Vyvolení – 40 dní s Ježišom

Vyvolení - 40 dní s Ježišom

Hoci mám veľmi rada knihy, ktoré idú do hĺbky, nie vždy je v mojom živote na to čas. Hoci možno práve vtedy, by to bolo najviac potrebné. V takýchto chvíľach sa snažím nájsť vhodný titul, kde nájdem aspoň úryvok z Božieho slova, nejakú kratšiu myšlienku k nej a podnet k modlitbe. Práve tieto vlastnosti ma útla knižočka Vyvolení – 40 dní s Ježišom. Ak túžite stráviť s Ježišom 40 dní aspoň na pár minút denne, neváhajte a siahnite po týchto inšpiratívnych zamysleniach. Myslím, že to neoľutujete.

„Ježiš nevyzeral veľmi dôležito. Nenosil prepychový odev, modlitbové remienky tefilin ani dlhé strapce na šatách, ako to robievali farizeji. Nevystatoval sa odporúčaniami a nevyžadoval, aby mu ľudia prejavovali úctu. A predsa svojou mocou popieral všetky systémy inštitucionalizovanej hierarchie. Svoju nadprirodzenú autoritu využíval so súcitom a milosťou. Jeho moc sa nedala poprieť, veď vyháňal zlých duchov a robil zázraky. A Nikodém bol jedným z mála vplyvných ľudí, ktorí vedeli, čo to znamená: Ježiša poslal Boh.“

Keďže mám ako mama veľa povinností a navyše aj niekoľko záľub, vôbec som nezachytila, že vznikol seriál The Chosen. Raz sme však mali návštevu, ktorá veľmi oduševnene rozprávala o tomto seriály, ktorý je ako sa zdá už veľmi slávny. V seriály majú diváci možnosť vypočuť si Ježišov príbeh. No tak trochu z inej perspektívy. Z pohľadu ľudí, ktorí ho poznali (topiaci rybár, prostitútka, vyberač daní a podobne). Pre tých, ktorý nemali šťastie pozrieť si seriál, prišla na trh príjemná alternatíva v podobe knihy denných zamyslení Vyvolení – 40 dní s Ježišom.

„Proste Boha o odpustenie, keď ste dali iným veciam prednosť pred jeho prítomnosťou, a proste ho, nech vám otvorí oči, aby ste ho videli, keď bude blízko.“

Táto brožúrka má krásny malý formát, ktorý je ideálny do kabelky či väčšieho vrecka. Takže vám môže krásne spríjemniť deň cestou do práce, či v autobuse. Je skvelé začať deň s Božím slovom, ktoré vám potom rezonuje v hlave počas dňa. Na konci každého dňa autori kladú niekoľko priamych otázok. Je skvelé nepreletieť tieto otázky len tak. Skúste sa nad nimi zamyslieť. V pravde a zo srdca si na ne odpovedzte. Môžu byť tým správnym štartovačom k nášmu lepšiemu ja. Ponúkam vám malú ukážku 🙂

Kroky vpred:

• Aké meno by ste chceli, aby vám Ježiš dal?
  • Keby sa Ježiš objavil vo vašom kostole a zavolal vás dopredu, od čoho by ste chceli, aby vás oslobodil?
  • Aké kroky by ste mohli začať robiť, aby ste sa oslobodili od nejakej neresti, ktorá vás spútava?

Ak hľadáte nejakú knihu, ktorá vás nebude oberať o veľa času a zároveň vás posunie vpred, táto kniha je pre vás ideálnou voľbou. Myslím, že je aj skvelým doplnkom na pôstne obdobie. Aj ja aktívne vyhľadávam spôsoby ako sa vedome stíšiť a upriamiť svoj pohľad viac na Boha.

„Ježiš hľadá ľudí, ktorí sú ochotní pribehnúť k nemu, padnúť na tvár, kajať sa, podriadiť sa a klaňať sa mu pre to, kým je. Učiť sa a rásť vo viere, ktorá vydrží, aj keď prestanú zázraky. Ježiš vedel, čo je v ľuďoch – preto prišiel na svet. Skutočným veriacim nejde v prvom rade o zázraky; keďže Ježiš ich hlboko a nezvratne zmenil, vzťah s ním považujú za najväčší poklad.“

Ak hľadáte podobný formát odporúčam vám aj knihu Srdce podľa Márie, ktorá vás priblíži viac k Márii.

Prajem príjemný čas strávený s touto knihou

JENKINS, D. JENKINSOVÁ, A. HENDRICKOVÁ, K. Vyvolení – 40 dní s Ježišom. Brožovaná väzba. Kumran.sk 174s. ISBN: 9788089993628