Meče slova

Meče slova

Záverečná časť o kráľovských bojovníkoch Meče slova ma od prvých strán vtiahla do deja. Ponéros pripravuje krutú pomstu pre svojich mladých protivníkov. Pasca, ktorú chystá vyzerá dokonale. Nepriateľ vie, že kráľovskí bojovníci sa už naučili používať časť výzbroje, no je si vedomý aj toho, že skôr či neskôr urobia nejakú chybu. On bude trpezlivý, počká na ten okamih a plne ho využije pre svoj plán!

Xavier, Levi, Evan, Manuel, Brianna a Ivy konečne dostali to, po čom najviac túžili. Ruwach im konečne dal meče! Cesta k nim síce nebola ľahká, o to viac si vážili, keď ju zvládli úspešne zdolať. Vďaka Bohu, že šiel s nimi Finn, ktorý im pomohol, keď to najviac potrebovali. Samotné meče im však budú nanič, ak sa ich nenaučia správne použivať. Teraz musia viac ako kedykoľvek predtým trénovať, aby boli pripravení na boj, ktorý sa neodvratne blížil. Svedčili o tom aj oblačníky, ktoré sa z ničoho nič začali objavovať po meste. Sú v nich enti alebo ešte niečo horšie, čo im poslal Ponéros do cesty? Uviaznu kráľovskí bojovníci v dokonalej pasci, ktorú im nepriateľ nastražil?

„Xavier mal rád pravidlá a vždy ich plnil; Evan, naopak, nikdy nič poriadne nepremyslel. A teraz za to všetci zaplatia. Už mal toho akurát dosť.“

Séria kníh o kráľovských bojovníkoch je v súčasnej dobe naozaj potrebná. Či chceme alebo nie, naše deti sú vystavované duchovnému boju a nástrahám digitálnej techniky oveľa viac ako kedysi. Verím, že mnohí rodičia sa snažia preventívne zabrániť rizikám, no čím sú deti väčšie, tým menej sme s nimi a nemáme tieto veci pod kontrolou. Škodlivé podnety sa valia z rôznych strán, sú prešpekulovanejšie, nenápadnejšie a niekedy si nebezpečenstvo všimneme až keď sú následky nezvratné. Práve preto je dôležité, aby sa deti naučili brániť, aby vedeli povedať nie pokušeniam, ktoré na ne číhajú.

„Kým ostatné časti výzbroje slúžili na vašu obranu, mečom sa útočí. Preto sa musíte naučiť, ako s ním múdro zaobchádzať. Iba vtedy vám bude na osoh.“

Aby knihy o kráľovských bojovníkoch nezostali len fantastickým príbehom je potrebné na túto tému s deťmi diskutovať. Prečítajte si knihy a ukážte dieťaťu reálny príklady z vášho či jeho života. Možno knihu Meče slova pochopia aj bez vás, no je dobré uistiť sa, že ten veľký boj, ktorý hlavní hrdinovia prežívali, zažívajú postupne aj vaše deti. Že rovnako ako hlavní hrdinovia dopĺňali silu meča pomocou knihy, aj vy aj deti si potrebujete dopĺňať silu denným čítaním Svätého písma.

„Xavier sa usmial sám pre seba nad spomienkou na to, ako svojho brata počul v jeho detskej izbe nahlas rátať drakov, ktorých vo svojich predstavách usmrtil. Z jeho brata, toho malého štupľa, je dnes prvotriedny bojovník.“

Priscilla Shirerová pripravila pre deti výnimočný príbeh plný dobrodružstva, ktorý je písaný ľahko bez zbytočných zdĺhavých opisov. Kapitoly v knihe sú kratšie a zväčša končia napínavo, aby malí čitatelia túžili čítať ďalej. Hoci je tento príbeh určený čitateľom od 8 do 12 rokov, určite poteší aj starších, ktorí obľubujú fantasy literatúru. Ak váhate, či je vaše dieťa pripravené, môžem ako mama povedať, že náš 9-ročný syn si knihy veľmi obľúbil. Veľmi ma teší, keď vidím, že sa počas čítania nahlas smeje a tiež, že už po pár stranách sa pýta, na koľko dielov knihy sa môže tešiť.

Vydavateľstvo kumran.sk pribalilo pre vašich kráľovských bojovníkov aj mapu Ahoratosu, ktorá dotvorí ich fantastické predstavy.

„Sila Zdroja prebýva iba v tých, ktorí majú ponorené srdce.“

SHIREROVÁ, Priscilla a DETWILEROVÁ, Gina. Meče slova. kumran.sk 2019. 320s. Mäkká väzba. ISBN: 978-80-89993-09-3