Glukózová revolúcia

Obalka knihy glukozova revolucia

Keď sa človek dostatočne veľa pýta a hľadá odpovede s otvorenými očami, odpovede si ho často krát nájdu aj samy. Práve vďaka knihe Glukózová revolúcia som ja dostala odpoveď nielen na otázku prečo ma bolí hlava. Hoci táto kniha nie je román, prečítala som ju v priebehu troch dní. Autorka Jessie Inchauspé si svoje tvrdenia „necucá“ len tak z prsta, ale má ich vedecky podložené. Myslím, že aj práve vďaka tomu sa kniha čítala tak dobre. Grafy a obrázky čitateľom pomôžu veľmi rýchlo pochopiť, čo autorka myslí. Takže si ju môžu prečítať aj úplný laici. Ak chcete žiť zdravší život, určite neváhajte a prečítajte si túto knihu.

Ako sa to u mňa začalo…

Približne pred siedmymi mesiacmi som si všimla, že mám častejšie bolesti hlavy, miestami až neznesiteľné migrény. Zo začiatku som si to moc nevšímala, pretože už mám dve diagnózy, ktoré migrény spôsobujú ak nedodržiavam určité opatrenia. Po čase sa však intenzita stále viac stupňovala a migrény ma „navštevovali“ čoraz častejšie. Určite vás napadne, že som si mohla dať lieky od bolesti. Toto som samozrejme urobila, no nemali žiadny efekt.

Keďže som si dávala pozor na dodržiavanie toho, o čom som vedela, že mi spôsobuje migrény, mala som pocit, že som v koncoch. Popri našich deťoch a náročných mesiacoch, ktoré sme mali som sa rozhodla popátrať trochu sama, kým pôjdem k lekárke…

A tak sa začalo pátranie na vlastnú päsť…

Po prvé som skúsila eliminovať stres, oddychovať, dostatočne veľa piť, športovať a tiež viac spať. Z týchto všetkých mi ako tak pomohol šport (behanie, posilňovanie a joga) a to tak, že mi pomohli zmierniť alebo úplne odstrániť bolesti. Bola som rada, že si viem pomôcť aspoň s bolesťou na stále nenašla spúšťač mojej bolesti a tak som pátrala ďalej…

Keďže mam HITku (histamínovú intoleranciu) viem si už odsledovať, keď môjmu telu vadí nejaké jedlo. Vďaka sledovaniu jedálnička som prišla na to, že mi určite vadia sladkosti. Bolo to zvláštne, ale naozaj som mala menej bolestí, keď som úplne vylúčila sladkosti zo svojho jedálnička. Sem tam sa však ešte objavili a tak som pátrala ďalej…

Ďalším sledovaním som odhalila, že mi vadia sacharidy ako také. A toto zistenie ma teda nepotešilo…

Ak sa trochu orientujete v tom, čo bežná strava obsahujete, dozaista ste pochopili moje zdesenie. Sacharidy sú predsa takmer všade… Bolo by predsa ťažké neprijímať sacharidy, ak sa zrovna nechcete dať na ketodietu. Ja si som však prešla takými ťažkými stavmi v priebehu pár mesiacov, že som bola odhodlaná urobiť čokoľvek. Raz som totiž mala migrénu 24/7! ÁNO celý týždeň, zaspávala som s ňou aj som sa s ňou budila. Takže som sa skúšala stravovať veľmi nízko sacharidovo a prinieslo to ovocie. Bolesti prestali! KONEČNE!!! Ale prečo???

Glukózová revolúcia mi otvorila oči a tiež nové obzory…

Našťastie mi Boh dal skvelých ľudí okolo a tak keď som sa so svojim problémom a zistenia zverila blízkym priateľom odporučili mi prečítať si knihu Glukózová revolúcia. Podľa nich by to mohlo byť niečo pre mňa. Spočiatku som bola skeptická, pretože som sa pomaličky začala báť toho, čo si o mojom stave myslel môj manžel a síce, že mám cukrovku.

Nakoniec som sa, ale nechala nahovoriť a pustila som sa do čítania tejto knihy. Spočiatku som si myslela, že bude kniha nezáživná, že to budú nejaké teoretické múdrosti, ktorým nepochopím. Avšak autorka zvolila veľmi dobrý spôsob ako ma zaujala. V úvode rozpovedala svoj príbeh ako krátky román a to už ma mala chytenú. Potom začala postupne pridávať nejaké fakty a mne sa začali otvárať oči!

Stránky knihy som hltala očami a chcela som čím skôr vyskúšať všetko, čo odporúčala zmeniť. Neverila som vlastným očiam, že by to mohlo fungovať. Znelo to až pridobre. No keď sa človek poriadne zamyslel nad tým, čo tam písala, dávalo to hlavu a pätu.

Bola som šokovaná, čo všetko môžu spôsobiť sacharidy ak ich nekonzumujeme správnym spôsobom. A na druhej strane som bola milo prekvapená, že to vlastne nebude až také ťažké, ako som si zo začiatku myslela.

Autorka čitateľom veľmi dobre a jasne vysvetlí ako veľa zmení nie to, čo jeme, ale v akom poradí. To isté jedlo, to isté množstvo, ale inak bude pôsobiť na naše telo. Keby som to nevyskúšala na vlastnom tele, vôbec by som tomu neverila!

Čo ma presvedčilo riadiť sa pokynmi knihy?

Určite viac vecí prispelo k tomu, aby som sa začala stravovať spôsobmi ako to radí Jessé alebo Glukózová bohyňa 🙂 . Po prvé to boli moje bolesti a odhodlanie urobiť čokoľvek. Ako druhé ma presvedčili názorné grafy a jednoduché obrázky. A po tretie určite príbehy ľudí z knihy, ktorým to tiež pomáha. Medzi nich patria aj moji priatelia, ktorí mi to reálne potvrdili.

Čo ešte nájdete v knihe?

Žiadnu diétu rozhodne nečakajte:). Okrem poriadneho vysvetlenia, čo to tá glukóza vlastne je, ako ovplyvňuje celú radu zdravotných problémov alebo aj naše chovanie, tu nájdete aj 10 skvelých trikov ako si ustrážiť glukózovú krivku v norme. Samozrejme aj vysvetlenie prečo je dôležité držať si krivku tak, aby nevyzerala ako húsenková dráha. Kniha obsahuje aj ťahák, čo robiť v prípade ak prídu problémy. Tiež vás možno poteší to, že si na Instagrame budete môcť nahliadnuť do života Glukózovej bohyne, ale aj mnohých ďalších, ktorí sa začali stravovať podľa trikov z knihy 🙂

Čo mi táto kniha dala?

1. Ak dodržiavam triky nemám migrény!
  2. Nemám toľko chuť vyjedať „hlúposti“ po medzi hlavné jedlá.
  3. Vydržím dlhšie sýta.
  4. Lepšie spím.
  5. Zlepšila sa mi pleť.
  6. Mám menej bolestivú menštruáciu.
  7. Som menej nevrlá.
  8. Môžem si dopriať sladkosť, koláčik aj obrovský tanier cestovín bez toho, aby ma bolela hlava.
  9. Po zobudení nebývam hladná, netočí sa mi hlava ako keď máte pocit, že vám chýba cukor.
  10. Dúfam, že tu raz pribudne bod, že som schudla, pretože aj to je jeden z bočných efektov, ktoré nastanú po dlhodobom dodržiavaní trikov z knihy

Na záver…

Viem, že takáto kniha je netypická pre môj blog, no povedala som si, že by bola obrovská chyba ju tu nepridať. Veľmi mi totiž pomohla. Samozrejme bola som za lekárkou a povedala som jej o svojich problémoch, no tam som mala všetky výsledky v norme. A tak som bola vybavená vetou, že veď keď viete, že vám sacharidy robia zle, nejedzte ich aj keď to musí byť asi riadne ťažké…

Možno poznáte vetu: Pomôž si človeče, aj Pán Ti pomôže. Snažila som si pomôcť, no bolo to nad moje sily a tak mi poslal knihu cez mojich drahých, aby ma takto netradične vyliečil!

Ukážka z knihy

„Viem, aké je náročné žiť zdravo. Mnohí z nás majú pocit, že ich ťahali za nos a odvšadiaľ sa na nich hrnuli protichodné informácie. Dlhú dobu som sa tak cítila aj ja. Rady o jedle, ktoré dnes počúvame, sú občas problematické a len zriedka objektívne.

Možno práve preto ste sa riadili nejakou diétou, ktorá vôbec nezabrala a dokonca zhoršila váš zdravotný stav. Vaše telo vám pripadá ako čierna skrinka. Možno ste už roky unavený/-á, možno bojujete s maškrtením, chudnutím či chronickým ochorením. Možno trpíte depresiou, problémami s plodnosťou alebo sa pomalými krokmi približujete k cukrovke 2. typu. Možno si neviete rady s cukrovkou 1. typu alebo tehotenskou cukrovkou. Možno užívate lieky na ochorenie, s ktorým sa vraj nič nedá robiť.

Dúfam, že po prečítaní tejto knihy ste sa naučili, že symptómy, ktoré zažívate, sú nápomocné. Vaše telo s vami komunikuje. Mojím cieľom bolo preniesť novodobé, objektívne vedecké poznatky do praxe a pretvoriť nezaujatý výskum do realistických nástrojov, vy- zbrojiť vás vedomosťami o tom, ako vaše telo funguje a pomôcť vám cítiť sa skvelo.

Čo budete robiť? Budete načúvať svojmu telu, porozumiete glukózovej páke v kokpite a vrátite sa do pohodovej letovej hladiny? Pevne verím, že áno. Nezabúdajte byť k seba milý/-á.“

Prajem krásne čítanie a veľa zdravia

Knihomoľka