Malú Abru našiel pod mostom pastor Zeke ako čerstvé novorodeniatko, krvavé a zabalené len v svetri. Dal ju skontrolovať v nemocnici a chcel, aby ju dali na adopciu. No jeho manželka, ktorá kvôli zlému zdravotnému stavu nemohla mať ďalšie dieťa okrem syna Joshuu, si ju chcela automaticky nechať. Brala to tak, že Boh vypočul jej modlitbu a daroval jej dcérku, po ktorej tak strašne túžila. Marianne a pastor Zeke si teda dieťa nechali.

„Napokon ju premohlo vyčerpanie. Snívalo sa jej, že je znova bábätkom, takým slabým, že sa nemôže zdvihnúť a sotva má silu zaplakať. Na moste nad ňou stál muž. Pocítila nádej a prosebne zdvihla ruku s roztiahnutými prstami. Chcela skríknuť no nemala hlas.“

most do pristavuStarostlivosť o malú Abru vyčerpávala Marianne až príliš a jej srdce to nevydržalo. Pastor Zeke sa staral o syna Joshuu a taktiež musel byť po ruke ľuďom v meste. Tak sa napokon rozhodol, že Abru zverí do opatere Petrovi a Priscille. Abra bola veľmi smutná, nechcela opustiť otca a brata Joshuu. No jej protesty nič nezavážili. Mala teraz novú sestru Penny, mamu a otca, no i tak sa cítila odstrčená a nechcená. Pastor Zeke a brat Joshua ju síce navštívili, ale ona sa aj tak chcela vrátiť domov.

„Z dievčaťa sa zmenila na mladú ženu, ktorá ho objímala ako kamaráta, zatiaľ čo on k nej cítil čosi oveľa silnejšie. Priskoro, pomyslel si a dúfal, že horúčava, ktorá ho zaliala, ustúpi a jeho srdce znova začne biť v normálnom rytme.“

Abra sa snažila vo všetkom poslúchať, no v puberte sa vzbúrila a odišla s chlapcom, pred ktorým ju všetci varovali. Hoci ju zneužil, ona bola presvedčená o tom, že ju miluje svojským spôsobom. Snažila sa mu vyhovieť vo všetkom, čo chcel, aj keď k nej bol po čase hrubý. Časom ho omrzela, a dal ju na krk Franklinovi Mossovi. Dohodli sa, že Franklin bude jej agentom a ona keď ho bude poslúchať, stane sa slávnou a obdivovanou osobnosťou Hollywoodu. Verila, že teraz bude šťastná, no nečakala, že sa bude musieť vzdať nielen svojho výzoru, ale aj svojho mena. Zrazu sa z nej stala cudzinka s hnedými vlasmi, umelou tvárou a novým menom. Teraz je Lena Scottová.

„Nikdy nezistíš čoho si schopná, ak nevykročíš vo viere.“
Pomôže Abre sláva na to, aby sa necítila nechcená?
Odpustí žene, ktorá ju nechala pod mostom?
Zabudnú a zanevrú na Abru všetci doma?
Nájde Abra most do prístavu nádeje?

Kniha Most do prístavu mi už od začiatku pripadala veľmi smutná. Hlavná hrdinka Abra, z ktorej sa neskôr stala slávna herečka Lena Scottová, sa stále ocitá v beznádejnej situácii. Každým svojim rozhodnutím sa prepadá do ešte väčšieho bahna. Všetky mosty do minulosti už spálila. Nechce sa vrátiť, pretože má strach, že by ju neprijali.

Táto kniha mi v mnohom pripomína príbeh o márnotratnom synovi, ktorý odišiel za niečím zdanlivo lepším. Do konca knihy nie je jasné, či sa jej nakoniec podarí dostať sa nazad k rodine. Vadí mi v nej, že niektoré veci zostali nevypovedané a myslím, že by stáli za spomenutie. Príbehu, by to neublížilo, ale naopak, by ho to scelilo. Kniha sa mi napriek všetkému veľmi dobre čítala, je to opäť jedna z tých, čo sa nedajú odložiť.

RIVERSOVÁ, Francine. Most do prístavu. Kumran, 2015. ISBN 9788089487660.