Anjelská misia

Anjelská misia
5/5 - (3 votes)

Karen Kingsbury je jednoznačne skvelou spisovateľkou a jej ďalšie dielo Anjelská misia je toho dôkazom. Táto kniha ma ohromne bavila. Nielen preto, že v nej vystupujú anjeli, ktorí sa snažili počas celého príbehu, čo najnenápadnejšie pomôcť hlavným hrdinom, ale aj preto, že autorka príbeh i postavy vynikajúco vykreslila. Príbeh je napísaný tak pútavo, až človek nemá chuť položiť knihu z rúk. Hlavných hrdinov, Tylera a Sam, si človek veľmi rýchlo obľúbi a dúfa, že ich sny sa vďaka Božej milosti napokon naplnia.

Tyler a Sam tvorili šťastný pár počas školských čias, no odvtedy sa zmenilo priveľa. Tyler sa rozhodol ísť za kariérou, aby čím skôr dokázal svetu, že je jedným z najlepších nadhadzovačov a zároveň bol hodný úžasnej Sam z dobrej rodiny. Jej starí rodičia, ktorí sa o ňu starali mali veľké nároky na Sam, ale aj na jej budúceho manžela. Tyler sa však nechal zlákať peniazmi, alkoholom a dievčatami. Sled zlých rozhodnutí ovplyvnil nielen jeho kariéru, ale aj prispel k ukončeniu vzťahu so Sam, na ktorom mu veľmi záležalo.

„Keby bol veriaci, začal by sa modliť. Modlitba však patrila do dávno zabudnutej etapy jeho života. Ak Bohu záležalo na Tylerovi Amesovi, nikdy mu to nedal veľmi najavo.“

Sam musela prijať to, čo jej starí rodičia už dávno tvrdili a síce, že muž ako Tayler Ames nie pre ňu ten pravý. Samantha sa musela vrátiť k svojmu starému spôsobu života, ktorý bol plný pravidiel a úplnej dokonalosti. V tomto staro-novom živote si našla rovnako dokonalého priateľa Arnieho a skvelú prácu. Jej život by sa mohol zdať rozprávkový, no nebolo to tak. Odkedy nechodila s Tylerom jej život bol prázdny a jej srdce nežilo, len živorilo. Najhoršie na tom bolo, že Sam si to už ani neuvedomovala.

Dcéra, neboj sa. Vždy kráčam pred tebou. Vo vánku začula nežný šepot, ktorý jej naplnil dušu. Akoby sa jej navzdory všetkému smútku, ktorý ju čaká, prihovoril sám Boh.“

Vyššia moc rozhodla, že na svet pošle ďalších dvoch anjelov. Beck a Ember boli podľa svojich schopností vybratí z veľkého množstva anjelov a už sa tešili na anjelskú misiu. Museli sa však chovať úplne nenápadne. Nik ich nesmie spozorovať. Nik nesmie vytušiť ich prítomnosť. Musia sa držať svojho plánu a dúfať, že ľudia budú nevedomky spolupracovať tak, aby dosiahli cieľ, ktorý si predsavzali.

„Vlastnými silami nikdy nedosiahne dokonalosť – ani v bejzbale, ani v každodennom živote. Na to potrebuje Božiu milosť.“

Kniha Anjelská misia mi po úvodných stranách pripadala známa, pretože mi pripomenula trilógiu od austrálskej spisovateľky Alexandry AdornettovejZáblesk, Záhrobie a Zore. Táto trilógia kníh o anjeloch je skôr zo žánru fantasy. Naproti tomu kniha Anjelská misia mi príde oveľa viac reálna. Neveriaci človek, by mohol povedať, že v reálnom svete nie je niečo také ako šťastné náhody možné. No ja sama som zažila už niekoľko situácií, ktoré mi ukázali, že niečo také ako náhody neexistuje. Boh sa o nás stará, má s nami úžasný plán. Momentálne síce nepoznáme, čo nás čaká možno sa aj hneváme na ľudí okolo seba i na samého Boha, no neskôr zistíme, že všetko bolo súčasťou plánu. Boh si vie všetko použiť na dobré. Hoci sa my slabí ľudia necháme nalákať na hriech, Boh vie aj z toho vyťažiť niečo dobré!

Zo všetkých hrdinov z knihy ma najviac oslovil Tyler. Zrejme preto, že toľko krát vo svojom živote pochybil a dostal sa až na úplne dno. Bolo obdivuhodné pozorovať jeho pokusy o vzostup vo svojom živote. To úsilie, ktoré dával do všetkého, čo robil je veľmi inšpirujúce. Neustále sa hnal za dokonalosťou a stále mu unikalo, že dokonalý je len Boh. Chcel všetko zvládnuť sám a dokázať ostatným, že je najlepší nadhadzovač a patrí mu to najlepšie miesto v lige. Boh s ním mal však vlastné plány.

Autorka v knihe Anjelská misia výstižne zdôrazňuje, čo je v živote podstatné. Nielen to, aké sú pravé hodnoty, ale aj to akým spôsobom máme žiť svoj život a svoju vieru. Príbeh týchto dvoch mladých ľudí je veľmi aktuálny. Je stále častejšie, že mnohé páry sa rozídu, kvôli kariére, alebo vidine „niečoho lepšieho“. Najsmutnejšie je to, keď sa rozpadajú celé rodiny, keď jeden z rodičov musí odísť za prácou. Trápenie, ktoré vznika v takej to situácii je veľmi ťažko riešiteľné. V tejto knihe bolo veľmi cítiť, ako sa hlavné postavy trápia. Možno práve realistický opis postáv a situácií prispel k tomu, že človek sa cíti, ako by čítal skutočný príbeh a nie fikciu.

„Uprene sa zadívala na horizont a pohľad na oceán jej do duše vdýchol pokoj. Rozľahlá modrá plocha a nemeniaci sa pohyb vĺn jej pripomenuli, že Boh má všetko pod kontrolou. Aj keď už dávno zabudla, čo to znamená.“

Už teraz sa neviem dočkať pokračovania tejto výnimočnej trilógie a som zvedavá ako budú osudy mladých hrdinov pokračovať. Ak sa vám kniha Anjelská misia páčila môžete ti si ju pohodlne zakúpiť na kumran.sk

KINGSBURY, Karen. Anjelská misia. Prvé vydanie. Kumran.sk 2018. 304s. ISBN 978-80-89487-97-4