Cesta blahoslavenstiev

Cesta blahoslavenstiev

Čo sú to blahoslavenstvá? Môžeme aj my byť blahoslavení? Ako máme žiť blahoslavenstvá? Aj ja si dávam tieto a podobné otázky. Blahoslavenstvá boli pre mňa vždy záhadou. Počula som ich nespočetne veľakrát. Blahoslavení takí a takí lebo oni budú potešení, lebo ich je nebeské kráľovstvo. Niekedy som nechápala, ako si ich mám vysvetliť. No po prečítaní knihy od Michala Zamkovského: Cesta Blahoslavenstiev už chápem oveľa viac. Blahoslavenstvá môžeme aj my žiť v každodennom živote. Ako? Po prečítaní knihy na to prídeme sami!

„Keď nečítaš Sväté písmo jeden-dva dni, to sa ešte dá zniesť. Ak ho však už nečítaš tri dni, začína sa ti prihovárať diabol. Už ti on dáva svoju katechézu, začína ťa ničiť a znepokojovať.“

Na knihe ma ako prvý zaujal obal. Išiel z neho pokoj. Príroda a na nej názov knihy: Cesta blahoslavenstiev. Viacej mi nebolo treba a pustila som sa do čítania. Na autora Michala Zamkovského som počula veľa chvál. Vraj píše výborné knihy. A bola to pravda. Čítanie bolo ľahké, príjemné a veľmi poučné. Kniha mi dala veľa do života. Začala som viacej chápať, čo sa rozumie pod pojmom blahoslavenstvo.

„Keď nechcem mať kus sveta výlučne pre seba, tak sa mojím stáva prakticky celý. Obohacujú ma ľudia, ktorých stretávam. Nie som zatvorený za nejakým plotom. Kráčam svetom radostne.“

Kniha je rozdelená na viacej kapitol, s väčším úvodom a záverom a popisuje osem blahoslavenstiev. Autor sa pri každom osobitne zastavuje a venuje mu celú kapitolu. Milosrdenstvu venuje až dve kapitoly, pretože učiť sa byť milosrdní je v tomto svete naozaj dôležité. V každej kapitole má autor aj úryvok zo Svätého písma a rôzne príklady z bežného života. Kniha je písaná akoby formou duchovných cvičení. Vyvoláva v nás otázky, na ktoré si musíme odpovedať, a tým nás núti sa zamyslieť a nazrieť do vnútra.

„Čím má človek čistejšie srdce, tým je na bolesť a zlo citlivejší. Taký človek nie je odolnejší, ale naopak, viac sa ho utrpenie iných dotýka. Jeho bolesť je oveľa hlbšia.“

Mne sa kniha naozaj páčila a verím, že sa k nej budem ešte vracať. Dávala mi pokoj, nádej a sebareflexiu, ktorú veľakrát potrebujem. Pre mňa je jedným z najväčších problémov byť niekedy ticho. No aj vďaka tejto knihe som pochopila, ako je“byť ticho“ v tomto svete dôležité. Prečítajte si aj vy knihu od Michala Zamkovského, ktorá vám určite pomôže pochopiť silu blahoslavenstiev aj v tomto svete. Ak ste ešte od tohto úžasného autora nič nečítali, vrelo vám odporúčam Sedem krokov k dobrej spovedi a Spovedal som Slovensko.

Ak vás kniha zaujala, môžete si ju zakúpiť na kumran.sk

ZAMKOVSKÝ, Michal, Cesta blahoslavenstiev. Prvé vydanie. Kumran. 2017. 176s. ISBN 9788089487868