Bol si stvorený pre túto chvíľu

Bol si stvorený pre túto chvíľu

Máte pocit, že neviete, čo je cieľom vášho života? Netušíte, prečo ste vlastne na svete, keď viete, že ste vo viacerých veciach zlyhali? Cítite, že niekedy sa udalosti okolo vás tak zhoršujú, až strácate nádej? Nebojte sa, váš život má zmysel. Boh má s vami plán. Boh vás dal na vaše miesto, do vašej rodiny, do vašej práce či farnosti s jasným zámerom. Možno ho ešte nevidíte, možno ho uvidíte až vo večnosti, no ten cieľ, tá vaša nenahraditeľná úloha je tu! Bol si stvorený pre túto chvíľu, ty aj ja! Max Lucado nám to chce pripomenúť prostredníctvom Esterinho výnimočného príbehu, ktorý patrí medzi moje najobľúbenejšie časti Biblie. 🙂

„Bomby stále padajú. Svety vybuchujú. Múry sa rúcajú. Vyčíňajú pandémie. Ale uprostred toho všetkého má Pán svoj ľud. A keď jeho ľud v rúcajúcom sa svete ohlási Božiu pravdu, nikdy neviete, koho tým môže zmeniť.“

Príbeh Ester som čítala viac ráz a určite som ho x-krát počula na omši, no viac som si jeho výnimočnosť uvedomila na duchovnej obnove Kráľovná a divožienka. Tu nám kráľovnú Ester predstavili ako vzor, od ktorého sa môžeme veľa naučiť. Keď si človek len tak bez hlbšieho uvažovania prečíta tento krásny, no miestami desivý príbeh, zrejme hneď nechápe, čo je na tomto príbehu také výnimočné. Veď čo môže jeden príbeh z Biblie dať ľuďom súčasnosti a budúcnosti a prečo o ňom vôbec ešte aj píšu knihu? Jedným z dôvodou môže byť aj to, aby sme si skrze neho opäť uvedomili veľkosť nášho Boha, ktorému nič nie je nemožné!

Keďže túto časť Biblie som už čítala niekoľkokrát, niektoré autorove postrehy mi neboli neznáme. Milo ma však prekvapil, keď poukázal aj na také, ktoré som doposiaľ nevnímala. Uvedomili ste si napríklad niekedy podobnosť medzi Hitlerom a Hamánom? A nemyslím len to, že ich meno začína na H. Obaja títo muži sa rozhodli, že by bolo dobré vyvraždiť židov. A prečo? Lebo sa jednoducho tak rozhodli. Možno by Ester prežila, keďže tajila svoju pravú totožnosť, no zvládla by žiť pokojným životom s vedomím, že zvyšok jej národa je vyvraždený? Ester sa nezľakla, hoci mohla. Mohla sa aj tváriť, že sa to nejako vyrieši bez nej. No ona sa zachovala inak.

Dlhší čas ju manžel nepredvolal, čo poukazuje na nejaké roztržky medzi nimi alebo na rozmary veľkého kráľa. Napriek tomu k nemu pristúpila s vierou a nádejou, že nebude hluchý k jej prosbám. Prečo? Ako to, že sa nakoniec prestala báť a išla, hoci mohla byť na mieste mŕtva? Posmelilo ju tých pár slov od Mordochaja? Bol to azda pôst? Bolo to vedomie, že aj ostatní sa postia s ňou a nie je v tom sama? Bol to strach, že sa predsa len všetci dozvedia, že je tiež židovka a trest ju neminie?

Ak chcete poznať odpoveď, môžete si prečítať Esterin príbeh priamo v Biblii a zamyslieť sa sami. Alebo si to uľahčite a siahnite po Lucadovej knihe Bol si stvorený pre túto chvíľu. Určite budete po jej prečítaní vnútorne obohatení a tiež možno začnete rozmýšľať, pre akú úlohu vás Boh dal na to miesto, kde sa nachádzate!

Prajem vám, aby vám viera Mordochaja a Ester bola vzorom v ťažkých chvíľach a aby ste v tej pravej chvíli konali, tak ako to od vás bude chcieť Boh. Hrdo, odvážne, ale aj s vierou a pokorou.

„Boh je tu. Uprostred tohto strmého výstupu. Uprostred namáhavého boja. Uprostred zimy s jej neľútostným severákom. Možno ste preťažení. Vyčerpaní. Nevhodne vyzbrojení do takého počasia. Ale zdvihnite oči. Na príjazdovej ceste stojí váš Otec. On je v tejto chvíli s vami. Ktovie, či si vás nevyvolil práve pre takú chvíľu, ako je táto?“

Maxovi Lucadovi trvalo niekoľko kníh, kým si ma získal ako vernú čitateľku. No musím uznať, že každou ďalšou knihou si ma získava viac a viac. Už teraz sa teším na jeho ďalšie diela. Potešil by ma aj román, pretože  Zázrak v kaviarni Higher Grounds sa mu podľa mňa veľmi vydaril.

Ps.: Ak by vám nestačila Biblia ani kniha Bol si stvorený pre túto chviľú odporúčam aj film Noc s kráľom. Maxove vysvetlenia tam síce nie sú, ale budete si celý príbeh lepšie predstaviť 🙂 Do skorého čítania

LUCADO, M. Bol si stvorený pre túto chvíľu. Kumran.sk 2022. Tvrdá väzba s prebalom 176s. ISBN: 978-80-89993-65-9