Skôr než povieš amen

Skôr než povieš amen

Neviete ako sa máte modliť? Máte pocit, že opakovaným odriekaním naučených modlitieb neviete dosiahnuť hlbší vzťah s Bohom? Potom práve pre Vás je táto knižka ako stvorená. Kniha o sile jednoduchej modlitby Vám ukáže ako na to. Ako sa jednoduchšie a efektívnejšie modliť. Ako všetko predostierať Bohu, nechať si odpustiť a uzdraviť naše srdce. O týchto veciach a mnohých ďalších sa dočítate v knihe od Maxa Lucada s názvom Skôr než povieš amen.

„A keďže Boh je dobrý, aj modlitby sú dobré. Keďže Bohu na nás záleží, záleží mu aj na našich modlitbách. Nikdy nezostávame bez nádeje, pretože máme modlitbu.“

Skôr než povieš amen. Ale čo povedať medzi tým? Modlím sa správne? Je zlé ak niekedy pri modlitbe ležím, lebo som veľmi unavený? Keď sa modlím vlastnými slovami a rozprávam o tom, čo ma práve trápi, je to správne? Toto sú otázky, ktorými som sa často trápime. Na hodinách náboženstva nás predsa učili, že poznáme modlitby, ktorými sa máme modliť. Ako napríklad Otče náš, Zdravas Mária a iné. Máme sedieť, klačať alebo stáť a mať zopnuté ruky. No po prečítaní tejto úžasne povzbudzujúcej knihy objavíme aj iné formy modlitby.

„Zabudnime na veľkoleposť a pompéznosť. Vyslovujme množstvo prosieb a prijmime všetky dary. Pristupujme k Bohu tak, ako deti k svojmu ockovi.“

Na túto brožúrovanú knihu nedokážem povedať nič zlé. Je jednoducho úžasná, precítená, milosrdná. Obsahuje plno pasáži so Svätého písma, praktických príkladov zo života a vysvetlení na naše otázky. V deviatich kapitolách sa dočítame o uzdravení našej duše, odpustení, prosení…Mne osobne sa najviac páčili časti o modlitbách. Našla som tam odpovede na moje otázky a ďalší spôsob komunikácie s Nebeským Ockom. Cez deň som sa nevedela dočkať, kedy už bude večer a ja sa budem môcť ponoriť do knihy a nájsť pokoj a porozumenie od Ocka.

„Neospravedlňujme sa za nesúvislú modlitbu. Nijaká raná pretvárka. Buďme len úprimní – úprimní k Bohu. Umožnime, aby nás objal. Porozprávajme mu o všetkom, čo máme na srdci. Alebo mu nehovorme nič. Len zdvihnime srdce k nebu a oslovme ho. Otče…Ocko…

Knihu Skôr než povieš amen od Maxa Lucada naozaj odporúčam všetkým. Rozhodne sa oplatí si ju prečítať. V každej jednej kapitole nájdete aspoň jeden úryvok zo Svätého Písma, ktorým vám Boh chce niečo povedať, aspoň jedno riešenie na váš problém. Nechajte sa pretvárať Božou rukou aj cez toto dielo.

Ak vás zaujala môžete si ju zakúpiť aj v tomto vydavateľstve: http://www.kumran.sk/

LUCADO, Max. Skôr než povieš amen. Kumran.sk, 2015, 102s. ISBN 9788089487608