekvapila, keď dokázala s ľahkosťou napísať tak dynamický úvod a pokračovať v ňom až dokonca. Vždy keď som mala pocit, že sa dej pomaly upokojí, prekvapila ma ďalšou skvelou zápletkou. Napätie by sa dalo „krájať“ a každú stránku som otáčala s veľkým očakávaním.

Rovnako ako v prvých štyroch dielach Aljasšskej odvahy autorka aj teraz nenásilným spôsobom vložila posolstvo viery. Prvé objavenie viery a prijatie Krista za spasiteľa dokáže od základov zmeniť život každého človeka. S Bohom nič nie je nemožné. Zmenu, ktorá v nás nastane skrze vieru a evanjelium na nás musí byť vidieť. Mali by ju na nás vidieť najmä neveriaci, ktorí si potom budú klásť otázky: Čím to je, že tento človek je taký pokojný? Ako je možné, že napriek všetkému, čo sa deje v jeho živote má silu všetko zlvádať? Čo mu dáva silu konať dobro a darovať sa pre iných?

Tento život je v porovnaní s večnosťou ,ktorú strávime s našimi milovanými – so všetkými veriacimi – iba krátkym zábleskom. To mi prináša nádej a útechu – a ešte poznanie, že Boh koná aj uprostred bolestivých okamihov života a Ježiš súcití s našimi bolesťami. Len si predstav, akú bolesť, zradu, osamelosť a smútok musel prežiť. On ti rozumie, Kirra.“

Kniha Sabotáž postupne odkrýva čitateľom množstvo krásnych a plnohodnotných myšlienok, o ktorých môže uvažovať niekoľko dní. Reef je ukážkou toho ako veľmi sa človek môže zmeniť keď nájde Krista a tiež, že takáto zmena, vôbec nie je nemožná. Myslím, že takáto premena nie je možná len v knihe, ale aj v skutočnom živote. Odporúčam vám prečítať si knihu a inšpirovať sa príbehom mladých ľudí, ktorí aj napriek nástrahám nestrácajú vieru a svoj život odovzdávajú do Kristových rúk.

Ďalšie časti série Aljašská odvaha nájdete na stránke i527.net. Knihu si môžete zakúpiť na: i527.net, kumran.sk alebo martinus.sk

PETTREYOVÁ, Dani. Sabotáž: Aljašská odvaha. i527.net, 2017, 264s. ISBN 9788089822140.