Tichá guvernantka

Tichá guvernantka
4.8/5 - (9 votes)

Predstavte si Anglicko v 19.stom storočí. Nespútanú prírodu a uprostred nej nádherné sídlo Brightwell Courte. Dobu guvernantiek, ktoré si obetavo vykonávajú menej chcenú prácu, a tak sa dobrovoľne vyčlenia zo spoločnosti. Román Tichá guvernantka od Julie Klassenovej je zasadený práve do tohto obdobia. Obdobia, v ktorom platia prísne spoločenské pravidlá a za prezradenie tajomstva sa platí… Nechajte sa očariť mladou, bystrou a krásnou Olíviou Keenovou, ktorá si svedomito a bez reptania plní úlohu guvernantky. Nesmieme zabúdať ani na zásadového a životom zmäteného lorda Bradleyho, ktorému sa skríži cesta s vynaliezavou Olíviou.

„Hypnotizovaná svetlom, ktoré sa vylievalo von cez veľké delené okná, opatrne stúpila na trávnik. Ako sa približovala, naskytol sa jej prvý lepší výhľad do jednej z prepychových izieb. V hlúčikoch tam postávali krásne ženy v ešte krajších róbach spolu s elegantnými džentlmenmi v čiernych večerných oblekoch.“

Olívia je mladá a plná ideálov, že si so svojou mamou otvoria vlastnú dievčenskú školu. Za nepriaznivých podmienok musí utiecť z domu a snaží sa nájsť si prácu. Deje sa jej jedno nešťastie za druhým. Keď ju vo väzení skoro uškrtia, stratí možnosť rozprávať a je odsúdená na milosť lorda Bradleyho. Ten ju zamestná ako pomocnú pestúnku k deťom v sídle Brightwell Courte.

„Keď Olívia zatvárala knihu, uvedomila si, že Audrey má hlávku opretú o jej plece a Andrew sa túli pod jej druhou pažou. Dušu jej prenikol sladkobôľny osteň. Dobrotivý Bože, ďakujem Ti, že si ma priviedol na toto miesto.

Olívia si aj napriek strate hlasu nájde cestu k deťom a stáva sa z nej spoľahlivá pomocnica. Postupne sa jej hlas vracia, ale jediný s kým má dovolené sa rozprávať je lord Bradley. Tomu sa dostáva pomaly pod kožu, aj keď on si to zakazuje. Po navrátení hlasu dostane Olívia ponuku na dlhodobejšie zamestnanie. Môže byť guvernantkou pre deti, ktoré miluje.

„Hlas mala tlmený a nežný. „Veľmi rada pôjdem na trh do Cirencesteru, ak ma butede sprevádzať vy… alebo niekto iný.“

Veľmi sa mi páčil charakter Olívie Keenovej. Bola milá, poslušná a pokorná. Ideálny vzor pre každé mladé dievča. Plnila si všetky povinnosti bez reptania a bola milá ku všetkým ľuďom. Ďalšia pre mňa veľmi zaujímavá postava je lord Bradley. Za maskou tvrdého a nekompromisného muža sa skrýva zlaté srdce, ktoré ma rado deti. Vzhliada k otcovi, ktorý vôbec nemusí byť jeho otcom. Ale na toto tajomstvo už musíte prísť sami…

„Keby len jej otec dokázal takto milovať. Naozaj ju Boh miluje – po tom, čoho sa dopustila? „Veru áno, miluje vás,“povedal pán Tugwell, akoby jej čítal myšlienky. Chabo sa usmiala, dojatá, no neistá. Znie to tak jednoducho. Môže to byť také jednoduché?“

Román Tichá guvernantka vôbec nesklamal! Dalo sa v ňom nájsť presne to, čo od autorky Julie Klassenovej čakáte. Romantiku, lásku, zradu, tajomstvo, napätie, dych berúcu prírodu a veľa ďalších vecí. Čítanie tejto úžasnej knihy som si naplno užívala a nemohla som sa od nej odtrhnúť. Kniha nemala zdĺhavé opisy, ktoré by dej brzdili. Na každej stránke ste našli niečo, čo vás zaujalo a tajomstvá v rodinách sa preplietali stále viac a viac. Odhalenia boli šokujúce a neočakávané. Čítanie tohto románu vás pohladí na duši a zanechá vás o niečo milšími a pokornejšími.

Autorka pôsobenie Božej lásky vsadila do pribehu tak nenápadne a nenásilne, že prostredníctvom knihy môže osloviť aj neveriacich čitateľov. Ak vás román od Julie Klassenovej zaujal môžete si ho zakúpiť na zachej.sk

KLASSENOVA, Julia. Tichá guvernantka. Prvé vydanie. i527.net 2017. 432s. ISBN: 9788089822195