Nebo v našom dome

Nebo v našom dome

Malá knižka od Bruna Ferrera, Nebo v našom dome, je plná príbehov, ktoré vás rozhodne chytia za srdce! Príbehov o živote, láske, odpustení. Podobne ako v bájkach o zvieratkách, aj v tejto knižočke niektoré z príbehov opisujú príbehy zvierat, ktoré znázorňujú rôzne typy ľudí v rôznych životných situáciách. Je síce malá, ale zato veľmi poučná. Vrelo odporúčam do každej domácnosti, vlastniť aspoň jednu z knižiek od Bruna Ferrera. Doslova každý príbeh vás chytí za srdce a postupne ho bude pretvárať na srdce milšie, jemnejšie a otvorenejšie pre tento ubolený svet..

„Neskoro som ťa začal milovať, krása taká stará a taká nová, neskoro som ťa začal milovať! Ty si bol vnútri, ja vonku, a tam som ťa hľadal, tam v tvojich krásnych stvoreniach som ťa hľadal.“

Kniha Nebo v našom dome sa skladá z 37 príbehov. Každý príbeh sa skladá z dvoch častí. Prvá časť býva dlhšia a väčšinou obsahuje nejaký príbeh. Veľakrát príbeh ostáva otvorený a potrebujeme dodatok, ktorý sa nachádza v druhej časti príbehu. Buď je to citát so Svätého písma, alebo krátke ponaučenie, či ďalší príbeh, ktorý nás núti sa nad predošlým zamyslieť.

„Tlak druhých utláča naše vnútro, miesto, kde sme čestní, priami a šľachetní. Miesto, kde sa rodia naše sny. Skutočnou odvahou je oslobodiť sa od tlaku tých, ktorí rozhodujú za nás.“

Prvá knižka, ktorú som od Bruna Ferrera čítala sa volá Ľudia, ktorí lietali. Už vtedy ma kniha veľmi zaujala a opakovane som si niektoré príbehy čítala. Sú naozaj poučné a nútia  nás zamyslieť sa. Tento autor napísal aj ďalšie knihy ako napríklad Zaplátané srdceKruhy na vode a Vždy príde ďalší deň. Aj napriek všetkým príbehom, ktoré doteraz či už napísal alebo aj zozbieral, dokáže čitateľov stále očariť a prekvapiť novými a poučnejšími.

„Keď rieka prestane tiecť, zmení sa na močiar. Rovnako aj človek.“

Na tejto zbierke príbehov nenachádzam žiadne negatívum. Knižka je praktická ako darček pre všetky vekové kategórie a dá sa prečítať veľmi rýchlo. To by ale nedosiahla požadovaný zmysel. Na každý deň stačí jeden príbeh a hneď sa nám bude otvárať srdce. Mne osobne sa veľmi páčil napríklad príbeh o žabe, ktorá sa postupne uvarila v hrnci s vodou, alebo o roľníkovi, ktorý pri honbe za majetkom stratil svoj život, či o cencúli, ktorý svoj život obetoval za priateľa. Ale najviac ma zaujal príbeh o tom, ako vznikli púšte… Nechajte si aj vy otvoriť srdce pri čítaní príbehov od Bruna Ferrera!

Ak vás kniha zaujala, môžete si ju zakúpiť na zachej.sk

FERRERO, Bruno. Nebo v našom dome. Prvé vydanie. Don Bosco. 80s. 2011. ISBN 9788080741501