Hostinec v Ivy Hille

Hostinec v Ivy Hille
5/5 - (4 votes)

Historky z Ivy Hillu 1

Vďaka skvelej spisovateľke Julie Klassenovej sa prenesieme v čase do ruku 1820 do grófstva Wiltshire v Anglicku. Hostinec v Ivy Hille po smrti Johna Bella zdedila jeho manželka Jane Bellová. Keďže pochádza z vyššej vrstvy netuší, čo všetko si vyžaduje vedenie hostinca, kde každú chvíľu prichádzajú dostavníky. Ťažkú situáciu navyše zhorší správa bankára o vysokom úvere, ktorý musí Jane namiesto manžela splatiť. Ak sa jej nepodarí zachrániť hostinec, príde o svoj majetok a obyvatelia Ivy Hillu o prácu. Ako sa Jane popasuje so svojím ťažkým osudom, v ktorom stratila priveľa?

Jane rok po Johnovej smrti nežila skutočný život, len prežívala. Dúfala, že sa preberie z nočnej mory do krásneho sna, ktorý si vysnívala pre seba a manžela. Nechcela veľa, netúžila späť získať svoje postavenie v spoločnosti, túžila len po svojom Johnovi a deťoch, ktoré im Boh nikdy nedoprial. Až krutá realita ju donútila vzchopiť sa. Jane bola vždy poslušnou a oddanou manželkou, preto rešpektovala Johnov testament. Ako sa však zhostí úlohy, pred ktorú ju Boh tak nečakane postavil? Aký má Boh s jej životom plán? Bude mať dostatočnú odvahu a silu spolupracovať s Bohom a vykročiť do neznáma? Dokáže sa z jemnej dámy zmeniť na sebavedomú hostinskú, ktorá si neujde aj pred fyzickou prácou?

„Pomôž mi, prosím, napraviť škody, ktoré som napáchala. Daj, nech mi aj ona odpustí. Milosrdný nebeský Otče, pomôž mi nebyť takou sebeckou, aby v mojom srdci bolo dostatok miesta aj pre iných. Najmä pre teba.“

Návrat svokry Thory Bellovej, ktorá Jane nemala nikdy v láske, bol pre všetkých obrovským prekvapením. Hostinec Zvon bol v zúfalom stave a bolo potrebné okamžite konať, keďže jej nevesta len dokáže viesť domácnosť a hrať na fortepiane. Z ciest po svete sa vrátil aj švagor Patrick, známy zvodca žien, ktorý sa správa veľmi tajomne a jeho úmysly s Hostincom a Jane sú veľmi nejasné. Zrejmé je len to, že niečo plánuje. Komu môže dôverčivá Jane skutočne dôverovať? Nepotopí jej snahu manželova rodina? Zostal jej na svete vôbec niekto, komu môže skutočne verit? Áno, na scénu vstupuje Gabriel Lock, ktorému John zveril svoju manželku pod ochranu. Zostali však jeho úmysly čisté, ako to Johnovi sľúbili tesne pred smrťou?

„Neušlo jej, že z mužových slov bolo cítiť nervozitu. Ó, áno, pomyslela si Thora. Arthur Blomfield sa jej bojí. Vždy sa jej bál. A robil dobre, pretože ak sa opováži proti jej rodinnému podniku povedať čo i len jedno krivé slovo…“

Thora Bellová bola odjakživa tvrdá žena, ktorá si išla za svojím. Od jej úmyslu ju nikdy nič neodradilo, no teraz mala zviazané ruky, pretože majiteľov hostinca Zvon sa stala Jane. Dovolí jej nevesta odvrátiť hrozbu, ktorá môže úplne zničiť to, čo Thoriny predkovia krvopotne vybojovali? Môže niekto alebo niečo zmeniť tvrdosť jej srdca?

Vzápätí ju zvalcovala ďalšia vlna hrôzy, ktorá zmietla preč všetky ostatné myšlienky. Sedela na kraji postele s hlavou v dlaniach. Valcovali ju pocity. Zrada. Sklamanie. Hnev. Poníženie…Čo s ňou nie je v poriadku, že ju vždy priťahujú nesprávni muži?“

Vydavateľstvo i527.net vydalo opäť kvalitný historický román. Veľmi ma teší, že vydavateľstvo si stále drží latku vysoko a nevydáva žiadne brakové historické romány plné zbytočných sexuálnych scén, ktoré zväčša romány z tohto krásneho obdobia obsahujú. Román Hostinec v Ivy Hille ma tiež príjemne prekvapil tým, že to nie je klasická romantika, ktorá skončí veľmi predvídavo. Táto kniha je akousi predzväsťou niečoho väčšieho. Jediné negatívum tejto knihy vidím v niektorých zbytočne zdĺhavých opisoch, pri ktorých cítiť, že autorka je milovníčkou autorky Jane Austenovej. Napriek tomu sa Hostinec v Ivy Hille stal knihou, ku ktorej sa ako čitateľka rada vrátim.

Hlavná postava Jane spočiatku vyzerá ako krehké žieňa, ktoré treba len ochraňovať a nečakať od nej žiadnu reakciu. Avšak vďaka osudu, vďaka veľkým stratám v jej živote sa z nej postupne stane sebavedomá žena, ktorá napokon ohromí každého s kým jej život prepletie cestu. Jane, koná veľmi nezištne a jej činy prinesú ovocie v ten správny čas a ukážu nádej na lepšiu budúcnosť pre všetkých. Vďaka súdržnosti, priateľstvu a láske postáv sa nemožné stane možným a v príbehu dôjde k mnohým nečakaným zvratom. Je skvelé čítať a s napätím očakávať rozuzlenie nepredvídateľného deja. Už teraz sa neviem dočkať, ako bude príbeh Jane a obyvateľov Ivy Hillu pokračovať!

Ak vás moja recenzia zaujala, môžete si ju zakúpiť na martinus.sk

Ak vás zaujala spisovateľka Julie Klassenovej, odporúčam vám aj jej ďalšie knihy, ktoré mám veľmi rada: Tichá guvernantka, Maliarova dcéra a Slúžka z Fairnbourne Hollu.

KLASSENOVÁ, Julie. Historky z Ivy Hillu 1: Hostinec v Ivy Hille. Prvé vydanie. i527.net. 2018. 424s. pevná väzba. ISBN: 978-80-89822-28-7