V pasci

V pasci

Aljašská odvaha – kniha tretia

Knihu V pasci som začala čítať z veľkým očakávaním. Dokáže autorka vymyslieť v novej knihe niečo nové a lepšie, čím ma prekvapí? V tretej knihe sú hlavnými postavami Gage McKenna a Darcy St. Jamesová, ktorí si neboli navzájom sympatickí. Darcy už dávno skončila s prácou investigatívnej novinárky, no naliehanie a strach v Abbynom hlase ju presvedčili. Darcy sa rozhodne prísť za Abby na Aljašku. Keď sa však ubytuje na lodi a majú sa stretnúť, Abby záhadne zmizne bez akéhokoľvek odkazu. Abby sa ocitla v pasci, zachrániť ju a zastaviť zlo, ktoré odhalila, môže iba Darcy.

Darcy St. Jamesová, ktorá pomáhala s vyšetrovaním rodiny McKennovcov, prichádza pomôcť svojej priateľke Abby, ktorá odhalila tajné záležitosti, keď bola v prestrojení na lodi. Abby a Darcy spolu kedysi spolupracovali ako investigatívne novinárky na mnohých prípadoch v prestrojení. Darcy sa však tejto profesie vzdala, pretože jej vadilo, že prestrojením klamala o sebe a hrala sa na niekoho iného. Radšej sa dala na „nudné“ písanie športových správ. No potom čo jej volala vyľakaná Abby, je rozhodnutá pomôcť jej akýmkoľvek spôsobom.

„Museli prísť na to, kým je, a že sa ich chystá odhaliť. Pokúšajú sa ju teda umlčať. Pokiaľ by záležalo na nej, radšej by volila smrť, než sa dostať do ich rúk.“

Rovnako ako Abby aj ona sa dá najať na prácu. Okrem Gage McKenna nikomu neprezradí pravý dôvod pobytu na lodi. Manažment lode ju najal, aby opísala zážitky na lodi aj mimo nej a tak im urobila reklamu. Darcy si má vyskúšať a zažiť všetko, čo majú možnosť cestujúci vyskúšať si a napísať o tom niekoľko článkov. Problém je však v tom, že väčšina aktivít je vo vode, z ktorej má Darcy panický strach. Ak však chce zistiť kde Abby zmizla, bude musieť prekonať svoj dlhoročný strach. Keby odmietla, stratí prácu na lodi a nikdy sa nedozvie, čo sa Abby stalo.

„Nebolo to prvý raz, čo sa Abby nedostavila na dohodnuté stretnutie. Ba ani prvý raz, čo počas vyšetrovania na krátky čas zmizla. Abby bola ako buldog: keď zacítila stopu, už sa jej nepustila. A často zabudla o tom informovať ostatných, najmä svoju partnerku.“

K okolnostiam Abbynho zmiznutia sa nik z personálu nechce vyjadriť. Každému začína byť zvedavá novinárka Darcy podozrivá, pretože sa vypytuje rovnako ako Abby. Darcy sa to snaží rôznymi spôsobmi zakryť a schovať. Snaží sa nájsť aspoň niekoho, kto by jej prezradil niečo o bývalej kuchárke Abby. Hoci všetci tvrdia, že zamestnanci bežne len tak v rýchlosti opúšťajú túto prácu, viacero faktov nesedí. Prečo Abby neprišla na dohodnuté stretnutie za Darcy? Prečo zmizla uprostred noci? Prečo jej nenechala nejakú správu? Prečo všetky jej veci ostali na lodi? Prečo sa všetci zamestnanci boja o nej hovoriť?

„Iste snažila sa mu vysvetliť, že je iná, ale na to treba viac než len slová. Keď zvláštnou zhodou okolností museli spolupracovať na vyšetrovaní vraždy, začala mu pomaly dokazovať, že je iná, že má morálne zásady a že sú isté hranice, ktoré neprekročí, i keby ju to malo stáť miesto. Ale teraz…“

Hoci som si myslela, že kniha V lavíne bola veľmi napínavá, tretia časť V pasci je oveľa napínavejšia. Musím povedať, že je to ďalšia veľmi podarená kniha, ktorá nenechá čitateľa v pokoji a donúti ho čítať bez prestávky. Keď som ju prečítala tak prvé čo mi napadlo bolo: „Kedy konečne preložia ďalšiu?“ Dani Pettreyová napísala všetky tri tak, že sa neviem dočkať, kedy sa dozviem viac o ďalších členoch rodiny McKennovcov. Už teraz som zvedavá, či autorka ešte nejako zvýši svoju „latku“ a ďalšia kniha bude lepšia ako predošlé.

Aj pri tretej knihe sa neviem spamätať z toho, ako vie autorka do dobrodružnej detektívky skvelo pridať aj väčšie hodnoty. Oddanosť postáv Bohu, ich obrátenie a získanie viery celú knihu ešte sceľuje. Vnútorné boje a postoje postáv autorka perfektne opísala. Konanie postáv v rôznych situáciach vďaka autorkiným výnimočným opisom pôsobí veľmi reálne. Hoci McKennonovci už nemajú rodičov, sú veľmi zomknutou rodinou. Vždy sú ochotní pomôcť si nielen navzájom, ale aj priateľom. A v tom duchu je písaná, celá kniha V pasci. Priateľstvo. To je to najdôležitejšie. Pre priateľstvo sa aj Darcy odhodlala prekonať svoj strach. Gage tiež napriek výhradám k pátraniu pomáha Darcy. Priateľstvo teda vnímam ako posolstvo celej knihy.

PETTREYOVÁ, Doni. Aljašská odvaha: V pasci. Prvé vydanie. i527.net, 2015. ISBN 9788097144883.