Iba láska má moc stvoriť

Iba láska má moc stvoriť
3/5 - (1 vote)

Milosrdenstvo. Čo to vlastne je? Ako máme byť milosrdní? Vieme vôbec, byť milosrdní, ako je milosrdný náš Otec? V knihe -Iba láska má moc stvoriť, s podnadpisom Skutky duchovného milosrdenstva, od Fabia Rosini sa dozvieme odpovede. Milosrdní môžeme byť vo veľkej miere aj my, ale skutky milosrdenstva vykonáme správne, len ak sa na nich dôkladne pripravíme. Prečítajte si aj vy túto poučnú knihu a objavte v sebe milosrdenstvo.

„Dobrý radca nie je silák, ale slabý človek, ktorý akceptuje vlastnú slabosť. Tak je. Nič svetoborné.“

Autor knihy Fabio Rosini rozdelil knihu na tri väčšie časti. V prvej sa venuje milosrdenstvu a jeho podobám, v druhej skutkom telesného a duchovného milosrdenstva a v tretej podrobne rozoberá skutky duchovného milosrdenstva. Rozoberá každý jeden skutok do hĺbky, všetko, čo mu predchádza, ako sa má vykonávať a vždy sa opiera o Sväté písmo. Autor tak isto poukazuje na presný výklad latinských termínov, ktoré súvisia s milosrdenstvom.

„Modliť sa k Bohu za živých i mŕtvych znamená zabudnúť na seba a všetku svoju pozornosť, všetku svoju túžbu sústrediť na potreby druhých, na starosť o druhých… “

Pri rozoberaní jednotlivých skutkov duchovného milosrdenstva autor vždy opíše a podrobne rozoberie daný skutok. Ako ho treba chápať, ako ho treba vykonať a ako sa na neho treba pripraviť. Čítanie knihy mi dalo veľa. Dozvedela som sa o skutkoch milosrdenstva veci, o ktorých som predtým vôbec nevedela. Občas som sa pri čítaní knihy strácala, pretože autor zachádzal do hĺbky a niekedy odchádzal od témy. Kniha sa nedala prečítať na jedno posedenie. Bola dosť náročná, rozhodne nie pre mladších čitateľov. Ja som ju čítala po kapitolách a o všetkom som premýšľala, a tak zanechalo dielo myslený efekt.

„Mal by som priam prosiť, aby ma Boh trošku urazil, aby ma spochybnil, v rámci svojho otcovstva, aby som urobil aspoň krôčik na ceste von zo svojich sebaklamov, ktorých stále mám viac ako dosť.“

Mňa osobne veľmi zaujala časť s názvom Učiť nevedomých. Autor opisuje, ako každý človek už od malička prirodzene túži po vedomostiach. Už malé dieťa opakovane kladie otázku „a prečo“. Je to prirodzené a zdravé. Ale ako do toho zapadá skutok milosrdenstva? Máme napomínať nevedomých. Ale o Božej láske. Nie ho okríknuť, keď si nezapamätal správnu poučku do školy. Máme mu povedať ako nás Boh miluje, ako pre nás nachystal večný život. A hlavne, každý skutok najlepšie ukážeme, keď ho budeme sami žiť. Takže nestačí len povedať, treba aj ukázať, ako nás Boh miluje!

Ak vás recenzia zaujala, knihu si môžete zakúpiť na zachej.sk

ROSINI, Fabio. Iba láska má moc stvoriť. Zachej.sk. 2018, 205 s. ISBN 9788080811211