Vyvolenie

Vyvolenie
AK SI MA NIKTO NEVYVOLÍ, VLASTNOU VINOU MA POSTIHNE KRUTÝ OSUD

Výnimočná kniha s výnimočným posolstvom od výnimočnej autorky. Je skvelé, že existujú knihy, ktoré nie sú len prostriedkom, vďaka ktorému si môžeme oddýchnuť, ale dajú nám aj niečo viac. Kniha Vyvolenie takou určite je. Jej posolstvo podľa môjho názoru osloví ženu v každom veku a nejedna si pri nej uvedomí, že sa niekedy v živote ocitla v koži hlavnej hrdinky Carrington. Práve príbeh mladej Carrington, však môže ukázať ženám ako nájsť svoju hodnotu a práve preto ju odporúčam prečítať najmä ženám.

Píše sa rok 2256 a na svete prežilo len pár ľudí, ktorí žijú podľa tvrdých pravidiel novej vlády. Ľudstvo totiž postretol trest za jeho správanie a nová vláda sa rozhodla, že predošlé hriechy ľudstva sa už nikdy nesmú zopakovať. Porušenie pravidiel je prísne trestané. Vzbury sú vždy potlačené. Rozvody zakázané. Zákazy nočných vychádzok vyhlásené. Všetko v novom svete je riadené. Dokonca aj výber nevesty. Každá žena sa až do obradu vyvolenia pripravuje len na to, aby bola dokonalá, aby si ju niekto vyvolil. Vyvolenie je dôležité. Je to priam nevyhnutnosť. Ak si totiž mladé dievča nik nevyvolí, odtrhnú ho od rodiny a ono nemá šancu vrátiť sa do normálneho života.

„Vláda vás učí, že farba odevu vám určuje miesto. Tvrdí, že ak spoznáte svoje miesto, nájdete pokoj. Rýchlo vás zaškatuľkuje a nahovára vám, že ste objavili Boží zámer so svojím životom. Ja však tvrdím, že Otec vám hovorí iný príbeh. Príbeh, v ktorom niet miesta pre nálepky a falošnú identitu.“

Carrington sa už od útleho veku pripravovala na to, ako si ju nejaký muž vyvolí. Vďaka tomu by sa stala manželkou a neskôr matkou. Robila všetko, čo sa od nej očakávalo, nikdy neprestúpila žiadny zákon a aj v hodnotení dosiahla najvyššiu kategóriu. Pred obradom vyvolenia ju navštívilo niekoľko nápadníkov, takže všetci očakávali pozitívny výsledok obradu. No sny Carrington a jej rodiny sa v priebehu jedného večera zmenili na črepy. Nik si ju nevyvolil. Je nehodná. Je nedokonalá. Nie je dostatočne krásna a vynimočná. Nie je dosť šikovná. To, že si ju nik nevyvolil, potvrdilo to, čo si celý život myslela. Je nikto, nemá žiadnu hodnotu. A preto bude potrestaná.

„Dievčatá naokolo plakali a nariekali nad mŕtvymi nádejami, ale Carrington si držala srdce na uzde. Prijme svoj osud. Iba pred necelou hodinou ju celá komunita vyhlásila za nehodnú manželského stavu. Mohli jej to pokojne vyryť do kože, ale nikomu nedovolí , aby o nej vyhlásil, že je slabá.“

Spravila snáď niekde chybu? Učila sa málo? Je nezaujímavá? Nie je na nej azda nič výnimočné? Ktoré z pravidiel prestúpila? Dozvie sa od niekoho v čom pochybila, keď si ju nik nevyvolil? Čo sa stane s jej životom? Cítia sa rovnako aj ostatné dievčatá, ktoré si nik nevyvolil?

Carrington zostala vydesená, lebo tušila, čo ju čaká. Nikdy neuvidí svoju rodinu. Stane sa jednou z mnohých, rovnako nevýnimočných žien a bude musieť robiť, čo jej prikážu. Čaká ju podradná práca a žiaden zmysel života. Zo všetkých v novom domove cítila chlad. Zaujal ju však mladý miestostrážca Remko, ktorý jediný vyzeral, že súcití s jej novou situáciou. No v tomto novom svete nemôže nadviazať akýkoľvek vzťah a o láske ani nehovoriac. No dá sa rozkázať vlastnému srdcu?

Hoci už nežijeme v dobe keď rodičia alebo niekto druhý rozhoduje o tom, koho si vyvolíme za svojho manžela, ešte vždy žijeme vo svete, ktorý sa nám snaží nahovoriť mnoho klamstiev o nás samých. Vďaka týmto klamstvám žijeme v strachu. Tento strach nás ochromuje a my už vôbec nemáme silu brániť sa.

Každá žena má pocit, že je v niektorých oblastiach slabá. Cíti sa škaredá, hlúpa, tučná, nedocenená a mnoho iných vecí. Ale skúsme si položiť otázku, prečo si to o sebe myslí. Existuje meradlo na to, kto je skutočne krásny, výnimočný, múdry alebo štíhly? Existuje nejaký model? Nie. Každá žena je krásna, každá je výnimočná. Len musí odhaliť túto pravdu. Keď prestane veriť klamstvám a bude to vedieť a bude sa tak aj cítiť, jej krása vypláva navonok. Nepotrebuje nové šaty ani make up. Potrebuje vedieť pravdu o sebe. Táto pravda ju oslobodí a zbaví strachu. Keď sa žena zbaví strachu, nič nie je nemožné.

Som veľmi vďačná autorke, že napísala knihu Vyvolenie, pretože môže otvoriť oči mnohým ženám. Jej posolstvo je hlavne pre ženy, ale myslím, že tento príbeh je tak kvalitný, že zaujme aj mužských čitateľov. Od knihy som sa nevedela odtrhnúť a posledných sto strán som miestami ani nedýchala. Bola by som rada ak by príbeh ešte pokračoval a mohla by som sa dozvedieť viac o ďalšom živote Carrington a ďalších hrdinov z knihy.

Zaujal vás román Vyvolenie z vydavateľstva i527.net. Ďalšie podobné pútavé romány nájdete na stránke i527.net Prvú časť série Prorok si môžete zakúpiť tu: i527.net, Kumran.sk alebo Martinus.sk

DEKKEROVÁ, Rachelle. Prorok: Vyvolenie. i527.net. 2017. 320s. ISBN 978-80-89822-13-3