Milosrdenstvu v ústrety

Milosrdenstvu v ústrety

alebo ako to vyzerá z druhej strany spovednej mriežky

Na pohľad veľmi útla knižka Milosrdenstvu v ústrety ma zaujala už od úvodných stránok. Snáď na každej stránke človek nájde niečo, čo ho zaujme a zároveň povzbudí nielen k spovedi ale aj k zmene vo svojom živote po nej. Navyše som si uvedomila, aké to majú kňazi s niektorými penitentami ťažké. V tomto smere som k nim pocítila obrovský obdiv a to hlavne preto, že majú s nami obrovskú trpezlivosť. Ak máte pocit, že je pre vás ťažké vstúpiť do spovednice, ak si kladiete otázky týkajúce sa spovede a spovedníkov, táto kniha je určená práve vám.

„Veľkým zadosťučinením sú pre mňa tí, čo s vierou prijímajú Božie odpustenie, z kľakadla či spovednice odchádzajú s úľavou, ktorá sa nedá skryť. Niekomu sa rozžiari tvár, iný sa začne smiať a niekto sa rozplače.“

Myslím si, že vďaka spôsobu, akým je kniha napísaná, sa mnohí môžu zbaviť „predspovedného“ stresu. Človek môže na základe prečítaného aplikovať, čo jeho spovedaniu sa chýba a prípadne sa vyhnúť chýbam, ktoré robí nevedomky. Ak prekonáme predsudky, budeme častejšie pristupovať k tejto výnimočnej sviatosti, určite urobíme nášmu nebeskému ockovi veľkú radosť!

„Boh dychtivo čaká na chvíľu, keď ho požiadame o odpustenie.“

Milosrdenstvu v ústretyNeviem, či je to Boží zámer, ale tento rok si ma vyhľadávajú knihy s tématikou spovede. Každá z nich ma zaujala niečim iným a každá z nich mi objasnila veci, ktoré som sa už dávno túžila dozvedieť. Navyše som sa dozvedela mnoho vecí, ktoré pomôžu môjmu duchovnému rastu. Tá predčila moje očakávania, naplno som si ju učila. Jazyk, akým je písaná sa veľmi dobre čítal. S ľahkosťou som prechádzala kapitolu za kapitolou a koniec prišiel príliš rýchlo! Takže sa vôbec nemusíte obávať nezrozumiteľných či zdĺhavých nudných textov.

„Nie je možné, aby sme tento život prežili bez hriechov, ale môžeme byť od nich očistení a k tomu pridať čo najviac pokladov v podobe vedomého dobra.“

Hoci kniha neobsahovala spovedné zrkadlo, v tejto konkrétnej mi to vôbec nechýbalo. Uvedomila som si to hlavne vtedy, keď som si prečítala o predsavzatiach po spovedi. Uvedomila som si, že mnoho rokov robím chybu, že chcem niečo vo svojom živote pri zmene znegovať a nie vylepšiť. Doteraz som si hovorila: nebudem kritizovať druhých, nebudem nesústredená pri modlitbe, nebudem netrpezlivá, … Nenapadlo mi povedať si: budem sa snažiť hovoriť o pozitívach druhých, budem napriek únave prívetivá na druhých, budem s radosťou vykonávať svoje povinnosti,…

„Kajúcnik, ktorý sa v sviatosti zmierenia poníži, spája sa s jeho obetou mimoriadnym spôsobom, a preto je ovocie tejto sviatosti výnimočne štedré.“

Pri čítaní knihy Milosrdenstvu v ústrety sa mi stali kňazi bližšími. Pochopila som, že hoci sa nám môžu zdať kňazi nadradení, sú to ľudia ako my. Aj oni majú hriechy, aj oni poznajú únavu, ich trpezlivosť má svoje hranice a takto by som mohla pokračovať do nekonečna. Vďaka tejto knihe ich viem zrazu v mnohých smeroch lepšie pochopiť. Tiež si viac uvedomujem, aké dôležité je modliť sa za nich.

Ak vás téma svätej spovede zaujala, odporúčam vám aj tieto publikácie: Spovedal som Slovensko, Youcat Čas na spoveď a Sedem krokov k dobrej spovedi.

Ak vás prostredníctvom mojej recenzie zaujala kniha Milosrdenstvu v ústrety od Jána Knapíka, môžete si ju pohodlne kúpiť na zachej.sk

KNAPÍK, Ján. Milosrdenstvu v ústrety ale ako to vyzerá z druhej strany spovednej mriežky. Prvé vydanie. zachej.sk 2018. 180s. ISBN: 978-80-89866-43-4