Ozveny medzi kameňmi

Ozveny medzi kameňmi
3/5 - (1 vote)

Keď vidím titul s podpisom Wrightová, hneď si predstavím nejaké dramatické krimi dielo, pri ktorom mi ešte aj chlpy na rukách stoja. Najnovšia novinka Ozveny medzi kameňmi sa bezpečne zaradila medzi ostatné autorkine tituly. Príbeh začína ponuro na cintoríne a opäť sa prelínajú dve časové osi, v ktorých sa rieši prípad nevyriešenej vraždy mladej a krásnej Hazel. Väčšina ľudí postupne na jej smrť zabudne, no jej sestra Imogene Graysonová na ňu nezabudne. Ani teraz, ani o desiatky rokov neskôr, stále sa snaží rozlúsknuť strašidelnú hádanku pomocou detailne zrekonštruovaného domčeka pre bábiky. Zaujímavé a strašidelné zároveň, však?

Od autorky som prečítala tri diela a veľmi som sa tešila na štvrté, ktoré konečne vyšlo na knižnom trhu. Po takmer 50 stranách som však zostala sklamaná. Začiatok oboch príbehov bol ponurý a nudný. Dej sa rozbiehal akosi zvláštne. Ja, čo zväčša nemám problém začítať sa do akejkoľvek knihy, som párkrát rozmýšľala, že ju založím do knižnice. Keďže som knihomoľka, premohla som sa a napokon ju dočítala.

Dve hlavné hrdinky Aggie a Imogene sú v mnohých ohľadoch podobné, čo zapríčinila nielen strata blízkej osoby, ale určite aj fakt, že sú príbuzné. Imogene žila vo veľmi ťažkej dobe, no napriek tomu mala až veľmi odvážnu povahu na to, že bola žena. Keď zabili jej sestru Hazel, odhodila vlastné ambície bokom a zamestnala sa v továrni, kde pracovala aj jej sestra. Podvedome tušila, že niekde tam sa nachádza niečo, kvôli čomu ju zavraždili. Jej amatérske vyšetrenie nezostalo bez povšimnutia a aj ona sama sa stáva terčom útokov. Do čoho sa to obe namočili?

Imogene na verande domu rýchlo zažmurkala a pokúšala sa ten obraz vyhnať z mysle. Obklopovala ju tmavá noc. Chet netušil, že odišla zo stanice a bez meškania sa pešo vybrala domov. Aj keď si to mohol domyslieť. Imogene nikdy nepočúvala, nikdy nikoho neposlúchala, tak prečo s tým mala začínať práve teraz? Navyše ju čosi ťahalo na toto príšerné miesto, ktoré kedysi predstavovalo bezpečný prístav a napĺňali ho spomienky na detstvo v chudobnejšej farmárskej rodine počas ťažkých časov. Spomienky na to, ako iba päť rokov predtým posielala Chetovi a svojmu druhému bratovi Ivanovi vzdušné bozky, keď odchádzali do vojny. Ale vrátili sa domov! Tá radosť sa jej dnes zdala ako vzdialený sen. Zahmlil a umlčal ju závoj smrti. Hazelinej smrti.

Aggie o niekoľko desiatok rokov prichádza k starej mame Imogene a stáva sa svedkom mnohých nepríjemných situácií. V záhrade starej mamy sa zjaví kostra, niekto prehrabe kanceláriu na cintoríne, kde začala pracovať a mnohé iné. Je možné, že by po toľkých rokoch niekto chcel otvoriť starý prípad? Stará Imogene sa snaží tváriť nezúčastnene, hoci kedysi pátranie po vrahovi bolo jej prioritou. Kto iný by mohol mať záujem obnoviť vyšetrovanie? Aggie má však oproti starej mame nejednu výhodu. Jednak, že za tie roky už vyšetrovacie postupy postúpili vpred a tiež aj to, že jej pomáha zaujímavý Collin, s ktorým pracuje na cintoríne.

Aggie sa zamračila a potriasla hlavou. Znovu pozrela na ružu a na lupeň, ktorý sa uvoľnil od stonky a padal na zem. Jemne poletoval, kým so svojou ružovou hebkosťou nepristál v blate pri päte náhrobného kameňa.
Ešte nie je koniec.
Aggie sa netúžila zamotať do nerozpovedaného príbehu. Príbehu, ktorý si ktosi pripomínal nápisom na lupeni ruže.
Pustila ružu na zem a nevšímala si, že ju topánkou zašliapla do rozbahnenej zeme.

Príbeh ako taký bol celkom fajn, len škoda toho nezáživného úvodu. Na tomto príbehu ma však predsa len niečo fascinovalo. A to bolo rekonštruovanie vraždy v domčeku pre bábiky. Hneď som si začala predstavovať, že na jednej strane vyzerá desivo hľadieť na krvavú bábiku a krvou ostriekané steny. No na strane druhej som si uvedomila, že vyšetrovatelia získajú skvelý nadhľad a uvidia veci z inej a aj väčšej perspektívy.

Ak by ste hľadali nejaké poučenie z príbehu, tak v ňom nájdete zrejme len to, že nie všetky veci treba riešiť. Hoci možno chcete niečomu pomôcť alebo konať z presvedčenia, ale musíte myslieť aj na to, že pri tom môžete stratiť vašich milovaných. A potom už je neskoro ľutovať niečo, čo je nenávratne preč.

Od autorky vám vrelo odporúčam Tajomstvo domu na Foster Hille. Táto kniha sa autorke rozhodne podarila!

Do skorého čítania 🙂

Wrightová, J.J. Ozveny medzi kameňmi. 2020 i527.net Pevná väzba. 368s. ISBN: 9788089822492