Ako počuť Boha

Obalka knihy Ako pocut Boha

Po bleskovom prečítaní knihy Keď Boh mlčí som sa s veľkou radosťou pustila do ďalšej autorovej knihy Ako počuť Boha. Napriek veľmi podnetným a hlbokým myšlienkam sa musím priznať, že mi jej čítanie išlo veľmi pomaly. Možno je to spôsobené aj tým, že kniha je písaná tak, aby ste ju vyslovene nepreleteli. Možno mojimi obmedzenými možnosťami pri malých deťoch. Každopádne Pete Greig vo svojej knihe pozýva čitateľov k modlitbe a k hĺbavému zamysleniu. Zároveň nás chce jednoduchými návodmi naučiť viac vnímať Boží hlas, ktorý tu je. Ako píše, treba len trénovať!

„Nehovorím, že máme hodiť rozum za hlavu a ignorovať empirické dôkazy vedy; ide mi skôr o to, že ako veriaci by sme mali byť otvorení aj iným, menej materialistickým, tajuplnejším spôsobom spracúvania reality.“

Nielen teória, ale aj prax…

Už veľmi dlho som si myslela, že Boh hovorí rôznymi spôsobmi. K niekomu sa prihovára v duchu, k niekomu prostredníctvom Biblie či iných kníh. A k niekomu prostredníctvom iných ľudí (tých spôsobov je jednoznačne neúrekom). Ja som veľký čitateľ, preto pre mňa vôbec nebolo prekvapením keď ku mne pár krát prehovoril prostredníctvom kníh, ktoré som aktuálne čítala. Niekedy zašiel dokonca tak ďaleko, že keď som mu nechcela uveriť, povedal mi rovnakú vec dva krát v ten istý deň z rôznych kníh (často krát čítam dve – tri knihy naraz). A vtedy si už naozaj nemôžem povedať, že ide o náhodu. Poznáte niečo podobné aj vy?

„Božie slovo a naša reakcia sú prepojené v akomsi svätom tanci. Boh hovorí, my podľa jeho slova konáme; a čím viac konáme podľa jeho slova, tým viac hovorí. Čo sa týka proroctva, naše činy často aktivujú ďalšie proroctvá. A zároveň máločo tak brzdí prúd Božieho zjavenia ako apatia a pocit, že máme na niečo nárok. Boh niekedy prestane hovoriť skrátka preto, lebo čaká, kedy začneme konať na základe toho, čo nám už zjavil.“

Pete Greig ide vo svojej knihe ešte o kúsok ďalej. Nemáme si len vypočuť, čo nám Boh chce povedať. Máme tak aj konať. Pokiaľ sme si naozaj istý, že je to ON, kto k nám hovorí (viac o rozlišovaní nájdete v knihe). Konanie je však oveľa náročnejšie ako naslúchanie a rozlišovanie. Chce to našu akciu, veľkú poslušnosť Bohu a tiež odvahu. Áno ODVAHU.

Vnímam to aj v mojom živote…

Pred pár mesiacmi som bola v takejto situácií. Mala som byť svedkyňou na svadbe. Niečo sa však pokazilo a snúbenica vrátila prsteň snúbencovi. Zo začiatku som to nechcela vôbec riešiť. Veď predsa starať sa do vzťahu iných ľudí… Na to som sa proste necítila. Hlavou mi však stále išlo. Zavolaj jej, vypočuj ju… Chcela som ten hlas umlčať. Zverila som sa manželovi a on mi povedal, že samozrejme, že jej mám zavolať, veď som svedkyňa! Tak som sa s malou dušičkou odhodlala poslúchnuť a veru stálo to za to!!! Začali sa diať obrovské veci! Myslím, že by to celé bolo na menší román 🙂 Každopádne, keby som nebola poslúchla a nenabrala odvahu, nič z toho by sa nebolo stalo. Možno aj vďaka čítaniu knihy Ako počuť Boha, som v správnom čase započula to, čo som naozaj mala počuť a aj som podľa toho konala!

„Je dosť možné – vlastne dosť pravdepodobné -, že Boh cez vás hovorí už teraz oveľa viac, ako si uvedomujete. Preto potrebujete uši, aby ste ho počuli, a pomoc Ducha Svätého, aby ste rozoznali jeho hlas uprostred hluku života.“

Ak vás aj kniha Ako počuť Boha nebude hneď baviť, skúste to nevzdať. Naozaj sa oplatí prečítať si ju. Prajem vám, aby ste sa naučili lepšie vnímať jeho hlas. Aby ste sa naučili správne rozlišovať, čo je od Boha a čo nie. A tiež, aby ste mali ODVAHU vykročiť tak ako vám povie.

V knihe sa toho naučíte ešte oveľa viac, no povedať vám viac v tejto recenzii by bolo kontraproduktívne a určite nie tak dobre zreprodukované. Prajem vám príjemné čítanie 🙂

GREIG, Pete. Ako počuť Boha. Kumran.sk 2023. Mäkká väzba. 288s. ISBN: