Rodokmeň milosti

Rodkmeň milostí

Vydavateľstvo Kumran.sk vydalo román Rodokmeň milosti v ideálnom čase pred Vianocami. Teraz nenarážam na predvianočné nákupy, ale skôr na adventnú prípravu. Po prečítaní príbehov o týchto piatich úžasných ženách som si povedala jedno obrovské WAU. Keď sa pozriem na životy týchto výnimočných žien a ich úlohu v tomto veľkom Božom pláne, napĺňa ma bázeň. Keď Boh použil tieto ženy, je možné, že aj so mnou/ s vami má takýto úžasný plán?

Každá z týchto piatich žien ma inšpirovala iným spôsobom. Tamara veľmi riskovala, no keďže bola v práve, Boh jej pomohol vybojovať to, na čo mala nárok. Riskovala všetko! Keby jej plán nevyšiel, skončil by jej smrťou a potupou jej rodiny. Neviem si seba predstaviť v takejto situácii. Zrejme by som len čakala a mlčky znášala svoj osud. Tamara mi však ukázala, že s Bohom na svojej strane sa dá riskovať aj ten najriskantnejší plán na svete.

Neviestka Rachab, hoci mala na pohľad obyvateľov Jericha závidenia hodný život, mala konexie, peniaze a rôzne hmotné statky. No ona tento spôsob života neznášala. Nevybrala si takúto cestu, no vyťažila z nej to, čo sa dalo. V jej vnútri však driemala pravá viera v živého Boha, o ktorom kdesi počula. Jej život je pre mňa obrovským svedectvom a pripomienkou toho, že Boh nehľadí na vonkajšok ako človek, ale hľadí na srdcia, ktoré ho hľadajú a veria v neho. On príjma každého, aj toho najťažšieho hriešnika, aj mňa.

„Pane, viem, že na moje hriechy nezabudnú. Ale keď sa pozrú na môj život, daj, nech vidia, čo si spravil pre nehodnú ženu. Nech vidia, že zo zúfalstva sa môže zrodiť nádej. A ak chcú vyratávať moje hriechy, nech počítajú aj tvoje požehnania.“

Biblická Rút je moja najobľúbenejšia postava. Vždy keď čítam jej príbeh, uchváti ma to, aký úžasný vzťah má so svojou svokrou. Tá oddanosť, tá láska a vernosť sú pre mňa úžasným príkladom toho, že aj svokra s nevestou môžu mať výnimočný vzťah.

„Veľmi sa usilovala neochvejne kráčať cestou viery a uvedomovala si, že Boh jej pomáha zlepšovať sa.“

Betsabe je žena, ktorou sa môže stať ktorákoľvek žena. Táto žena podviedla svojho muža, nechala sa zlákať príťažlivým kráľom a zaplatila za to. Takýchto žien je veľa, no ako potom naložia so svojím životom? Uvedomila si, že môže Boha poprosiť o odpustenie, kajať sa a napokon zažiť Božie požehnanie. Na príbeh Betsabe by sa nikdy nemalo zabudnúť. Mali by sme si ho čím viac pripomínať, aby sme nezabudli, že Boh na nás čaká, nech už sme v živote vykonali čokoľvek.

Keď čítam príbeh Márie, vždy sa pozastavím nad tým, aká bola mladá, keď povedala Bohu svoje ÁNO. Boh si vybral veľmi mladú a krehkú dievčinu, ktorá však mala bázeň pred Bohom a veľkú vieru. Pokúšam sa predstaviť si seba v jej situácii. Keby dnes za mnou prišiel anjel a oznámil mi, že mám priviesť na svet Mesiáša, určite by ma napadlo viac námietok ako Máriu. Jej jediná otázka  „Ako sa to statne, veď ja muža nepoznám.“ bola len takpovediac praktickou záležitosťou. Nikde zmienka o tom, že by sa bála toho, že keď príde okolie na to, že je tehotná, bude ukameňovaná. Nikde zmienka o tom, že ona má už svoje plány do budúcnosti a námietky, že jej ich ide prekaziť. Mária povedala Bohu svoje ÁNO a nehľadela na seba a svoje záujmy. A toto jej ÁNO Bohu je inšpiráciou pre každého človeka.

Hľadajme Boha, pýtajme sa ho, nechajme ho, nech k nám prehovorí, nebráňme sa ťažkým situáciám a povedzme mu rozhodné ÁNO! Hoci sa nám to, o čo nás požiada bude zdať ťažké, dôverujme mu!

„Po smrti milovaného Jozefa prežívala Mária obdobie, v ktorom striedavo cítila zmätok a zúrivosť. Niekedy sa jej zdalo, akoby bola obklopená útočníkmi, ktorí jej vnucujú pochybnosti a obvinenia. V takých chvíľach jej pomohla iba modlitba.“

Prajem všetkým, aby sa nechali tvarovať Bohom a stali sa nádobou, ktorú si Boh použije, na čo chce a stali sa dielikom do krásnej Božej mozaiky.

Francine Riversová patrí medzi moje najobľúbenejšie autorky. Ak ste ešte nečítali jej knihy, vrelo vám odporúčam Vykúpenú lásku, Dielo majstra a trilógiu V znamení leva.

Dúfam, že sa vám recenzia páčila a navnadila vás do čítania románu Rodokmeň milostí. Prajem krásne chvíle s knihou a požehnaný čas. +