Rady skúseného diabla

Rady skúseného diabla
5/5 - (3 votes)

Každý z nás to pozná. Snažíme sa žiť čo najčistejší život bez hriechov, ale diabol nás zakaždým doženie. Aj keď sa snažíme vytrvať čo najdlhšie, diabol nás nakoniec cez nejakú štrbinu v obrane, hoc aj nepatrnú porazí. To sa ale už nemusí diať tak často! Nesmierne poučná kniha Rady skúseného diabla nám ukazuje, ako sa nás diabol snaží oklamať a nalákať do jeho pazúrov. Po preštudovaní jeho taktiky útoku a klamania si dokážeme vybudovať účinnejšiu a efektívnejšiu obranu.

„Oni totiž neustále zabúdajú (ale Ty na to zabudnúť nesmieš), že sú zvieratá, a čokoľvek sa deje s ich telom, ovplyvní to aj ich dušu. Je to vlastne celkom zábavné, smrteľnící si nás predstavujú, ako im neustále čosi vkladáme do mysle a v skutočnosti sa väčšinou snažíme o to, aby sa im do mysle niečo nedostalo.“

Túto knihu mi odporučili na jednej duchovnej obnove. Prednášajúca pani nám vravela, aká je úžasná a poučná a ako nám pomôže do boja s diablom. Po prečítaní knihy s ňou môžem len a len súhlasiť. Kniha ma oslovila, zaujala a neustále viac šokovala. Po každom liste som chápala lepšie diablovu taktiku a tak isto aj moju možnosť predvídať jeho ťahy a vyhnúť sa im. Pri čítaní som sa od knihy nemohla doslova odtrhnúť, lebo som chcela vedieť viac a pochopiť, prečo aj keď nechcem, niekedy konám, čo diabol chce a nechám sa ním nachytať.

„Myslí si, že Mu preukazuje mimoriadnu pokoru a blahosklonnosť už len tým, že vôbec chodí do kostola s tými „úzkoprsými“ ,všednými blížnymi. Snaž sa ho udržať v tomto zmýšľaní čo najdlhšie.“

Kniha je písaná formou listu, ktoré píše Krutodlak ako učiteľ svojmu Svrabomilovi, z ktorého sa má stať pokušiteľ. Na pozadí listov sa nám rysuje príbeh mladíka, ktorý sa snaží nájsť svoju cestu v živote. Spozná Boha a chcel by si ho v živote aj udržať. Tu na scénu nastupuje Svrabomil, ktorému radí Krutodlak, ako mladíka z cesty zviesť. Budete naozaj prekvapení, ako diabol v našom živote “pracuje“ a snaží sa nás stiahnuť zo správnej cesty. Môj život a život mojich blizkych som veľakrát videla v mladíkovom živote. Nielen všetky jeho zlyhania, ale aj príklady, ktoré použil Krutodlak. Naozaj všetko, čo Krutodlak opisoval Svrabomilovi, platilo do poslednej bodky. Diabol používa rovnakú taktiku aj na nás. Nenechajme sa ním zmiasť.

„Obávam sa však, že si ho nechal zájsť v Nepriateľovej škole pridaľeko, takže vie, že zúfalstvo je oveľa väčší hriech ako všetky ostatné, ktoré k nemu vedú.“

Názov knihy: Rady skúseného diabla síce znie zlovestne, ale aj napriek tomu ju odporúčam prečítať. Naozaj ma zaujala a veľmi mi pomohla do duchovného boja. Pre mňa bolo dosť poučné vidieť útoky diabla a čítať boj, ktorý sa v nás odohráva aj z druhej perspektívy. Hoci má kniha len 148 strán je veľmi trefná a výstižná. Tak isto si treba prečítať dodatok knihy od autora, aby ste pochopili, čo ho viedlo k napísaniu tejto knihy. Dúfam, že prečítanie tejto knihy vám pomôže v duchovnom boji proti diablovi!

Ak vás moja recenzia na knihu zaujala, môžete si ju zakúpiť na zachej.sk

LEWIS. C.S. Rady skúseného diabla, Druhé vydanie. Porta Libri. 2013. 148s. ISBN 9788081560163