Most na Belle Island

Most na Belle Island

Historický román Most na Belle Island je ideálnym čítaním pre tých, ktorí sú ovládaní či ochromení strachom. Hlavná hrdinka Isabelle žije na ostrove Belle Island, ktorý neopúšťa zo strachu o svoj život. Veci sa začnú meniť, keď zomrie jej strýko Percy. Mladý právnik Benjamin Booker sa znenazdajky zjaví na ostrove Belle Island, aby si overil svoje podozrenia, ktoré smerujú práve k Isabelle. Postupným odhaľovaním nových faktov sa celý prípad ešte viac zamotá a všetko napokon vyzerá inak, ako sa na prvý pohľad javilo. Uverí Benjamin tvrdenia Isabelle, že s vraždou nemá nič spoločné napriek nepopierateľným faktom? Je možné, aby Isabelle opustila ostrov, aby o tom vedela?

„Isabelle zastonala. Ako veľmi si priala vytrhnúť z tela tento strach a zhodiť ho zo strechy. Ako jeho väzeň toho zmeškala príliš veľa.“

Prečítala som všetky romány od Julie Klassenovej a musím povedať, že tento sa mi zdá najakčnejší a má v sebe všetko, čo má dobrý román mať. Nájdete tu štipku romantiky, kriminálnu zápletku, detailne vykreslené postavy aj živo vykreslené situácie, ktoré si viete predstaviť. Navyše je celý príbeh prepletený úvahami o Bohu. Hlavná hrdinka Isabelle kvôli tragickým okolnostiam z minulosti žije ako väzeň na ostrove, pretože má strach, aby neumrela ako ostatní z jej rodiny, ktorí odišli z ostrova. Prejsť cez most na Belle Islande by bolo pre ňu rovnako ťažké ako klaustrofobikovi zavrieť sa do výťahu. Svoj strach sa neodvážila prekonať ani kvôli zásnubnému večierku netere Rose a dokonca ani kvôli blížiacemu nebezpečenstvu zatopenia ostrova. Myslím, že mnohí poznajú podobnú situáciu, keď rokmi živený strach nechce odísť z ich života. Na to, aby sme ho prekonali, potrebujeme rovnako ako Isabella, priateľov, lásku a najmä Boha, ktorý je nad všetkým. Dokonca aj nad tým, čo sa nám zdá najťažšie zo všetkého.

„Benjamin si sediac na móle na Belle Islande vložil hlavu do dlaní a modlil sa. Prosil o odpustenie za tvrdé slová otcovi a za to, že zanedbával matku. Modlil sa za múdrosť a odpovede, za pravdu, ktorá by ich všetkých vyslobodila.“

Ak váhate, či si túto knihu prečítať, ešte pár informácií o nej. Celková dĺžka knihy aj jednotlivých kapitol je primeraná príbehu. Čítala som ju s ľahkosťou, bez potreby prelúskavania sa nudnými pasážami. Príliš ma neoslovil názov ani samotná obálka knihy. Čítala som ju najmä preto, že Julie Klassenová si ma získala už svojimi staršími dielami a som rada, že som po nej siahla. A čo sa týka samotnému príbehu, určite poteší nadšencov krimi románov, pretože bolo naozaj ťažké odhadnúť, kto za všetkým stojí, keďže stopy, ktoré sa postupne odhaľovali častokrát ukazovali inými smermi. Kniha síce obsahuje aj romantiku odohrávajúcu sa v krásnom historickom prostredí, no mňa osobne najviac na knihe zaujal vnútorný boj hlavnej postavy Isabelle. Som totižto podobný typ ako ona a neviem sa zbaviť niektorých strachov. Rovnako ma zaujala postava Benjamina Bookera, ktorý by najradšej uveril a pomáhal všetkým okolo seba. Častokrát však nevie ľudí odhadnúť a to nielen cudzích, ale aj svojich najbližších.

„Isabelle na chvíľu stíchla a zamyslela sa nad poslednými slovami. Odíď z môjho srdca, ty hrozný strach. Zažije niekedy radosť bez strachu?“

V románe sa vyskytujú viaceré zaujímave postavy, ktoré by si zaslúžili nejaký dodatok. Možno nás autorka niekedy prekvapí a poteší pokračovaním, napríklad o bývalom Isabellovom nápadníkovi a jej priateľke 🙂

Ak vás zaujala moja recenzia na knihu Most na Belle Island, určite si prečítajte aj staršie autorkine diela. Medzi moje najobľúbenejšie patria: Učiteľova dcéra, Tichá guvernantka a Slúžka z Fairbourne Hall.

KLASSENOVÁ, Julie. Most na Belle Island. i527.net Prvé vydanie. 2020. Pevná väzba. 360s. ISBN: 978-80-89822-54-6