Bohom vyslobodená

Bohom vyslobodená

Ako prijať všetko, čo ti Duch Svätý chce dať

Bohom vyslobodená, práve tak sa bude cítiť snáď každá žena, ktorá si vezme k srdcu rady autorky. Sonja Corbitt vo svojej knihe veľmi jednoducho a prakticky popísala ako môže žena kráčať v moci Písma. Opisuje svoje vlastné skúsenosti s Bohom, ktoré jej zmenili život. V knihe nás vyzýva k malým, no zásadným zmenách v našich životoch. Dovolíte Duchu Svätému, aby vstúpil do každej oblasti vášho života a mohol vás Boh oslobodiť tam kde potrebujete?

Veľa veriacich vie, že je veľmi potrebné mať živý a pravidelný kontakt s Bohom. No praktizujeme takýto život dennodenne? Neuspokojujeme sa rýchlym odrapotaním pár modlitieb ráno či večer a návštevou nedeľnej svätej omše? Svoje svedomie sa možno snažíme upokojiť tým, že v momentálnej dobe, kedy človek stále niečo robí, jednoducho nie je čas. No, práve preto, akým životným tempom teraz žijeme potrebujeme mať stály a pravidelný kontakt. Potrebujeme byť napojený na Boha a vďaka nemu potom môžeme prinesť ovocie.

„Ako strom prinášajúci ovocie musím zostať zakorenená v Slove – v Eucharistii, Písme, a Cirkvi, mystickom Kristovom tele,  a byť otvorená, disponovaná a poslušná. On urobí zvyšok.“

Aj ja sama si uvedomujem, že v poslednej dobe svoj špeciálny vyhradený čas s Bohom akosi „flákam“. Pamätám si svoje teenagerské časy, kedy som bola dennodenne na svätej omši, každé ráno som si čítala z písma o piatej ráno a takto som sa každý deň vyzbrojila Božou milosťou a zvládala som toho oveľa viac ako kedykoľvek predtým. Ako však prichádzalo jedno dieťa za druhým, tento môj čas sa začal vytrácať. Občas keď sa mi podarí ísť na duchovnú obnovu, žijem istý čas na „duchovnom obláčiku“ a moje napojenie na Boha je intenzívnejšie. Prídu však rodičovské či iné starosti a moje odhodlanie opäť mizne.

Kniha Bohom vyslobodená ma utvrdila a pripomenula, aké dôležitá je pravidelnosť živého vzťahu s Bohom. Vďaka tomu ma môže Boh vyslobodiť vo všetkých oblastiach, ktoré to potrebujú. No na to, aby ma vyslobodil, musím mu načúvať a musím mu to dovoliť. Ako ho počúvať? Prihovára sa aj ľuďom dnešnej doby?

„Byť oslobodená je skôr o tom, kým som v Bohu, než o niečom, čo robím. Učím sa počúvať Boha tým, že ho poslúcham a spolupracujem s ním na tom, na čom pracuje.“

Boh je tu pre každého vždy, no my sa musíme utíšiť a započúvať sa do slov, ktoré s láskou hovorí nášmu srdcu. Ďalšou dôležitou vecou je nájsť si pravidelný čas, kedy vypneme televízor, facebook či rádio, povieme rodine, že teraz nejaký čas (pätnásť minút či hodinu) potrebujete stráviť s Bohom, osamote. Nemusí to byť len v kostole, ale aj doma či na prechádzke. Môj najkvalitnejšie prežitý čas s Bohom je keď som osamote na prechádzke alebo v kostole. Doma by som na tom možno mala niekedy čas, ale mám pocit, že si vždy nájdem niečo, čo treba „neodkladne“ urobiť. Neuvedomujem si, že čítanie písma, modlitba i osobný rozhovor sú oveľa podstatnejšie ako umytý riad alebo niečo podobné. No poriadok si musím urobiť v prvom rade v mojej duši!

„Teraz už viem, že bez ohľadu na to, akým utrpením prechádzame, bez ohľadu na to, aký pomalý, temný, mĺkvy či neprítomný sa nám Boh zdá, vždy v tom, čo dopúšťa, je nejaký zámer a je nevyhnutne potrebné, aby bol koniec zahalený tajomstvom.“

Na knihe ma toho nadchlo toho toľko, že som si v nej každú chvíľu niečo podčiarkovala. Niektoré myšlienky ma tak nadchli, že som si ich nemohla nechať len pre seba a nazdieľala som ich na facebook. Bola som až prekvapená, koľkí ľudia lajkovali a písali mi ohľadom knihy. Je síce určená hlavne pre ženy, no myslím, že má čo povedať aj mužom. Jediné, čo by som jej mohla vytknúť je stručnosť. Kniha je totižto tak povzbudivá, že som bažila po väčšom obsahu. Čo ma však prekvapilo a potešilo bol autorkin nápad na vytvorenie skupiny, v ktorej by sa debatovalo o jednotlivých častiach knihy. Na konci knihy Bohom vyslobodená nám ponúka pár typov ako začať pri vytváraní a vedení tejto skupiny, v ktorej sa môžeme navzájom podporiť.

„Vzťahy sú náročné, ale Boh chce, aby sme prostredníctvom nich rástli v obetavej láske.“

Dúfam, že kniha sa vám bude páčiť rovnako ako mne a že vás povzbudí k intenzívnejšiemu a pravidelnejšiemu vzťahu s Bohom. Ak vás zaujala môžete si ju zakúpiť na zachej.sk

CORBITT, Sonja, Bohom vyslobodená. Prvé vydanie. zachej.sk 2017. 220s. ISBN: 978-80-89866-18-2