Dcéra Ríma

Obal románu Dcéra Ríma

Pre nadšencov kresťanských románov vydavateľstvo Kumran.sk opäť vydalo veľmi kvalitný román od jednej z mojich najobľúbenejších autoriek Tessy Afsharovej. Román Dcéra Ríma je o prvých kresťanoch z prvého storočia a odohráva sa v Ríme a Korinte. Autorka čitateľom ponúka jedinečný náhľad do života manželov, ktorí sa stali neochvejnými Ježišovými nasledovníkmi. Spolu s Pavlom a ostatnými kresťanmi budú naši hlavní hrdinovia Priscilla a Akvila vystavení skúškam, ktoré nielen preveria silu ich viery, ale aj zmenia ich životy! Ak túžite zacítiť Boží dotyk a jedinečné vedenie, inšpirujte sa jedinečným príbehom Dcéra Ríma.

Aj keď je Priscilla dcérou váženého rímskeho generála, nežije na vysokej úrovni, akoby si mnohí mohli myslieť. Po matkinej a otcovej smrti v dome svojho nevlastného brata žije ako najchudobnejšia z chudobných. Jej to ale neprekáža a znáša všetko s pokorou a odovzdanosťou. Našla totiž Boha! Hoci je Rimanka a nevie o viere a zvykoch veriacich všetko, jej život konečne má zmysel. Spokojnosť jej tak žiari z tváre, že by nik nepovedal, aký žiaľ ukrýva hlboko v srdci. Dokáže Kristus zmeniť jej žiaľ na radosť?

„Stráž svoje srdce. A strážiť ho musíš najmä v ťažkých obdobiach, pretože klamstvá zla znejú najhlasnejšie práve vtedy.“

Akvila bol nútený odísť z rodinného domu, pretože nezaprel vieru v Krista. Všetky jeho nádeje a sny, ktoré ako prvorodený mal, sa ocitli v troskách. Pomocnú ruku našiel u strýka Benjamína v Ríme, kde chcel začať odznova. Tamojší kresťania ho zoznámia s Rimankou Priscillou, ktorá upútala jeho pozornosť už v chráme, kde videl ako z nej vyžaruje niečo neobyčajné. Táto Rimanka je iná ako očakával, stará sa o núdznych a chorých, má zodratú nielen tuniku ale aj ruky ako nejaká slúžka a navyše je veľmi pokorná. Nik nie je prekvapený, že medzi týmito mladými ľuďmi sa zrodí láska. Kým však dosiahnu vytúžené šťastie, musia spoločne čeliť nielen problémom z minulosti, ale aj prenasledovaniu, pokusom o vraždu a zrade najbližších.

„Som tu, pretože využiješ túto bolesť, aby si ma pretvoril, sformoval a dodal mi celistvosť. Som tu, lebo si začal pracovať v mojom vnútri a si odhodlaný prácu dokončiť. Toto nie je o trápení, ktoré ma za tie roky postretlo, ale o Bohu, ktorý v tých trápeniach stojí pri mne. Ješua, som tvoj. Nalož so mnou podľa svojej vôle.“

Knihy od Tessy Afsharovej mám nesmierne rada a to hlavne preto, že každej knihe sa venuje veľmi pedantne. Už len fakt, že námety čerpá z Biblie sú úžasné! Keď k tomu pripočítame, že veľa času venuje výskumu, aby zistila historické udalosti a súvislosti a podala ich čo najvernejšie, robí to z nej jednu z najlepších kresťanských spisovateliek súčasnosti. Napriek pomalšiemu začiatku príbehu som knihu neodložila, pretože Tessa Afsharová ma zatiaľ nikdy nesklamala. A urobila som dobre, postupne začal príbeh gradovať a posledné kapitoly som prečítala jedným dychom.  Jej opisy postáv a situácií pôsobia (rovnako ako v predchádzajúcich knihách) na mňa tak verne až mám pocit, že v románe nie je ani kvapka fikcie. Ba čo viac mám pocit, akoby som sa zrazu ocitla s hlavnými hrdinami priamo v príbehu. Po zatvorení knihy mi bolo až ľúto, že už je koniec a priala som si pokračovanie alebo aspoň sto stranový dodatok 🙂

„Dovoľ nech cestu tvojho života určí Boh.“

Aj v tejto knihe som našla množstvo podnetných myšlienok, ktoré vo mne ešte niekoľko dní rezonovali. Hlavná hrdinka Priscilla mi pripomínala svojou láskou a dobrotou Hadašu z trilógie V znamení leva od F. Riversovej. Oba romány čitateľom ponúkajú príbeh o na pohľad nevšedných ženách. No tieto ženy sú ženy s obrovským srdcom, ktoré majú lásku pre každého. Priscilla dokázala odpustiť druhým napriek ťažkým previneniam, ktorého sa na nej dopustili. Nezostala zatrpknutá, ba práve naopak svoj pohľad uprela na Krista a v jej správaní bolo vidieť, že ho nenasledovala len slovami, ale hlavne skutkami.

„Narodila sa ako dcéra Ríma, no stala sa dcérou Najvyššieho. Domov bude mať všade, kam ju Boh zavedie. Jej domovom je náruč milovaných, spoločnosť rodiny a šíry svet, ktorý túži, aby ho dobyla Láska.“

Prajem vám všetkým nielen príjemný čitateľský zážitok, ale aj to, aby sme nasledovali Krista tak verne ako Priscilla, nielen rečami, ale najmä skutkami!

AFSHAROVÁ, Tessa. Dcéra Ríma. Prvé vydanie. 2020. Kumran.sk Mäkká väzba. 288s. ISBN: 978-80-89993-21-5