Klenot Nílu

klenot nílu

Tessa Afsharová je už roky jednou z mojich najobľúbenejších autoriek. Po predchádzajúcej knihe Cesta domov, ktorá ma duchovne veľmi obohatila, som sa veľmi potešila, že kumran.sk vydal ďalšie autorkino dielo. Román Klenot Nílu rozhodne patrí medzi knižné klenoty v mojej knižnici. Príbeh mladej Charliny, ktorá sa snaží nájsť svojho otca, si ma rýchlo získal a tak som ho prečítala asi až príliš rýchlo. 🙂

Mladá Charlina bola dobre zabezpečná mladá žena, ktorá väčšinu svojho voľného času venovala architektúre. Hoci by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že má všetko, nebolo to tak. Charline chýbalo to najdôležitejšie. Milujúca rodina. Keďže jej mama zomrela pri pôrode, vychovávala ju jej teta, ktorá jej veľa o mame nepovedala, lebo ju to zraňovalo. Raz do roka navštevovala starých rodičov, ktorí sa nikdy nezmierili so smrťou svojej dcéry Geminy. Navyše stále cítili krivdu, že si ich Gemina vzala muža, o ktorom teraz nik nechcel hovoriť, bez povolenia rodičov. O otcovi jej povedali len to, že je mŕtvy. Nič viac. Jedného večera však Charlina začula rozhovor starých rodičov a jej život sa razom zmenil…

„Telom jej prebehol šok, ako keby ju zasiahol blesk a otriasol ňou až do špiku kostí. Mysľou jej nepochopiteľnou rýchlosťou lietali myšlienky, ktoré si ani nestíhala uvedomovať. Zmätok, bolesť a hnev v nej vytvorili vír, ktorý jej z pľúc vysal všetok vzduch.“

Ďalším hrdinom príbehu je Teo, ktorému vďaka presnému Božiemu načasovaniu búrka poškodila loď a tak sa zoznámil s Charlinou u ich spoločného priateľa Filipa. Teo je muž, ktorý prežil veľmi ťažký život, kým nespoznal Krista. Mal však ešte stále veľa duševných rán, ktoré ho brzdili a bránili mu žiť svoj život naplno, podobne ako Charline. A práve týchto dvoch veľmi zranených ľudí Boh zviedol na spoločné dobrodružstvo, aby ich navzájom uzdravil.

„Keď si uvedomil túto nečakanú zhodu okolností, zaťal zuby. Bol si istý, že po siedmich moriach sveta sa neplaví iný muž, ktorý by lepšie chápal a dokonca súcitil s touto ženou a jej túžbou. Z pamäti sa mu vynorila spomienka na búrku, ktorá spojila ich cesty. Spomenul si na istotu, ktorú vtedy cítil. Istotu, že Boh ho na to pobrežie priviedol s istým zámerom.“

Román Klenot Nílu bol, je a vždy aj bude vo veľa veciach vždy aktuálny. Každý človek má jazvy a zranenia na duši, ktoré ovplyňujú jeho život, správanie, prijatie seba i druhých a podobne. Častokrát máme pocit, že minulosť, zranenia či „nálepky“ určujú to, kým sme. No nie je to tak. Boh v každom z nás vidí jedinečný klenot, ktorý ma pre neho obrovskú cenu. Keby to tak nebolo, určite by neobetoval svojho syna za nás!

Každý človek potrebuje cítiť lásku. Dal by snáď čokoľvek, aby dostal najmä bezpodmienečnú, pravú lásku. Charlina prahla po takej láske. Hoci mala tetu, ktorá sa starala o všetky jej potreby, do svojho srdca ju nikdy nevpustila. Charlina hľadala a našla oveľa viac ako čakala. Našla nielen lásku ľudí, ale našla lásku svojho spasiteľa, ktorý je tu vždy pre každého, kto ho hľadá.

„V uplynulých mesiacoch, keď zakúšala Teovu nežnú lásku a Natemaharovu nekonečnú oddanosť, pochopila lekciu Teovho anjela. Naučila sa, že keď sa pozrie do zrkadla cez jazvy svojho života, nedíva sa na ňu omyl, ale Boží klenot.“

Prajem vám všetkým, aby ste cítili úžasnú a bezpodmienečnú Božiu lásku.

AFSHAROVÁ, Tessa. Klenot Nílu. 2022. Kumran.sk Mäkká väzba 296s. ISBN: 9788089993635