Pieseň bez nôt

Pieseň bez nôt

Séria Tiene nad Anglickom si ma okamžite získala. Práve preto som rada, že druhý diel Pieseň bez nôt je konečne na knižnom trhu. Willa Forsytheová patrí medzi najlepších vreckárov v Londýne. To však nie je všetko, čo táto výnimočná žena dokáže. Pán V vie o Willinom nadpriemernom hudobnom talente a rozhodne sa ju využiť na získanie šifrovacieho kľúča od svetoznámeho huslistu a veľkého zvodcu žien Lukasa de Wilda. Kľúč však nechce získať len Anglicko, ale aj Nemecko. Lukas ho nevydá nikomu, pretože vie, čo by to spôsobilo jeho rodine, ktorá uviazla v okupovanom Belgicku. Podarí sa mu odolať talentovanej Wille, ktorá mu svojou hrou na husliach vyrazila dych?

Willa a jej rodina kradnú, pretože musia. Najstaršia sestra Rosmery sa vydala a ponúkla im pomôcť, no hrdosť im nedovolí prijať ponúkanú štedrosť. Pán V platí tak dobre, že konečne nemusia kradnúť všetci a takúto príležitosť si rodina nemôže nechať ujsť. Hoci je veľká finančná odmena skvelou motiváciou, ukradnúť šifru je oveľa zložitejšie. Willa totiž netuší ako vyzerá to, čo hľadá! Dá sa vôbec ukradnúť niečo také? Čím skôr odcestuje k sestrám Daviesovým, mecenáškam orchestra, tým skôr sa zoznámi so slávnym huslistom. Šifra môže byť čokoľvek a Lukas ju má určite dobre schovanú. Londýnska vreckárka bude potrebovať oveľa viac ako vreckárske zručnosti, bude si musieť získať jeho dôveru. Musí však dať pozor, aby pri tejto úlohe nezaplatila privysokú cenu…svoje zlomené srdce.

„Vojna nám klope na dvere a my ju nedokážeme premôcť. Ale Boh je väčší ako ona. Postará sa o nás, ak je to jeho vôla. A ak nie, bude to na jeho slávu. Nájdi v ňom pokoj a odpočinok.“

Za posledný rok sa Lukasov život obrátil naruby. Ešte nedávno bol známy huslista, syn úspešného vedca a ľahkovážny sukničkár, ktorý nemal žiadne starosti. Teraz je všetko inak. Otec je mŕtvy, sestra a matka sú nezvestné a on sám takmer prišiel o život. Nebyť dobročinnosti sestier Daviesových, len Boh vie, kde by teraz bol. Keďže je im zaviazaný, nemôže odmietnuť večeru, na ktorej mu chcú predstaviť starú priateľku Willu. Večer prebieha nudne až do chvíle, kým Willa vezme do rúk Lukasove stradivárky a spamäti zahrá pieseň, ktorú len niekde počula. Nik z prítomných vtedy netušil, čo táto chvíľa spôsobí.

„Kiežby ju poznal oveľa lepšie, aby jej mohol povedať viac. Kiežby sa poznali roky a ona mu od začiatku pomáhala. Kiežby sa s ním cítila dobre, tak ako so svojím bratrancom, ktorý ju mohol objať okolo ramien. Ktorého mohla striasť bez toho, aby zranila jeho city.“

Kniha Pieseň bez nôt je historický román plný romantiky a akčných krimi scén, ktoré krásne dotvára postupné odhaľovanie Boha v životoch hlavných hrdinov. Ak hľadáte knihu, ktorú zhltnete za jeden večer, ste na správnej adrese. Kniha je veľmi dobre vyvážená a myslím, že zaujme široké spektrum čitateľov. Obdobie vojny je skvelým námetom na dobrodružné romány. R. M. Whiteová sa tejto úlohy zhostila úžasne. Postavy a situácie sú verne vykreslené a po pár stranách vás román úplne vtiahne do deja. Každú stránku budete otáčať s očakávaním. Po prečítaní druhého dielu série sa neviem dočkať ďalšieho dielu. Dúfam, že táto séria bude mať viac ako tri diely, pretože už po prvých dvoch knihách sa neviem dočkať osudov ďalších súrodencov z Willinej neobyčajnej rodiny. Dĺžka románu je taká akurát, názov románu sa hodí k príbehu, len obálka ma až tak nezaujala. Osobne by sa mi viac pozdávalo, keby na obálke boli noty a staré Willine husle.

„…čím viac sa človek rozpráva s Bohom, tým lepšie spoznáva jeho hlas.“

Willa počas románu bojuje so sebou a životnými sklamaniami, ktoré ju navždy zmenili. Obranný múr, ktorý si vybudovala po strate rodičov jej bráni správať sa tak, ako ju nabáda srdce. To je príliš zraniteľné, aby prijalo ponuku, ktorá tak nečakane prišla. Boj o Willine srdce bude nakoniec ťažší ako získanie tajného šifrovacieho kľúča. Willa je dôkazom toho, ako veľmi dokážu človeka zmeniť zranenia a aké ťažké je potom začať žiť normálne a dôverovať svojmu okoliu. Dnešný svet je plný zranených ľudí, ktorí potrebujú zachrániť bezpodmienečnou milosrdnou Božou láskou.

i527.net – vydavateľstvo kníh #KdeDobroViťazí pre vás vydáva knihy, ktoré si zaslúžia váš čas!

WHITEOVÁ, R. M. Tiene nad Anglickom 2: Pieseň bez nôt. i527.net Prvé vydanie. 376s. ISBN: 978-80-89822-45-4