Návrat k životu

Návrat k životu

Kniha Návrat k životu podrobne opisuje cestu emauzských učeníkov. Nielenže sú ich cesta, pocity a zážitky detailne rozobrané, ale zároveň ich autor pripodobňuje k nášmu životu. Myslím, že táto kniha je veľmi vhodným čítaním nielen po veľkej noci, ale najmä vtedy, keď sa rovnako ako učeníci nachádzame „na ceste“, počas ktorej sme takí utrápení, že ani nezbadáme, že s nami kráča sám Ježiš.

Božie slovo má moc nás vyviesť za hranice nášho chápania. Konfrontuje nás s novým spôsobom zmýšľania, dokáže ho zmeniť a nasmerovať ho k skutočným horizontom života.“

Skúsme si položiť otázky: Nachádzame sa aj my niekedy v takej situácii ako učeníci, ktorí zdrvení a plní beznádeje utekajú z Jeruzalema? Neutekáme pred problémami? Neutápame sa vo svojom žiali a popritom si nevšímame okolie? Neubližujeme ostatným keď my sami trpíme? Myslím, že viacerí sme odpovedali aspoň na jednu z otázok kladne a možno sa teraz sami seba pýtame, ale čo s touto situáciou? Božie slovo má pre nás jasnú odpoveď v príbehu učeníkov, ktorý sa rozhodli odísť z Jeruzalema, aby zabudli na bolesť, ktorú cítili, keď zomrel Kristus, o ktorom dúfali, že spasí Izrael.

„Božie slovo nás stvorilo a stvárnilo, a preto dokáže obnoviť psychické tkanivo, ktoré v nás bolo poškodené traumatickými skúsenosťami.“

Autor krásne a veľmi praktický transformuje príbeh z pred dvetisíc rokov do súčasnosti. V Biblii si ho dokážeme prečítať v priebehu pár minút, takže môžeme ľahko prehliadnuť všetky dôležité časti cesty. Vďaka tomuto novému detailnému pohľadu môžeme veľa získať. Kniha Návrat k životu sa mi práve preto zdá veľmi praktickou príručkou pre každého človeka, ktorý sa ocitol v beznádejnej či pochmúrnej etape svojho života.

„Len v uzdravenom srdci sa môžu urobiť nové, dobré rozhodnutia.“

Čítanie Biblie s vierou, nemení len náš obraz, ale aj nás samých. Získavame úplne nový pohľad a to nielen na seba, ale aj na ľudí okolo seba. Božie slovo sa dotýka stavu, ktorý aktuálne prežívame a v ktorom potrebujeme pomôcť. Toto slovo nás uzdravuje, rovnako ako uzdravilo učeníkov. Dovoľme Božiemu slovu, aby interpretovalo náš život v novom svetle. Ježiš nám môže ukázať veľký rozdiel medzi ľudským a Božím slovom. Niekedy máme pocit, že nechápeme, čo nám chce Boh povedať tým, čo práve čítame, zdá sa nám to možno zbytočné. No ja sama viem, že často krát v ťažkej situácii mi z ničoho nič napadnú (v srdci sa mi zrazu ozvú) slová, ktoré potešia moju dušu a pomôžu mi, práve keď to potrebujem. Niekedy je to žalm, niekedy gospelová pieseň, inokedy dobrá rada od blízkeho či dokonca úplne neznámeho človeka.

„Ak sme sami prešli cestou uzdravenia, budeme citlivejší a chápavejší k iným, korí trpia ako my kedysi. Naučíme sa počúvať a čakať, nevnucovať sa. Často je potrebný čas, oveľa dlhší ako v prípade dvoch učeníkov, kým srdcia začnú horieť!“

Kniha ma veľmi zaujala, no musím priznať, že sa miestami čítala veľmi ťažko. Niektoré pasáže som si čítala viac ráz, aby som pochopila autorove myšlienky. Napriek tomu myslím, že tento čas bol veľmi dobrou investíciou. Dúfam, že kniha Návrat k životu vám pomôže vykročiť k novému životu, počas ktorého sa budete cítiť ako s vami kráča sám Ježiš. Ak vás moja recenzia na túto knihu zaujala môžete si ju pohodlne kúpiť na zachej.sk Prajem vám príjemné čítanie.

WONS, P. Krzysztof. Návrat k životu. Prvé vydanie. Salvator. 2017. 113s. ISBN: 978-83-7580-603-8