Cesta k vykúpenej láske

Cesta k vykúpenej láske

Ak ste fanúšikom „Riversoviek“, kniha Cesta k vykúpenej láske zaručene nesmie chýbať vo vašej knižnici. Po jej prečítaní môžem s istotou povedať, že sa k nej rada vrátim rovnako ako k románu Vykúpená láskaktorý patrí medzi moje srdcovky. Toto nové dielo veľmi potešilo moju dušu, pretože v každej jednej kapitole som našla minimálne jednu myšlienku, ktorá ma obohatila a častokrát som tieto inšpiratívne myšlienky zdieľala na sociálnych sieťach, aby sa nimi obohatili a potešili aj ostatní čitatelia. Francine Riversová v knihe viackrát zdôrazňuje význam bezpodmienečnej lásky, odpustenia i priateľstva. Vďaka tejto knihe som Anjelin príbeh prežila inak, hlbšie, viac s Bohom, ktorý je tu pre mňa, pre vás a pre každého, kto ho hľadá s otvoreným srdcom.

„Ten, ktorý nás vykúpil a volá nás vyjsť na slobodu, nás miluje dokonalou láskou.“

Anjela utrpela ťažké zranenia, fyzické, ale najmä tie duševné. Zranenia, kvôli ktorým si vystavala okolo svojho srdca obrovské múry, ktoré mohol zboriť jedine Boh. No i ten potreboval na pomoc človeka, ktorý Anjele ukázal milosrdenstvo, lásku a odpustenie. Práve na príbehu tejto ťažko skúšanej ženy nám autorka ponúka 40 krásnych denných zamyslení. Na konci každého nájdete úlohu na zamyslenie alebo prečítanie si svätého písma.

Každý kto mal možnosť čítať román Vykúpená láska vie, že v knihe je jedným z hlavných posolstiev ODPUSTENIE. Anjela potrebovala odpustiť iným, sebe i Bohu. Tiež veľmi dúfala, že jej dokáže odpustiť aj Michael, ktorý jej ukázal správny smer napriek mnohým zraneniam, ktoré mu ona sama spôsobila.

„Čakajte na jeho odpovede a nechajte si nimi posilniť vieru a medzitým upriamujte svoju myseľ na jeho prisľúbenia.“

V diele Cesta k vykúpenej láske, si snáď každý uvedomí, aký hlboký majú dosah na celý život zranenia z detstva i dospievania, keď sa človek len formuje a hľadá svoju hodnotu a identitu. Často sa totiž stáva, že človek, ktorý slovom či skutkom zraní, si vôbec neuvedomuje vážnosť situácie, hoci to možno ani nechcel. Po prečítaní niektorých pasáži som aj ja začala viac rozmýšľať, či niektorými rečami nezraňujem svoje deti a najbližších. Aký dosah budú mať moje, niekedy neuvážené, slová, sa dozviem zrejme až časom. No odteraz chcem veľmi dávať pozor a snáď aj odčiniť už nechtiac napáchané zranenia.

„Keď sa naučíme rozlišovať ten jemný Boží hlas, budeme počuť, ako nás pozýva prísť bližšie a zmieriť sa s ním, prestať bojovať a poddať sa mu, zbaviť sa pýchy, odhodiť to, čo nás rozptyľuje, a poslušne kráčať v ústrety jeho nehynúcej láske.“

Posledné a snáď najdôležitejšie, čo musím v tejto recenzii spomenúť je DOKONALÁ BOŽIA LÁSKA. Nik z nás nie je dokonalý. Každý robí nejaké prešľapy vo svojom živote, no Boh je tu aj tak pre nás. Obetoval sa za nás! Je jedno, či sme krutí, či sme niekoho zabili, znásilnili, oklamali či okradli. Boh nás miluje aj s našimi hriechmi a ponúka všetkým svoju lásku, milosrdenstvo i odpustenie. Prijmete ich?

„V každom zápase, do ktorého sa zapletiem, si pripomínam: Ježiš už túto vojnu vyhral. Duch Svätý vo mne je pečaťou a prísľubom a tiež stravujúcim ohňom, ktorý ma očisťuje a zušľachťuje na okamih, keď sa stretnem s Bohom zoči-voči a všetko bude obnovené.“

Dúfam, že som vás dostatočne navnadila na túto výnimočnú knihu. Ja osobne som po prečítaní znova dostala chuť prečítať si Vykúpenú lásku 🙂

RIVERSOVÁ, Francine. Cesta k vykúpenej láske. Kumran.sk 2021. Mäkká väzba. 208s. ISBN: 978-80-89993-31-4